آخرین عناوین

دوشنبه 30 تير 1393-15:47 کد خبر:568

کدام دستگاه مسئول است؟!

تکمیل جاده ساری ـ تاکام درگیر و دار اما و اگرها

احداث جاده ساری به تاکام با وجود ابلاغ اعتبار هنوز درگیر و دار اداری برای خلع ید پیمانکار و تعیین پیمانکار جدید است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محور ساری به استان سمنان یکی از محورهای پرتردداستان مازندران به شمار می‌آید که به لحاظ اعتباری کمتر مورد توجه مسئولان ارشد استانی و ملی قرار گرفت.

حضور پرشمار ماشین‌های سبک و سنگین و تردد ماشین‌های سنگین که کار انتقال بار از مازندران به سایر نقاط کشور مثل اصفهان، یزد و خراسان رضوی را انجام می‌دهند نشان از اهمیت بالای این محور بین‌المللی استان مازندران دارد.

با وجود استقبال مناسب از این محور استان برای انتقال بار و مسافر از لحاظ اعتباری و ایجاد زیر ساخت این محور مازندران مورد غفلت واقع شد و هر روز شاهد چندین تصادف خطرناک در این محور هستیم.

بازدید‌های مکرر و بی‌تاثیر

مهرماه سال گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که برای بازدید از پروژه‌های عمرانی به مازندران سفر کرده بودند این محور استان مازندران را نیز مورد بازدید قرار دادند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس که به دعوت نمایندگان عضو کمیسیون عمران به مازندران سفر کردند در ساری با حضور محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از چندین محور استان از جمله فاز اول محور ساری به کیاسر در حد فاصل ساری به تاکام مورد بازدید قرار گرفت.

دامادی در این بازدید خواستار تامین اعتبار لازم برای اجرای این پروژه شد و گفت: مسئولان باید نسبت به تامین اعتبار برای این پروژه اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وجود معارض برای آزادسازی محور ساری ـ کیاسر گفت: زمین‌های که قرار است پروژه در آن اجرایی شود معارض ندارد مسئولان پول مردم را بدهند زمین‌ها آزادسازی می‌شود.

وی از یکی بودن ردیف بودجه برای اجرای این پروژه انتقاد کرد و افزود: این پروژه از دو مسیر متفاوت احداث می‌شود و نیاز است دو ردیف بودجه‌ای برای اجرای آن تعریف شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم در این مسیر از بار ترافیکی و سوانح رانندگی در رنج هستند، نیاز بود اجرا و تکمیل این پروژه از مازندران با قدرت و توان مالی بیشتری پیگیری و احداث شود.

با وجود قول‌های متعدد، در جلسه‌ای که بعد از بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از این پروژه انجام شد و با وجود گذشت حدود پنج ماه از سال 93 اقدامی خاصی در این محور انجام نشد و فاز اول این طرح با وجود کنده کاری‌هایی که در حاشیه جاده ایجاد شد وضع نامناسب‌تری از قبل از اجرای فاز اول ایجاد کرد.

نبود زیر ساخت مناسب در این محور استان مازندران مورد انتقاد مردم اهالی بخش کیجان‌رستاق ساری نیز هست.

ابلاغ اعتبار 28 میلیارد تومانی

سیدتقی رسولی که دیروز به عنوان بخشدار این منطقه معارفه شد یکی از دغدغه اصلی مردم منطقه را تکمیل این پروژه عنوان کرد.

جواد واحدی فرماندار ساری در گفت‌وگوی درباره آخرین وضعیت محور ساری به تاکام به خبرنگار گفت: اعتبار 280 میلیارد ریالی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: پیمانکار قبلی این طرح خلع ید و برای اجرای پروژه نیاز به پیمانکار جدید داریم و مترصد هستیم که کار اداری این طرح انجام و به‌زودی اجرا می‌شود.

فرماندار ساری گفت: مدت زمان اجرای طرح بستگی به شرایط عمومی پیمان دارد.

مردم چشم انتظار اجرای فاز نخست این محور

به گزارش فارس، با وجود قول‌های مکرر مسئولان برای تکمیل این پروژه مدت زمان طولانی است که بنا به هر دلیلی اجرای این پروژه با تاخیر مواجه می‌شود.

بحث خلع ید این پیمانکار به دلیل کندی اجرای پروژه در سال 91 توسط احمد صادقی مطرح شده بود و از آن مدت تاکنون چرا مراحل اداری خلع ید پیمانکار اجرا نشد نیز جای سئوال دارد که درست در زمان تامین اعتبار مسئولان به فکر پیگیری کار اداری هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :