آخرین عناوین

پنجشنبه 21 اسفند 1393-18:43 کد خبر:5705

در پی بی توجهی به نظرات مردم و مسئولان:

تحصن مردم در فرمانداری و دفتر امام جمعه محمودآباد/واکنش فرماندار و امام جمعه

مسئولین و مردم محمودآباد با حذف دانشگاه آزاد این شهرستان مخالفت نموده اند.


 

به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،با مخالفت مسئولین شهرستان محمودآباد از حذف دانشگاه آزاد و تبدیل آن به دانشکده ای از دانشگاه آزاد نور ممانعت بعمل آمد .

فرماندار محمودآباد با اشاره به مخالفت مسئولین شهرستان به حذف دانشگاه آزاد وتبدیل آن به دانشکده ای از دانشگاه آزاد نور اظهار داشت:علیرغم نظر مساعد هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر ادامه فعالیت این دانشگاه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان در اقدامی تعجب برانگیز تصمیم به حذف این دانشگاه و تبدیل آن به دانشکده ای از واحد نور گرفت.

سیف اله فرزانه با توضیح موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی و اجتماعی محمودآباد و حضور مردم منطقه در امر تعالی و پیشرفت علمی این خطه وهمچنین سیاست دولت تدبیر و امید در توسعه سیاسی وغنای فرهنگی ونیاز مبرم این شهرستان به استقرار مراکز و واحدهای دانشگاهی در بسط و گسترش تعالیم دینی،اخلاقی درتقابل با حرکات مذبوحانه دشمنان نظام اظهارداشت: تصمیم اخیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در حذف دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد و تبدیل ان به دانشکده ای از دانشگاه آزاد واحد نور موجبات نگرانی و دغدغه مسئولین و تکدر خاطر مردم فرهنگ دوست،علم پرورو ولایی این شهرستان رافراهم کرد.

فرماندار محمودآباد عدم هماهنگی مراجع ذی صلاح با مسئولین شهرستانی در اتخاذ این تصمیم یکطرفه،مخالفت قاطعانه نماینده مردم درمجلس،اعتراض منجر به تحصن و تجمع برخی از چهره های علمی به همراه مردم در محل فرمانداری و دفتر امام جمعه و نمازجمعه،موضع گیری شدید امام جمعه که به هیچ عنوان اجازه نخواهد دانشگاهی در این شهر زیر بیرق شهرستان های دیگر فعالیت کند را از دلایل مخالفت مسئولین و مردم ذکر واعلام داشت: دانشگاه محمودآباد در سال 1384 با حمایت مسئولین محلی وکمک های مردمی بدون دریافت تسهیلات بانکی وسازمانی تاسیس وتاکنون عملکرد آن در جذب دانشجو،گسترش هیئت علمی،توسعه فضای فیزیکی و پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی شهرستان بسیار برجسته بود.

فرزانه به افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه درطول سالیان اشاره وافزود:این دانشگاه با150 دانشجو آغاز و اکنون بیش از 2500 نفر دانشجو در سال جاری دارد ضمن اینکه 20 هیات علمی و30 کارمند وبیش از صد مدرس بومی با این واحد همکاری میکنند.

سیف اله فرزانه به توسعه فیزیکی دانشگاه اشاره واظهار داشت: فضای آموزشی جدید و آماده افتتاح درزمینی به مساحت10 هزار متر مربع و با زیر بنای3750 متر مربع وهمچنین توسعه فضای اداری،آموزشی،کارگاهی وآزمایشگاهی با صرف هزینه های سنگین و افزایش فزاینده دانشجو با استفاده از ظرفیت های شهرستان و بدون هیچگونه بدهی بانکی آماده افتتاح می باشد.

فرماندارمحمودآباد به جلسه اخیر مسئولین شهرستان ازجمله نماینده ،امام جمعه فرماندار و... با مسئولین دانشگاه اشاره و تصریح نمود: شهرستان هرگز با حذف این دانشگاه موافقت نخواهد کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :