آخرین عناوین

پنجشنبه 30 بهمن 1393-17:54 کد خبر:5615

مدیر عامل اتحادیه تعاونی دهیاری های مازندران تاکید کرد:

توسعه همه جانبه کشور در گرو توجه ویژه به روستاها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاری های مازندران گفت: نقش روستاها در توسعه همه جانبه عمرانی و اقتصادی کشور پر رنگ و تاثیرگذار می باشد و باید در این خصوص به روستاها توجه ویژه ای شود.


به گزارش خزرخبر،فرید صمدایی تصریح کرد: نقش دهیاران به عنوان مدیر روستا در فرآیند توسعه یکپارچه و پایدار روستاها بسیار با اهمیت است.

صمدایی با اشاره به وظایف و اختیارات دهیاران در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و امور رفاهی روستا و حفظ توسعه پایدار آن افزود: دهیاری به عنوان متولی اداره امور روستا و تحقق بخش توسعه پایدار روستایی وظایف متعدد و گسترده ای به عهده دارد.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت توسعه روستایی با توجه به نقش جامعه روستایی خاطر نشان کرد: با اهتمام ویژه دولت در بخش محرومیت ‌زدایی روستاها، توسعه این حوزه در سطح کشور مشهود است و ملاحظات امنیتی و سیاسی از دیگر نکاتی است که تاثیر و نقش توسعه روستایی را در توسعه ملی نمایان می‌سازد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاری های مازندران بر مشارکت مردم روستا برای حل مشکلات و رفع محرومیت ها تأکید کرد و اظهار داشت: همانگونه که در جامعه به سلامت جسمی و بهداشتی اهمیت می‌دهیم باید به سلامت مسائل فرهنگی جامعه روستا نیز اهمیت ویژه‌ای داد.
وی تصریح کرد: نقش روستاها در توسعه همه جانبه عمرانی واقتصادی کشور پر رنگ و تاثیرگذار می باشد و باید در اینخصوص به روستاها توجه ویژه ای شود.

صمدایی افزود: از موارد بارز مشارکت مردمی، مشارکت ورزشی مردم روستاست.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاران مازندران اظهار داشت: ورزشکاران روستایی نقش بی بدیلی در ارتقاء سطح فرهنگی و ورزشی جامعه دارند و هر مکان از موفیقت های ورزشی سخنی بر میان می آید نامی از ورزشکاران و قهرمانان حوزه روستا طنین انداز می شود.
صمدایی یادآور شد: ورود جوانان به فعالیت‌های روستایی همچون ورزش دریچه‌ای جهت حضور روستاییان در عرصه‌های خدمت‌گزاری است.
وی گفت: توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین عامل موفقیت هر سازمان و تلاش برای رفع این مشکلات، می‌تواند تاثیری انکارناپذیر در میزان موفقیت هر سیستم داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاران مازندران خاطر نشان کرد: ایجاد نشاط و شادابی برای جامعه روستایی و توسعه کمی و کیفی ورزش در سطح روستاها باید به طور جدی صورت گیرد .
صمدایی تاکید کرد: مدیریت روستایی در فرآیند توسعه روستایی نقش اساسی دارد و در واقع فرآیند سازمان‌دهی و هدایت جامعه و محیط روستایی از طریق شکل دادن به سازمان‌ها و نهادهاست.
وی عنوان داشت: با سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، توسعه زیرساخت‌های لازم، کمک به جذب منابع مالی می توان در توسعه روستاها نقشی اساسی ایفا کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :