آخرین عناوین

سه شنبه 31 تير 1393-16:11 کد خبر:571

مدیر کل ثبت احوال مازندران خبر داد:

بیش 363 هزارو 475مازندرانی مزین به القاب ، کنیه ها و ترکیبات نام حضرت علی (ع)

مدیرکل ثبت احوال مازندران اظهار داشت: بر اساس پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نام، القاب و کنیه‌ها حضرت علی(ع) زینت بخش نام 363هزارو 475  نفر مازندرانی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال مازندران ، فرج ا... ملکی مدیرکل ثبت احوال مازندران طی جلسه ای که با حضورمدیران ، روسا ، معاونین ، کارشناسان و همکاران ثبت احوال استان مازندران  برگزار گردید ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت  مولی الموحدین علی (ع) ،گرامیداشت لیالی پرفضیلت قدرو آرزوی قبولی طاعات و عبادات خالصانه تمامی مسلمین بخصوص هم استانیهای ولایت مدار و محب اهل بیت عصمت و طهارت  اظهار داشت، طبق آمارهای به دست آمده از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیش از 2میلیون و 302 هزار نفردر ایران و 87هزارو 826 نفر در مازندران با نام علی نامگذاری شده اند، وی افزود: نام حیدر نیز که از نام‌های مبارک امام اول شیعیان است 118هزارو 219 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

ملکی در ادامه تصریح کرد: تعداد 5میلیون و 166 هزارو 981 نفر در کشور و همچنین 275هزارو 649 نفر در استان مازندران ملقب به ترکیبات ، القاب و کنیه های آنحضرت هستند.

وی تاکید نمود: نام مرتضی با فراوانی 409هزارو 856 هزار ، ابوالحسن با فراوانی 29هزارو 594 بار و نام ابوتراب با فراوانی 2هزارو 978 بار از فراوانترین  القاب وکنیه‌های امام علی (ع) است که ایرانیان و هم استانی های عزیز بر روی فرزندان پسر خود  نهاده‌اند. مدیرکل ثبت احوال مازندران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: شهروندان عزیز برای دریافت به‌ موقع و درست خدمات دستگاه ها باید تغییر نشانی خود را درکوتاهترین زمان در سایت اداره کل  ثبت احوال مازندران به آدرس www.sabteahval.ir/mz  ثبت کنند.

وی افزود: برای سهولت کار شهروندان مازندرانی ، فرمی ساده برای ثبت تغییر نشانی در  این سامانه طراحی شده است که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت و با ارائه اطلاعاتی مختصر، سریع و رایگان، تغییر نشانی خود را در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال  درج نمایند.

وی ضمن اشاره به ثبت تغییر نشانی در سالهای گذشته گفت: در گذشته برای افراد پس از ثبت تغییر نشانی کارت شناسایی ملی جدید صادر و ارسال می‌شد ولی با توجه به کثرت تغییر نشانی‌ و صدور کارت هوشمند ملی هموطنان، دیگر لزومی به صدور کارت جدید نمی باشد و این تغییر نشانی برای استفاده در پایگاه اطلاعات جمعیتی در سازمان ثبت احوال کشور به ثبت میرسد.

ملکی با بیان اینکه با توجه به قوانین مربوط به صدور کارت شناسایی ملی برای همه ایرانیان و الزام ثبت شماره ملی و کد پستی افراد بر رو و پشت کارت‌های ملی و کاربردی شدن آن تصریح کرد: شماره ملی چند سالی است که کاربردی شده است ولی کد پستی هنوز کاربردی نشده است و دستگاه‌ها باید در این خصوص کار را آغاز کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ابراز داشت: طبق قانون باید تا پایان برنامه پنجم توسعه دولت الکترونیک تا 70 درصد محقق شود.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت احوال این است که هویت، عکس، نشانی و ارتباطات سببی و نسبی افراد را در فضای مجازی در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد.به گفته وی، 20 دستگاه متصل به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان از اطلاعات مربوط به هویت و عکس افراد استفاده می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :