آخرین عناوین

جمعه 27 تير 1393-17:17 کد خبر:549

عبوری به پشتوانه حمایت مردمی اعلام کرد:

ساری امروز گوش به سخنان عبوری/مصلای ساری در سکوتی تفکر آمیز/سخنان معنادار و خاص عبوری در مصلای ساری

مهدی عبوری شهردار ساری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ساری سخنان معنادار و خاصی بیان کرد.


به گزارش خزرخبر،طبق اعلام قبلی توسط پیامک به مردم شهر ساری،سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ساری عبوری اعلام شد که اثرات این پیامک در مصلای ساری با افزایش نمازگزاران مشهود بود.

سخنرانی امروز عبوری عکس العمل های خاصی را در پی داشت که می توان آنها را در رسانه ها و همچنین حرف های مردم در سطح شهر مشاهده نمود.

گوشه ای از سخنان عبوری را با هم میخوانیم:

عبوري در سخنان خود با تاكيد بر اينكه در سه بخش مي خواهم گزارش كار خود را تقديم شما كنم گفت: نخست بايد بدانيد من به عنوان شهردار چه چيزي را تحويل گرفتم؛ مثلاً بودجه شهرداري در سال 91 كه من عهده دار مسئوليت شدم 79 ميليارد تومان بود كه در 6 ماه نخست 15 ميليارد آن هم جذب نشده بود اما در سال 93 بودجه شهرداري به 270 ميليارد تومان رسيد، نكته دوم تعداد نيروي انساني شهرداري بود من دو راه بيشتر نداشتم يا آنكه بسياري از انها را اخراج مي كردم و معضل بيكاري را صد چندان نمايم يا با تعريف ماموريت هاي جديد هم از توان آنها بهره بگيريم و هم توان شهرداري را براي خدمت رساني افزايش دهم و من راه دوم را برگزيدم و سوم اينكه شهرداري را كه تحويل گرفتم با انبوه بدهكاري ها و وام هاي ميليوني مواجه بود كه فقط يك نمونه ان وامي بود كه براي احداث پل وليعصر گرفتند در حاليكه طبق مصوبه سفرهاي استاني دولت اين پل بايد با بودجه دولت احداث مي شد و نه پول مردم اين بدهي اكنون به بيش از 50 ميليرد تومان رسيده است.

سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته ساري با اشاره به تدوين يك برنامه اساسي و اصولي براي ساري افزود: پيش از آن نياز به آسيب شناختي داشتيم تا با درك و فهم درست از مشكلات بتوانيم برنامه ريزي كنيم و بر اساس اين اسيب شناختي يكي از بزرگترين معضلات ساري و حتي استان بيكاري است و جالب است بدانيد نرخ بيكاري كشور 2/12 درصد است و نرخ بيكاري استان 8/11 درصد، انهم در حاليكه خيلي ها آمدند وشعار مبارزه با بيكاري و تلاش براي ايجاد اشتغال را سردادند ،سوگ مندانه بايد بگويم استان رتبه نخست فارغ التحصيلان بيكار را در كشور دارد، چرا؟ چرا بايد نخبگان استان بيكار باشند؟

وی ادامه داد:براي اينكه در مازندران برنامه ريزي مناسب صورت نگرفته است و استان نه صنعت دارد و نه كشاورزي مناسب و آنروز كه صنعتي شدن استان را ممنوع كردند و با دلار 7تومان به بهانه صنعتي شدن استان هاي ديگر را آباد كردند ،مازندران نه تنها صنعتي نشد كه كشاورزي آن هم به قهقرا رفت ،اگر روزي و روزگاري از سمنان به مازندران و ساري مي آمدند براي يافتن اشتغال، دردمندانه بايد گفت امروزاز ساري و مازندران به سمنان ميروند براي يافتن كار، چه بر سر مازندران آمده است؟

شهردار ساري در ادامه سخنان خود خطاب به روحاني رييس جمهوري ايران اسلامي استقبال بي نظير مردم استان و بخصوص ساري از ايشان را خاطر نشان كرد و با ذكر اين مطلب كه همين استقبال گسترده باعث استعفاي رقيب سنتي اش شد گفت: ما به شما بخاطر اعتدال و تدبير راي داديم و حالا انتظار داريم ، انتظار داريم در قبال آن حماسه سياسي كه مردم شهر در كوران انتخابات خلق كردند پاسخي در خور و شايسته دريافت كنيم، پس آيا دولت شما نبايد توجه ويژه به استان و ساري داشته باشد؟ما انتظار داريم استان و مركز آنرا قطب گردشگري اعلام كنيد چون قابليت آن را دارد.

عبوري كه تا پيش از اين نيز در جاي جاي سخنان خود از حمايت بي وقفه اعضاي شوراي شهر تقدير مي كرد در ادامه سخنانش ضمن بيان اين مطلب كه يك دست هم صدا دارد و با يك گل هم مي شود بهار را ترسيم كرد گفت: شوراي شهر و شهرداري به مثابه يك دست پرتوان ثابت كردند مي شود خدمت كرد مي شود از تنگناها گذشت و براي آينده برنامه ريزي كرد، آنهايي كه مدام مي گويند موانع بالادستي نمي گذارند كاركنيم به اين سوال جواب دهند: آيا شهردار موانع بالادستي ندارد؟اگر شما يك مانع بالادستي داريد شهردار ساري 13 مانع بالادستي داشت ،اما در سايه تعامل و احترام متقابل و خدمت اين موانع را به ياراني همدل و همفكراني دلسوز مبدل ساخت و ما امروز دست در دست هم براي فرداي با شكوه ساري برنامه ريزي مي كنيم، با خدمت به مردم فرهنگ غلط فرار از ماليات نيز از بين رفت و مردم امروز داوطلبانه عوارض شهرداري را مي پردازند.

عبوري در بخشی از سخنان خود با اشاره به اين حقيقت تلخ كه برخي از شخصيت هاي حقوقي مانند دستگاه هاي دولتي از پرداخت عوارض شهرداري پرهيز مي كنند گفت: با كمال تاسف اعلام مي كنم متاسفانه برخي از مديران هم به شهرداري فشار مي آورند كه از گرفتن اين عوارض خوددداري كنيم، اما چرا؟ چرا مردم بايد عوارض بدهند اما دستگاه هاي دولتي از پرداخت عوارض شانه خالي كنند؟ من اينجا اعلام ميكنم اگر اين فشارها ادامه پيدا كند در آينده با ذكر نام و ميزان بدهي آنها را افشا مي كنم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين مطلب كه درشهرداري بخش فرهنگ هم سنگ با بخش عمران ديده مي شود به خدمات فرهنگي شهرداري ساري اشاره كرد و گفت: ما با اعتقاد به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي براي شكوفايي فرهنگ همانقدر برنامه ريزي مي كنيم كه براي كارهاي عمراني برنامه ريزي كرديم.

عبوري در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه گزارشي از عملكرد شهرداري ساري در بخشهاي عمراني پرداخت و گفت: احداث نيروگاه زباله سوز و تسويه شيرابه هاي زباله دو پروژه بزرگ شهرداري هستند كه با الهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي و حمايت از طرح هاي دانش بنيان اجرايي ميشوند، چرا كه با افتخار اعلام مي كنم شهرداري ساري در ايران اولين دستگاهي است كه با حمايت از طرح هاي دانش بنيان دستگاه تصفيه شيرابه زباله را راه اندازي كرد و اكنون هم اعلام مي كنم آماده ايم تا در تمام كشور به ياري شهرداري ها بپردازيم تا شيرابه هاي زباله را تصفيه كرده و آنرا تبديل به آب هاي كشاورزي نمايند .

شهرداري ساري سپس به طرح عظيم گردشگري در رودخانه تجن و پارك جنگلي سكوتپه اشاره كرد و ضمن برشمردن گذرگاه ها و ميان گذرهاي متعددي كه طي دو سال اخير احداث شدند به ايجاد 12 پارك محله نيز اشاره كرد.

وي در بخش ديگرسخنانش به پروژه كمربندي شمالي اشاره كرد و با تاكيد بر گذشت 38 سال از زمان كلنگ زني آن گفت: اخيراً ديداري با وزير راه داشتم و قول دادند همكاري كنند تا اين دغدغه بزرگ و عقده 38 ساله شهر از بين برود و قبول كرديم دو ماه ديگر بصورت موقت آنرا بازگشايي كنند، اما بايد با قدرت اين پروژه را به اتمام برسانند و وزارت راه نبايد با مردم ساري شوخي كند وگرنه حرف هايي كه نبايد زده شود را خواهم گفت،مثلاً چرا در حاليكه مي گويند پروژه جديدي را تعريف نمي كنند در استان خوزستان براي يك پروژه 50 ميليارد تومان مي خواهند هزينه كنند اما اين كمربندي بايد همچنان خاري در چشم مردم باشد؟

وي سپس به اتمام فاز اول پل شهيد سردار نبوي اشاره كرد و افزود: خيلي ها انتقاد كردند كه چرا براي افتتاح آن از مديران و مسئولان دعوت نكرديم؟ دليلش اين بود كه قرار بود وزارت نفت 70 درصد هزينه آنرا بدهد اما نداد و ما هم براي افتتاح هيچ مديري را دعوت نكرديم چون ديگر گذشت روزي كه براي عمران شهر مردم پول مي داند و مسئولان پز!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مرادی
    جمعه 27 تير 1393-22:30


    شهروندان ساروی ثمره تعهد شکوفا شد،و در تحولی عظیم ثابت نموده برای خدمت امده و میراث دار خون شهیدان است "مهندس عبوری"شهردارساری؛در نمازجمعه غوغایی نمود!استقبال نمازگزاران ازسخنرانی ایشان با تکبیرهای متعدد و سر دادن شعار"عبوری عبوری"حمایتت میکنیم فضای زیبایی خلق نموده اند.