آخرین عناوین

شنبه 23 اسفند 1393-16:41 کد خبر:5714

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد:

آمادگی کامل هلال احمر در خدمات رسانی به هموطنان/لینک مرکز کنترل هماهنگی به سیستم نظارت کشور

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفن: مرکز کنترل هماهنگی هلال‌احمر به سیستم نظارت کشوری لینک شده که در مواقع بحران به کمک سایر ارگان‌ها می‌آید.

 


به گزارش خزرخبر، مهدی ولی‌پور در نشست خبری طرح امداد و نجات نوروزی در جمع خبرنگاران در سالن جمعیت هلال‌احمر استان اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از حوادث نیز جزیی از مدیریت بحران است و اگر حضور خبرنگاران نباشد چرخه خدمات‌رسانی در این حوزه کامل نیست.

وی درباره اقدامات انجام شده جمعیت هلال‌احمر مازندران در سال 93 تصریح کرد: در حوزه آموزش که شامل دو بخش آموزش عالی و تخصصی تقسیم می‌شود، با ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی اقدامات آموزشی هلال‌احمر در این مراکز انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: در طرح آموزش همگانی یک‌هزار و 332 دوره انجام شد که 40 هزار نفر از این برنامه آموزشی بهره‌مند شدند و 125 برنامه تلویزیونی و رادیویی تهیه و پخش شده است.

این مسئول به اقدامات انجام شده برای برگزاری دوره‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: 67 دوره تخصصی برای کارکنان امدادگران جمعیت هلال‌احمر برگزار شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات بیش از 4 هزار عملیات امداد و نجات در سطح استان انجام شد که در این سوانح 23 هزار نفر در این عملیات خدمات گرفتند و بیشترین عملیات ما در شهرستان بابلسر، نوشهر، سوادکوه، تنکابن و قائم‌شهر بود، خاطرنشان کرد: 17 هزار در قالب 5 هزار و 630 تیم عملیاتی به ارائه خدمات پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه 15 هزار و 126 نفر در طول 93 در مانور امداد و نجات حضور داشتند و یک‌هزار و 508 نفر از امدادگران در این 137 مانور فعالیت داشتند، گفت: در حوزه درمان و توان‌بخشی در جمعیت هلال‎احمر مازندران بیش از 9 هزار نفر از مردم استان خدمات و ویزیت رایگان را دریافت کردند که 200 نفر از پزشکان در این مانور با این نهاد همکاری کردند و 11 تیم اضطرار در استان سازماندهی شدند.

وی به اقدامات انجام شده برای کمک به خدمات گیرندگان از این نهاد خارج از کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: 48 هزار نفر از حجاج عتبات عالیات در این مراکز مورد معاینه قرار گرفتند.

ولی‌پور با اعلام اینکه 82 هزار نفر از جوانان عضو این نهاد هستند، گفت: در المپیاد فرهنگی ورزشی تیم جوانان ما در کشور مقام اول را کسب کرد و تیم تکواندو نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح دادرس در مقاطع دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: 12 هزار دانش‌آموز در سطح کانون‌ها آموزش اولیه امداد و نجات را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران فعالیت‌های عمرانی جمعیت هلال‎احمر مازندران را شامل شش پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد برشمرد و گفت: تلاش داریم تا پایان مالی سال 93 این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی درباره برنامه‌های در دست اجرای جمعیت هلال‎‌احمر مازندران در نوروز 94 گفت: ستاد هماهنگی برای برگزاری مناسب برنامه در ایام نوروز هلال‌احمر استان تشکیل شده است.

ولی‌پور با اعلام اینکه در طرح نوروز 94 بیش از 110 پایگاه ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به میهمان است که بیش از 4 هزار نفر در این ایام با هلال‌احمر همکاری می‌کنند، اضافه کرد: مرکز کنترل هماهنگی هلال‌احمر به سیستم نظارت کشوری لینک شده که در مواقع بحران به کمک سایر ارگان‌ها می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: طرح امداد و نجات در مازندران از 25 اسفند شروع می‌شود و 70 پایگاه ثابت و سیار در محورهای اصلی مشغول فعالیت می‌شوند، 110 دستگاه خودرو و بیش از 9 هزار نفر در این بخش به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه تعاملی با دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار است، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب ایستگاه سلامت در پست‌های 24 ساعته که در مبادی ورودی و خروجی و مبادی اصلی استان تعبیه شد انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: 40 پست ایمنی در استان در این ایام تدارک دیده شد که 9 پست به صورت دائم که چهار پست دائمی در محور کناره به دلیل حضور بیشتر جمعیت تعبیه شد.

این مسئول با اعلام اینکه  در طرح مروجان سلامت نیز بیش از 85 پزشک با این نهاد همکاری می‌کنند، گفت: طرح فرشتگان رحمت در این جمعیت نیز در حال اجرا است و در طرح ایمنی و سلامت هلال‌احمر بیش از 2 هزار نفر با این نهاد همکاری می‌کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :