آخرین عناوین

سه شنبه 19 اسفند 1393-15:35 کد خبر:5691

برای اولین بار توسط ناجای مازندران برگزار شد

برگزاری جشنواره رسانه، نظم و امنیت مازندران/کسب رتبه برتر خزرخبر در جشنواره ناجای مازندران

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه،نظم و امنیت در ناجای مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرخبر، صبح امروز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد.

در این مراسم سردار مسعود جعفری‌نسب فرمانده انتظامی مازندران با تشریح وضعیت همکاری رسانه‌ها در مازندران با نیروی انتظامی، این همکاری را قابل ستایش اعلام کرد.

به گزارش خزرخبر، در این مراسم شش نفر که دارای اثرات برتر و هفت نفر دارای اثرات برگزیده معرفی شده اند.

گفتنی است لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و هدیه نقدی به صاحبان اثرات برتر و برگزیده اهدا شد.

در لوح سپاس که به امضای سرتیپ پاسدار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران رسیده است، آمده است: رسانه ها بر اساس رسالت خویش با انتشار اخبار و اطلاعات نقشی اساسی در ایجاد قانونگرایی، نظام پذیری و ارتقای احساس امنیت روانی شهروندان بر عهده دارند و برگزاری جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی از سوی فرماندهی انتظامی استان مازندران تاکیدی بر وظیفه مشترک پلیس و رسانه ها در توسعه انضباط اجتماعی است.

هیئت داوران جشنواره با اکثریت آرا اثر ارسالی جنابعالی را (خزرخبر)با عنوان( جنجالی ترین پرونده در مازندران)در بخش گزارش و خبر حائز رتبه برگزیده شناخت.

در این جشنواره از ۲۵ اثری که برای مرحله دوم ارسال شد هفت اثر برگزیده شدند که در بخش گزارش علیرضا نوری کجوریان با گزارش " سلام معتادان به زندگی" از خبرگزاری مهر، فاطمه عربی از حرف مازندران، با عنوان " ناجا ناجی نوبنیادی ها"، حسین احمدی از روزنامه قدس با گزارش " هراز نفس های تازه می خواهد" و  زهرا باغبانی از سایت بشارت نیوز با عنوان مسئولان و خانواده ها دو بال رهایی از اعتیاد برگزیده شدند.

همچنین در بخش خبر اثر اسماعیل بخشی از سایت مازندنومه، خانم منوری از روزنامه خبر شمال با عنوان "رل بازیهای یک هنرپیشه کلاهبردار"، دربخش مصاحبه کلثوم فلاحی از خبرگزاری فارس با عنوان "کاهش ۶۰ درصدی سرقت های خشن "برتر شدند.

علاوه بر این، در بخش خبر، اثر حسین خانی از روزنامه ایران با عنوان " فروش ماهواره ای بهشت"، در بخش مصاحبه اثر" مهدی روحی از روزنامه خبر شمال با عنوان " هوش سیاه مازندران" و در بخش گزارش، گزارش اثر جعفر رعیت از سایت خبری خزر خبر با عنوان " جنجالی ترین پرونده در مازندران:" در بخش یاداشت، رقیه توسلی از روزنامه قدس با عنوان " با شما دلواپسی های زندگی کمتر است"، در بخش گزارش ویژه خبری تلویزیونی نوروز اثر عباس نوائیان با عنوان " کلاهبرداری ها شرطبندی فوتبال" برگزیده شدند.

در بخش عکس خبری، اثر محسن هدایتی از سایت خزرنما با عنوان "اقتدار پلیس" برگزیده شد و از فتح اللهی معاون اخبار شبکه طبرستان نیز تقدیر شد.

به گزارش خزرخبر،فرمانده ناجای مازندران در این مراسم طی سخنانی گفت:با اشاره به اهمیت رسانه گفت: در یکسال و نیم گذشته هیچ مورد برنامه ریزی شده و طراحی شده و با نیت سوء علیه نیروی انتظامی در استان نداشته ایم.

وی با بیان اینکه بی تعارف هستم، گفت: بی تعارف بودن بسیاری از مشکلات را رفع می کند و یک رابطه تنگاتنگی بین امنیت و رسانه برگزار شده که قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه مثل یک سرباز برای مردم زحمت می کشند، گفت: این قشر تلاش می کنند برنامه ریزی مناسبی برای حوزه امنیت داشته باشند.

رتبه سوم کاهش ترافیک و تلفات در مازندران

سردار جعفری نسب با بیان اینکه مازندران در ۱۰ ماه گذشته رتبه سوم کاهش ترافیک و کشته ناشی از تصادف در سطح کشور بوده است، گفت: از مازندران به عنوان سومین استان برتر تقدیر شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در حوزه انتظامی نیز تلاش های خوبی شده است گفت: مشکل ما بیشتر در حوزه بی حجابی و بدحجابی است و این به دلیل آنست که تعریف درستی از مقوله حجاب نداریم.

وی با اشاره به اینکه در همه حوزه وحدت و انسجام وجود دارد گفت: باید در مقوله  حجاب نیز یک وحدت و انسجام صورت گیرد تا به تعریف مشترکی دست یابیم.

رشد ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران، همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم خوب و عزیزی در کشور و استان داریم، به رشد ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان و پاکسازی نقاط آلوده در استان اشاره کرد.

وی گفت: این ادعا را داریم که در مازندران جایی که بصورت آزادانه بتوان به عرضه مواد مخدر پرداخت، وجود ندارد.

سردار جعفری نسب یادآور شد: در حوزه مبارزه با سرقت در ۹ ماه اول ۱۳ درصد کاهش داشته ایم و کشفیات این بخش قابل توجه بوده است.

درنظرگرفتن پاس پلاک برای طلافروشی ها

فرمانده انتظامی مازندران، اشرافیت ناجا بر اماکن صنفی بویژه طلافروشی ها را از جمله طرح های نوروزی پلیس بیان کرد و گفت: برای همه طلافروشی های شهرستان، پاس پلاک درنظر گرفته شده است.

سردار جعفری نسب درباره چهارشنبه آخر سال گفت: باورمان بر این است که یک سنت دیرینه پشت این آیین بوده است که اکنون تبدیل به ترقه بازی و آتش بازی شده است و الحمدالله اشرافیت انتظامی برای چهارشنبه آخر سال درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم موضوع  برگزاری مراسم های ویژه چهارشنبه سال را به محلات بکشانیم گفت: تلاش داریم که با همکاری مردم از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه شب به بعد دیگر شاهد برگزاری برنامه هایی در سطح شهر نداشته باشیم.

اشرافیت انتظامی چهارشنبه سوری

سردار جعفری نسب با بیان اینکه اشرافیت و پوشش انتظامی از ساعت ۱۶ چهارشنبه آخر سال آغاز می شود گفت: در مناطق بحرانی که سال قبل دچار حوادث شده بودیم، پوش انتظامی صورت می گیرد.

وی از تدارک ویژه برنامه ایام عید با موضوع ترافیکی در استان خبر داد و گفت: در ایام نوروز حدود ۱۵ میلیون نفر به استان سفر می کنند که مشکلاتی را برای استان ایجاد می کند و برای حوزه ترافیک برنامه هایی درنظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی مازندران، رعایت نکردن شئونات اخلاقی بویژه در برخی شهرکهای ساحلی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: با عرق خورها و ماشین های بدون پلاک در شهرکها و نواحی گردشگری بشدت برخورد می شود.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۲ قرارگاه نوروزی بیان داشت: درتلاش هستیم تا شمار قرارگارههای فرعی را به ۱۰۰ واحد برسانیم و ۱۰۰ درصد خوردوها تعمیر شده است و هر خودرو را یک ایستگاه پلیس منظور کرده ایم.

سردار جعفری نسب گفت: در روز طبیعت نیز پلیس در مناطق حساس و گردشگری به همراه خانواده هایشان حضور می یابند.

مدیر مسئول سایت خزرخبر قدردانی خود را از معاونت پلیس فتای مازندران و همکاران ایشان(سرهنگ رستمی،صفرپور و ...) و همچنین معاونت اجتماعی و ارشاد ناجای مازندران و همکاران ایشان(حجت الاسلام اکبرزاده،سرهنگ بابایی و ...) به جهت همکاری های صمیمانه و در خورد توجه اعلام می دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :