آخرین عناوین

يکشنبه 29 تير 1393-7:59 کد خبر:558

دردنامه یک کارمند برای استاندار مازندران

آقای فلاح ؛ هرماه فیش حقوقی مان کوچک تر از ماه قبل شد!

این روند مشکلات مالی و کسری بودجه بیش از 3 سال است که گریبان گیر کشور و استان می باشد، اما هرگز در 2 سال پیش از مسوولیت شما قشر ضعیف کارمند با چنین مشکلاتی که امروز دارند، مواجه نشدند و اگر …


خزرخبر- یکی از کاربران در نامه ای سرگشاده به استاندار مازندران ، دردل های خود و دیگر همکارانش را به رشته تحریر درآورده و از رسانه ها خواست تا مدیران ارشد استان را از مسائل و مشکلات آنان مطلع سازند .

این گلایه نامه در خصوص افزایش ساعات کاری ادارات استان بوده که چند روز گذشته با امضای استاندار به ادارات مازندران ابلاغ شده است .

در این نامه و دیگر نظرات کاربران آمده است :

جناب آقای دکتر ربیع فلاح استاندار محترم مازندران
سلام علیکم
پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و بر اساس شعارهای بی شمار جناب آقای دکتر روحانی مبنی بر تغییر زودهنگام چهره اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم، بارقه های امید در میان مردم مشاهده شد.
حضرتعالی به خوبی واقفید که هرگاه سخن از مردم به میان می آید و مسوولان وعده خدمت به مردم می دهند، یقیناً در درجه اول منظور و مقصودشان اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که مع الاسف کارمندان از جمله ضعیف ترین اجزای جامعه از نظر اقتصادی می باشند.
هنگامی که شنیدیم جنابعالی به عنوان استاندار مازندران برگزیده شده اید، با توجه به اینکه ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان را مدیریت می کردید، امیدوارتر شدیم به اینکه بی تردید شعارهای دولت زودتر از سایر استان ها، در مازندران اجرا خواهند شد.
اما صد افسوس دیری نپایید که امیدمان به یاس تبدیل شد.
جناب آقای استاندار...
از روزی که بر مسند استانداری تکیه زدید، هم نوا با مسوولان رده بالای دولت، آهنگ خزانه خالی سر دادید و از کسری بودجه فراوان گلایه نمودید که البته ما نیز تا حدودی از این امر مطلع هستیم و خبر از مشکلات بودجه ای استان داریم.

اما جناب آقای فلاح!

این روند مشکلات مالی و کسری بودجه بیش از 3 سال است که گریبان گیر کشور و استان می باشد، اما هرگز در 2 سال پیش از مسوولیت شما قشر ضعیف کارمند با چنین مشکلاتی که امروز دارند، مواجه نشدند و اگر ما را متهم به جانبداری نکنید ،مسوولان وقت استان همه تلاش خود را برای جلوگیری از فشار بیشتر به این قشر معمول داشتند و به هر ترتیبی استان را مدیریت می کردند.
اما بلا فاصله با تغییر مدیریتی در استان و حضور جنابعالی و معاونین محترمتان، آهنگ کاهش حقوق و مزایای بخور و نمیر کارمندان به صدا در آمد و هرماه فیش حقوقی مان کوچک تر از ماه قبل شد.
این روند به گونه ای طی شد که نه تنها در سال جدید افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت به چشم مان نیامد، بلکه با قطع پرداخت حق ماموریت و اضافه کار و حذف موارد رفاهی، دریافتی هایمان از سال گذشته نیز بسیار کم تر شد. البته باز هم خدا را شکر که حقوقمان را سر وقت می دهید چرا که خبر داریم در بعضی ادارات همین استان، پرداخت حقوق هم دچار مشکل شده و گاهاً 2 ماه یکبار به کارمندان حقوق می دهند.
آقای فلاح...
قبول داریم که کشور با شرایط سخت اقتصادی روبروست اما آیا مسوولین از این قاعده مستثنی هستند؟! چگونه شعارهایتان را باور کنیم هنگامی که می بینیم جنابعالی و معاونین تان سوار بر مرکب های آهنین گران قیمت از نوع ماکسیما و سوزوکی (که اخیراً خریداری نموده اید) هستید؟ چطور انتظار دارید که ما ریاضت را به جان بخریم و صورتمان را با سیلی سرخ نگه داریم وقتی می شنویم که یکی از معاونین تان چند صد میلیون تومان هزینه لوکس نمودن ویلای محل سکونتش در محوطه استانداری نموده است؟
استاندار محترم...
مگر نه اینکه از روز نخست کارتان در استانداری بارها و بارها بر خدمت به مردم و رفع مشکلاتشان تاکید نموده اید؟
ولله بالله تالله کارمندان بخش بزرگی از همان مردمی هستند که دم از خدمت به آنها می زنید و امروز دیگر تاب و توان مقاومت در برابر این همه مشکلات مالی را ندارند.
جناب آقای فلاح...
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عباداتتان، امسال دولت محترم دستور دادند که ساعات کار ادارات در ایام ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد ( به دیده منت و تسلیم)
اما در روزهای گذشته بخش نامه ای با امضای جنابتان به دستگاه های دولتی ارسال شده که نمک به زخم پاشید و نشان از ارائه مشاوره نادرست به حضرتعالی دارد. در این بخش نامه تاکید نمودید که 30 دقیقه بیشتر در روز باید سرکار باشیم!! این هم به روی چشم، گردنمان از مو باریک تر.
اما آیا بهتر نبود کمی دست نگه می داشتید و پس از پایان ماه مبارک این بخش نامه را صادر می نمودید؟ مگر فراموش کرده اید که مصلحت!! را برای چنین مواقعی گذاشته اند؟ آیا کسانی که با چنین پیشنهادی تخریب چهره حضرتعالی و دولت محترم را دامن می زنند، امروز برایتان از بازخورد این نامه در میان کارمندان سخن می گویند و خبرها را به درستی انتقال می دهند؟ یا اینکه گوش مبارکتان را از همه چی خوبه و همه چی آرومه پر کرده اند؟
خوشحالیم که جنابعالی انسانی قانونمند هستید و بر اجرای بند به بند قانون تاکید دارید که یقیناً در دراز مدت به نفع استان خواهد بود، اما آیا قانون برای همه به درستی اجرا می شود یا فقط زورتان به کارمندان مظلوم می رسد؟ الله اعلم...

استاندار عزیز و گرانقدر...
شب های عزیز قدر را پشت سر گذاشتیم و در این شب ها برای توفیق دولت تدبیر و امید و جنابعالی بسیار دعا کردیم. اما متاسفانه تعدادمان هنگام دعا خیلی کم بود. بسیاری از همکارانمان دلشان هوای احیا داشت اما چون کمی عطوفت به خرج ندادید و لااقل روز فردای شب های قدر را هم از اجرای سفت و سخت قانون هایتان مستثنی نکردید، نتوانستند  برای موفقیتتان دعا کنند.
در پایان جهت استحضار جنابعالی باید به عرض برسانیم که بسیاری از مواردی که در بالا ذکر شد و تا حدودی در جهت رفاه حال کارمندان بود، در دولت قبل بوجود نیامد که یکباره قصد لغو آنها را داشته باشد، بلکه از دولت های دوست و هماهنگ قبلی تان انجام می شد.
بار دیگر توفیق خدمت صادقانه به مردم را برای جنابعالی از درگاه ایزد منان مسالت داریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :