آخرین عناوین

جمعه 22 اسفند 1393-23:38 کد خبر:5712

بر ملا شدن یکی از علل اختلافات استاندار با شهردار ساری:

ماجرای سفر 23 میلیارد تومانی شهردار ساری به تهران و اختلافات او با استاندار چیست؟

جزئیاتی جدید از اختلافات مدیریتی شهردار مرکز استان  با استاندار مازندران افشاء شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازند شورا، بی‌شک یکی از مهمترین عوامل انجام پروژه‌ها، تامین اعتبارات مالی آن‌ها است، لذا می‌توان ادعا نمود یکی از مهمترین رکن توسعه پایدار داشتن درآمد پایدار است.

اگرچه شهرداری ساری همچون بسیاری از شهرداری‌های کشور بخش اعظمی از درآمدهای خود را ناچارا از طریق جرم فروشی‌های ماده صد تامین می‌کند اما بخشی دیگر از درآمدهای شهرداری طی دو سال اخیر از طریق وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و غیره تامین شده است.

در کنار این مورد ،جذب اعتبارات ملی نیز قابل توجه می‌باشد به نحوی که به گفته مسولین شهری فقط در سال 92 بیش از 50 میلیارد تومان اعتبارات ملی جذب شده است که فعلا در این گفتار به نحوه هزینه کرد این اعتبارات اشاره‌ای نمی‌کنیم اما فارغ از هرگونه حب و بغضی باید اذعان نمود جذب اعتبارات شهرداری و ایجاد درآمدهای آن نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته است، لذا با این مقدمه می‌خواهیم جزئیاتی از اختلافات مدیریتی شهردار مرکز استان و استاندار مازندران تشریح نماییم که برای این اختلافات یک شاهد مثال می آوریم که آن را سفر 23 میلیارد تومانی شهردار ساری به تهران نام نهادیم.!

فارغ از اینکه در برخی از مواقع «مهدی عبوری» در رسانه‌ها به عنوان استاندار جایگزین استاندار فعلی مطرح می‌شود و این مسئله می تواند سبب بروز اختلافات سیاسی میان استاندار و شهردار مرکز استان شود  و یا اینکه مسائل قومی و شهرستانی بابل – ساری چه میزان در اختلاف نظر استاندار و شهردار مرکز استان تاثیر گذار است اما یکی از مواردی که موجب اختلاف و حتی نزاع کلامی شده است مسئله جذب اعتبارات ملی می‌باشد و آخرین آن به سفر 23 میلیارد تومانی شهردار ساری به تهران باز می‌گردد به نحوی که مسعود پیری عضو شورای شهرساری در گفت و گو با ما اظهار داشت: «از ردیف بند ج تبصره 3 ماده واحده بودجه کل کشور برای کل شهرداری ها از محل پرداخت دیون به پیمانکاران 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، سهم تهران 8 میلیارد تومان،سهم استان مازندران 2 میلیارد تومان و سهم شهرداری ساری به تنهایی 23 میلیارد تومان بوده است.»

درواقع شهردار ساری طی هفته جاری برای مصول مطالبات ملی شهرداری سفری به تهران داشتند که این سفر برای شهر ساری بیش از 23 میلیارد تومان دستاورد داشته است حال گویا استاندار مازندران به  این اعتبار چشم طمع دوخته است و معتقد است این میزان بودجه باید در سطح استان توزیع گردد.

اخیرا نیز مهدی عبوری شهردار ساری نیز بر اختلاف نظر استاندار و شهردار مرکز استان صحه گذاشته و در نشستی كه اهالی كوی ۲۲ بهمن ساری برگزار شده بود اظهار داشت: براستی چه كسی می‌بایست توجه دولتمردان ادوار مختلف را به نیازها و ظرفیت‌های ساری جلب می‌كرد؟ آیا این وظیفه مدیران ما نبود؟

عبوری از اختلافات قوی به جنگ شهرها تعبیر نموده و از آن اینگونه پرده بر می‌دارد که: با تأسف باید به شما مردم بگویم كه برخی مسئولان استان اشكالاتی در روند توسعه ساری ایجاد می‌كنند و جنگ شهرها را راه انداختند و همین روحیه و رویه است كه باعث عقب ماندگی استان می‌شود. امروز استان ما بیشترین تعداد فارغ التحصیلان بیكار را دارد،از صنعت بی‌بهره است و صنایع آن یا تعطیل‌اند یا نیمه تعطیل و به رغم آن كه قطب كشاورزی لقب گرفته، چیزی از كشاورزی اش باقی نمانده است.

وی بابیان این كه همدلی رمز پیشرفت شهر است یاد آور شد: یكی از دلایل عقب ماندگی شهرمان طیف بندی‌های دودانگه‌ای و چهار دانگه‌ای و میاندورودی بوده اما الان شعار ما این است كه همه ساروی هستیم و اگر میخواهیم ساری پیشرفت كند باید این شعار در عمل ماتجلی پیدا كند.

وی در جذب اعتبارات ملی نیز اظهار داشت: عبوری در بخش پایانی سخنانش متذكر شد: از اول انقلاب تا سال ۹۱ كل اعتبار دولتی كه شهرداری ساری گرفت ۲۰ میلیارد تومان بود اما فقط در سال ۹۲ كه اتفاقاً سخت ترین سال مالی دولت هم بود ما ۵۰ میلیارد تومان بودجه دولتی برای ساری گرفتیم و این محقق نشد مگر با همدلی شورا و شهرداری و حمایت شما مردم.

در نهایت اینکه بهتر است مدیران استانی و شهرستان به جای رقابت‌های فرسایشی به جذب حداکثر اعتبارات ملی فکر کنند و اگر فردی بر اساس توانمندی‌ها شخصی می‌تواند اعتبارات بیشتری را جذب کند، آن را به عنوان نقطه قوت بدانند و تلاش کنند همه مدیران ما در جذب اعتبارات به چنین توانمندی برسند و هیچ نوع نگاه قومی، سیاسی و غیره را به این مسئله که ارتباط مستقیم با توسعه شهر و استانمان دارد دخیل نکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • باقرى
    شنبه 23 اسفند 1393-22:46


    پول رو يوسف نژاد داد حالا استاندار مدعى شد