آخرین عناوین

يکشنبه 29 تير 1393-20:20 کد خبر:565

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران:

کیفیت نان مازندران مناسب نیست/ مازندران در ابعاد زیرساختی توسعه دچار مشکل است

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با بیان اینکه کیفیت نان در مازندران مناسب نیست گفت: مجوز جدید برای ایجاد واحد خبازی در استان صادر نشود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی احسانی در جلسه شورای آرد و نان استان که در ساختمان شماره دو استانداری مازندران برگزار شد بر افزایش کیفیت نان در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های افزایش کیفی آرد و نان در استان احصا شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی با احصا اولویت‌های کیفی نان به طور تفکیک وظایف خود را جدی بگیرند.

احسانی مکانیزه شدن تولید، توزیع آرد و پخت نان روندی رو به توسعه است، تصریح کرد: آموزش کارکنان واحدهای خبازی و نیز مدیریت بر این صنف باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه درخواست نانواها افزایش قیمت نان در سطح استان است، گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها تغییری در قیمت نان نداشته‌ایم، طبق درخواست مالکان واحدهای خبازی استانداری مکاتباتی را مبنی بر افزایش قیمت نان با وزارت کشور داشت.

احسانی نظارت مکرر و جدی بر سیلوهای گندم، کارخانجات آرد و واحدهای خبازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کیفیت نان در مازندران پایین است مباحث مورد نظر در افزایش کیفی نان باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت گندم سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در مازندران باید افزایش یابد.

معاون استاندار مازندران قطع صدور مجوزهای بی‌رویه برای ایجاد واحدهای خبازی از سوی صنعت، معدن و تجارت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: واحدهای خبازی که از نظر کیفی کارآیی لازم را ندارند با توصیه سازمان صنعت، معدن و تجارت تغییر کاربری دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف نان از سوی خانواده‌ها مدیریت شد، گفت: فناوری، آموزش و حمل و نقل از سری مسائلی است که بر کیفیت نان موثر است.

احسانی روند توزیع آرد در مازندران به واحدهای خبازی را طبق ضوابط قانونی و دولتی دانست و یادآور شد: آمادگی داریم برای افزایش کیفیت نان واحدهای خبازی را برای تهیه آرد مصرفی آزاد بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: برای پایلوت یکی از شهرهای مازندران روند تهیه آرد بدون محدودیت انجام می‌شود و اگر شاهد افزایش کیفی نان بودیم این طرح در استان تسریع می‌یابد.

&&&&&

مازندران در ابعاد زیرساختی توسعه دچار مشکل است

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: در همه ابعاد زیرساختی توسعه در استان دچار مشکل هستیم.

علی احسانی در کارگروه تخصصی اقتصادی اظهار داشت: در همه ابعاد زیرساختی توسعه در استان دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های استانی در حوزه امور آب، کشاورزی و ... باید تسطیح شود، گفت: یکی از این زیرساخت‌ها توسعه مراکز فرهنگی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با بیان اینکه این اصل را بپذیریم که اثر زیرساختی موزه دفاع مقدس، ماندگارتر و بانفوذتر است، ادامه داد: اگر باور وجود دارد که مشارکت  در احداث باغ موزه جدی باشد نباید جلسه بگذاریم و مطرح کنیم، باید اقدام شود.

احسانی با اشاره به اینکه روند اجرای زیرساخت مرکز فرهنگی را طولانی نکنیم، تصریح کرد: دوره ساخت این مرکز فرهنگی، کوتاه‌تر شود.

در ادامه این نشست غلامرضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: بسیار علاقه‌مند هستیم در احداث باغ موزه دفاع مقدس شرکت کنیم اما مبلغی که برای ما تعیین شده نگرانی درباره تامین این مبلغ داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 50 میلیون تومان برای کمک به احداث این باغ موزه اعلام آمادگی کردیم که این مبلغ به کنگره شهدا اختصاص یافت، ادامه داد: از عملیات فتح‌المبین در باغ موزه چیزی ندیدیم در حالی که مازندرانی‌ها در این عملیات نقش موثری داشتند.

عشریه با اشاره به اینکه 760 عضو دارای کارت بازرگانی داریم، افزود: 2500 عضو که دارای کارت بازرگانی هستند، درست نیست.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :