آخرین عناوین

پنجشنبه 30 بهمن 1393-16:44 کد خبر:5614

انتصاب در نکا:

رییس دادگستری نکا منصوب و معارفه شد

رییس جدید دادگستری شهرستان نکا منصوب و معارفه شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری نکا اظهار کرد: مسئولیت همه ما در دستگاه قضایی بسیار سنگین است و باید در راستای عدالت که از وظایف مهم و ذاتی دستگاه قضاست گام برداریم.

وی با بیان اینکه مسئولیت خطیری بر عهده قضات در دستگاه قضایی است، افزود: مردم برای رفع مشکلات و معضلات به این دستگاه مراجعه می‌کنند و لذا ما باید برای رفع این مشکلات گام برداریم و از ایجاد شبهه در بین مردم و جامعه خودداری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه قضات نباید مقابل مردم قرار گیرند، گفت: ما در کنار مردم هستیم تا به آنان خدمت کنیم و اگر ما در مقابل مردم قرار گیریم مشکلات افزایش یافته و خدمات‌رسانی مناسبی انجام نمی‌شود.

تقوی‌فرد ادامه داد: بداخلاقی را در دستگاه قضایی نمی‌پسندم و اعتقاد داریم که نامعقول است و بداخلاقی برای قضات و جامعه قضایی نیست و باید از آن دوری شود.

وی با اشاره به تلاش همه‌جانبه همکاران قضایی و اداری در خدمت‌رسانی به مردم، افزود: با همکاری و تلاش صادقانه بکوشیم تا با به‌روزکردن پرونده‌ها و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها بتوان در این عرصه خدمت بزرگ و شایانی به این استان انجام داد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تواضع، اخلاق‌مداری و عدالت، لازمه کار در دستگاه قضایی است، تصریح کرد: در دستگاه قضایی افرادی برجسته و شاخص حضور دارند که باید حفاظت و حراست شوند و همه اهداف ما برقراری عدالت و ایجاد عدل و قسط در جامعه اسلامی باشد.

این مسئول اظهار کرد: تفاهم و تعامل دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بسیار خوب و مناسب است و در کشور بی‌نظیر است که باید این اعتماد و تفاهم گسترش یافته و با برخورداری از نظرات امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس و مسئولان و دوری جستن از نفسانیات، همه به‌سمت یک هدف و ایجاد عدالت در جامعه حرکت کنیم.

تقوی‌فرد ادامه داد: دستگاه قضایی باید استقلال خود را در هر شرایطی حفظ کرده و تحت تاثیر هیچ ارگانی قرار نگیرند تا مردم امنیت و آسایش را در جامعه به وضوح ببینند و با تکریم ارباب رجوع و در کنار مردم بودن، اعتماد و رضایت‌مندی مردم نسبت به دستگاه قضا افزایش یابد.

وی گفت: تفاهم با مسئولان در شهرستان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه جدی همکاران در دستگاه قضایی باشد تا با همکاری و وفاق، کمک‌کار یکدیگر در مسائل مختلف جامعه بوده و عدل در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه نکا نیز در این مراسم اظهار کرد: پیوند برجسته و مناسبی بین دستگاه قضایی و قوه قضاییه با سایر ادارات و نهادها وجود دارد که بیانگر تعامل مناسب دستگاه قضایی با سایر مجموعه‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی با تقدیر از خدمات رئیس سابق دادگستری نکا بر همکاری همه مسئولان و قشرهای مختلف جامعه با رئیس جدید دستگاه قضا در این شهرستان تاکید کرد و گفت: قضات کار خطیر و مهمی برعهده دارند چرا که قضاوت کار انبیای الهی است و قضات نیز باید در جهت اجرای عدل و عدالت در جامعه تلاش کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم با تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام محمدتقی ربیعی رئیس سابق دادگستری نکا که به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر مازندران منصوب شد، امرالله حضرتی با حکم رئیس قوه قضاییه به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان نکا به مدت سه سال معرفی شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :