آخرین عناوین

يکشنبه 29 تير 1393-14:35 کد خبر:561

انتقاد فرماندار ساری از مسئولین شهرستان

فرماندار ساری از عدم حضور مسئولان شهرستان ساری در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی انتقاد کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری ،جواد واحدی فرماندار مرکز استان، در جسله شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اعلام داشت : فرمانداری ساری پیگیر دفع زباله‌های عفونی میباشد زنگ خطر دفع نادرست زباله‌ها بر سلامتی شهروندان را جدی بگیریم .

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی ساری گفت : باید حساسیت مسئولین در دفع زباله عفونی بیشتر گرددافزایش بیماریهای عفونی و ناشناخته نگران کننده است .

وی در ادامه با بیان اینکه دفع ناصحیح زباله های عفونی بر سلامت مردم اثرگذار است، تصریح کرد: رعایت نکردن ایمنی در دفع زباله های بیمارستانی و آزمایشگاه ها مخاطرات جبران ناپذیری را برجای می گذارد.

واحدی با تأکید بر اینکه در بعضی از بیمارستان ها در بحث زباله های عفونی و غیرعفونی جدا سازی صورت میگیرد،خاطر نشان کرد :تمام بیمارستان ها ی خصوصی و دولتی ،کلینیک ها ،مطب ها ،آزمایشگاه ها ، باید زباله ها را در شرایط استاندارد تفکیک کنند .

این مسئول دولتی با اشاره به اینکه بحث امحای زباله های بیمارستان ها با نظارت مرکز بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان محیط زیست و همچنین شهرداری صورت میگیرد ،ابراز داشت : در صورت امکان جمع آوری و امحای زباله های مطب ها و آزمایشگاه ها در نقاط چهارگانه شهر با هماهنگی بیمارستان ها اقدام گردد .

واحدی با تاکید براینکه زباله بعنوان طلای کثیف نام برده میشود ،بیان کرد : با برنامه ریزی و مصوبات اصولی و قانونی و اجرای دقیق،از این زباله گران بدرستی استفاده گردد و خطرات سلامتی آن را رابه سرمایه رفاه اجتماعی تبدیل کنیم .

فرماندار مرکز استان از عدم حضور مسئولین و مدیران در جلسه خبر داد و گفت : حاضر شدن کارشناسان و افراد غیر تخصصی که از محدودیت اختیاری برخوردارند ، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی را در راستای سیاست گذاری مباحث مطرح شده و اجرای مصوبات همگام با قوانین دچار مشکل می نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :