آخرین عناوین

شنبه 25 بهمن 1393-22:12 کد خبر:5601

دادستان میاندورود خبر داد:

قاچاق توسط مجریان طرح جنگلبانی دانشکده منابع طبیعی/قاچاق حداقل یک میلیاردی

دادستان میاندورود از قاچاق و قطح درختان توسط متولیان حفاظت از جنگل پرده برداشت.


به گزارش خزرخبر، حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کشف یک فقره سوء‌استفاده بزرگ از درختان جنگلی این شهرستان اظهار کرد: براساس شواهد و مستندات موجود تعداد زیادی از درختان تنومند و سالم این منطقه توسط افرادی که در طرح دانشکده منابع طبیعی فعالیت دارند به صورتی ماهرانه قطع و به طور قاچاق از جنگل خارج شده است.

وی افزود: مستندات نشان می‎دهد که این درختان کاملا سالم بوده و پس از قطع شدن به شیوه کف‌بری برای امحا و از بین بردن آثار جرم بر روی آنها برگ و بوته‎های خار و خاشاک ریخته شده تا از دید مسئولان مخفی بماند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندورود با بیان اینکه بررسی‎های نخستین از ارزش حدود یک‌ میلیاردی این درختان حکایت دارد، افزود: مجریان طرح درختان جنگلی دانشکده منابع طبیعی میاندورود با همکاری ناظر، قرق‌بان، نگهبان، کارشناس ناظر و پیمانکار، در کنار قطع درختانی که دارای مجوز قطع بودند اقدام به قطع بیش از 100 اصله درخت تنومند و سالم منطقه برای قاچاق کرده‎اند.

این مقام قضایی با اشاره به بازدید خود و یکی از مقامات امنیتی شهرستان از محل قطع کردن این درختان افزود: در این منطقه تعداد زیادی تراکتور و ابزارآلات سنگین وجود داشت که علاوه بر قطع کردن درختان آسیب‎های فراوانی به منابع طبیعی و زیستی این منطقه وارد کرده‎ است.

ملاکریمی نخستین اقدام دادستانی میاندورود پس از بازدید از منطقه را صدور دستور خروج ماشین‌آلات از جنگل و احضار همه مسئولان و افراد مربوط به این طرح به دادستانی اعلام کرد و افزود: این اقدام سودجویانه توسط کسانی اتفاق افتاده که براساس قانون وظیفه صیانت از منابع طبیعی به عنوان بیت‌المال را دارند و این مسئله قلب هر انسان منصفی را به درد می‌آورد.

وی میانگین قطر این درختان را 100 سانتی‌متر و ارزش ریالی درختان قطع شده را عددی بین 800 میلیون تا یک‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: رقم دقیق خسارات وارده پس از کارشناسی دقیق به اطلاع مردم خواهد رسید.

دادستان میاندورود در پایان با غیرقانونی دانستن واگذاری پروانه قطع درختان به افراد فاقد صلاحیت ابراز داشت: با وجود اینکه چندین ماه از پایان زمان حضور این مجموعه از منطقه جنگلی گذشته بود اما حضور آنان همچنان ادامه داشت و آنان بیش از قطع درختان فرسوده به نابودی درختان سالم اقدام کرده‎اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :