آخرین عناوین

جمعه 1 اسفند 1393-20:15 کد خبر:5616

با حضور مسئولان استانی انجام شد:

برگزاری اختتاميه هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر

اختتاميه هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر در ساري برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید مازندران، مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر يكم اسفند ماه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در ساري برگزارشد.

در اين مراسم عباسعلي رضايي مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران طي سخناني گفت:شهدا، جانبازان و آزادگان زيباترين هنر خود را كه همانا جانفشاني، فداكاري و از خود گذشتگي در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده ، به بهترين شكل به نمايش گذاشتند و امروز فرزندان شاهد و ايثارگر در عرصه هنري فرهنگ ايثارگري را به نسل امروز منتقل كنند.

عباسعلی رضایي افزود: برنامه هاي هنري شاهد و ايثارگر به ويژه شعر و سرود در كوتاه مدت ، ميان مدت و دراز مدت به طور كيفي برنامه ريزي كنيم تا بتوانيم فرهنگ ايثار و شهادت را با تمام زيبايي ها و معناي واقعي اش به جامعه معرفي نمائيم و در تحقق اين امر، همه دستگاه هاي فرهنگي بايد تمامي تلاش خود را در ماندگاري و نهادينه كردن اين فرهنگ ومتعالي كردن آن در جامعه به كار ببرند.

رضايي تصريح كرد:برنامه هاي هنري بايد مخاطب پسند بوده و پيام شهدا ، ايثارگران و انقلاب را به همراه داشته باشد.

رضايي اظهارداشت:در اين دوره 9 استان آذربايجان غربي،اصفهان،بوشهر،خوزستان،گلستان، گيلان،هرمزگان و مازندران و ايلام در ده گروه سرود و 7 گروه تئاتر شركت داشتند.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران ميزباني اين استان در برگزاري هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر را يك افتخار دانست.

وي از مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و هلال احمر،دست اندركاران برگزاري ، اصحاب رسانه استان به ويژه صدا و سيماي مركز تبرستان در پوشش برنامه هاي بنياد قدرداني نمودند.

در ادامه بيات مدير كل هنري بنياد مركز طي سخناني گفت:وطيفه بنياد استعداد يابي و فراهم كردن زمينه هاي آموزشي در جهت ارتقاء سطح علمي فرزندان شاهد و ايثارگر است.

وي افزود: فرزندان شاهد و ايثارگر امروز با درخشش در عرصه هنربايد با تمام وجود فرهنگ ايثارگري را در جامعه رواج دهند.

 وي اظهارداشت: 200 هزار قطعه  عكس ، فيلم و صدا از گنجينه هاي هنري نشان ازتوانمندي و ظرفيت هاي بالاي اين عزيزان عرصه هنر به شمار مي رود.

مدير كل هنري بنياد در ادامه گفت: هنرمندان شاهد و ايثارگر بايد حماسه دوران دفاع مقدس را براي نسل جوان ترسيم كنند و در اين راستا بايداز ابزار هنر استفاده درستي نمايند.

وي از مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران به دليل برگزاري هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر قدرداني كردند.

در پايان ، بيانيه هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگ رقرائت گرديد و هيئت داوران با ارزيابي به عمل آورده نتايج و نفرات برگزيده را در دو گروه تئاتر و سرود به شرح ذيل اعلام كردند.

در بخش سرود (آهنگسازان):آقايان عبد الرضا تنهايي نفر اول از ايلام –رضا شاكي نفر دوم از گيلان و رجب رمضاني از مازندران نفر سوم شدند.

در تك خوان :كميل سجادي از ايلام اول و محمد رمضانعلي تبار از مازندران دوم شدند.

استان گيلان گروه برتر سرود شناخته شد.      

در بخش تئاتر مالك آبسالان از ايلام و محسن عمادي از اصفهان به ترتيب عنوان دوم و سوم را به دست آوردند.

در نمايش نامه آرش منصوري از ايلام و خسرو مرادي گودرزي از خوزستان دوم و سوم شدند.

در بازيگري مالك آبسالان از ايلام رتبه اول، مسلم صالحي از خوزستان دوم ، احمد رضا محمدي از مازندران و مهران مرادي از اصفهان به طور مشترك سوم شدند.

لازم به ذكر است در اين مراسم مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، مدير كل موسيقي وزارت فرهنگ، معاون فرهنگي بنياد مازندران، روساي بنياد و جمعي از مسئولان حضورداشتند.

اجراي سرود شهيد ، برنامه هنري ، تقدير از گروه آزادگان ،تجليل از برگزيدگان هشتمين جشنواره سراسري تئاتر و سرود شاهد و ايثارگر از برنامه هاي اختتاميه اين مراسم بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :