آخرین عناوین

شنبه 2 اسفند 1393-21:30 کد خبر:5619

قابل توجه مسئولان ارشد و تصمیم گیر مازندران:

جای مدیران با برنامه کجاست!؟انتصاب مدیران بی برنامه در اولویت

طی سال های گذشته انتصابات زیادی در استان مازندران اتفاق افتاده که در بیشتر این تغییرات توانمندی افراد جایگاه کمرنگی داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شبکه نیوز،فشارهای سیاسی ، دخالت های نمایندگان مجلس ، مسائل حزبی و جناحی و دایره دوستان موجب گردیده است در انتصابات به برنامه های افراد توجه نشده و شایستگی ها جای خود را به رابطه ها دهند.

مدیران بالادستی بر داشتن برنامه از سوی مسولان منصوب شده تاکید دارند درحالیکه با مروری بر عملکرد یکساله آنان بعد از انتصابات درمی یابیم نه تنها این تغییرات با برنامه روبرو نبوده بلکه در عملکرد مدیر مربوطه بی برنامگی موج می زند.

لابی های پی در پی که در آن رد پای نمایندگان مجلس نیز به چشم می خورد تاثیر زیادی بر مسند نشستن مدیری بر مجموعه اداری دارد و هر کسی که می خواهد به سمتی منصوب شود حداقل باید نقطه نظر مثبت نماینده شهرستان مربوطه را در زیر حکم انتصاب خود داشته باشد.

متاسفانه بسیاری از اندیشمندان به علت نداشتن رابطه های سیاسی ، کنج عزلت را اختیار نموده و جامعه از توانمندی های آنان بی بهره می باشد درصورتی که با حضور این نیروهای متخصص و توانمند ، شاهد توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در استان خواهیم بود.

در این راستا گفتگویی با حجت الاسلام احمد ملایی معاون فرهنگی زندان ساری داشته ایم که وی ازعدم توجه به برنامه ها در انتصابات گلایه داشت و این سوال را مطرح نمود چرا در استان مازندران مدیران با برنامه را حمایت نمی کنیم؟

حجت الاسلام ملایی که از گزینه های تصدی مسولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد ، افزود : دو برنامه تحت عنوان برنامه های بومی و محلی و برنامه های استانی و ملی به مدیران ارشد استان ارائه نمودم که متاسفانه توجه چندانی به آن نشده است.

وی یادآور شد : در این برنامه ها نقاط قوت و ضعف شهرهای استان در زمینه های فرهنگی و هنری بصورت مجزا مطرح شده و پیشنهادات شایانی نیز ارائه گردیده است.

در پایان امید داریم در انتصابات آینده به مدیران با برنامه توجه بیشتری شده و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و پرهیز از فشارهای تحمیلی ، انسان های شایسته را برای مسولیت های اداری بکار گیریم و شاهد توسعه و رونق مازندران سرسبز باشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :