آخرین عناوین

يکشنبه 24 اسفند 1393-11:53 کد خبر:5717

مدیر بندر امیرآباد اعلام کرد:

به زور کسی را نگه نمی دارم/از انتصاب هایم حمایت می کنم

مدیر بندر امیر آباد با بیان اینکه اولویت اول ما جذب نیروهای بومی بود،افزود: اولین حرکت ما ایجاد کمیته اشتغال برای ساماندهی نیروها بود.


 به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،علی خدمتگزار با بیان اینکه بندر امیرآباد تنها بندر کشور است که دارای اسکله رورو است، اظهار داشت: برنامه ما این است که سال آینده این بندر را به جایگاه سوم از نظر تناژ برسانیم و نواقص موجود را از طریق بخش خصوصی کشور رفع کنیم.

وی افزود: بندر امیرآباد به عنوان کریدور شمال – جنوب کشور محسوب می شود و گفت: این طرح ۳۰ درصد هزینه ها و ۴۰ درصد فاصله کاهش می یابد.

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به افزایش توان تجهیزاتی بندربیان داشت: از طریق بخش خصوصی دو دستگاه جرثقیل ۸۰ و ۴۰ تنی را وارد بندر کردیم واز پنج دستگاه جرثقیل ها دو تا سه دستگاه خارج از سرویس بود و فعال سازی دو دستگاری گنتری کرین ۵۷ تنی را ظرف سه ماه بازسازی کردیم.

 مهمترین اقدامات انجام شده

خدمتگزار، ارتقای شاخص های عملیاتی شامل فعالیت ۲۴ ساعته امور بندری، تدوین دستورالعمل پهلودهی شناوران و نظارت بر اجرای آن، مدیریت بهینه انبارها و سیلوها، رقابتی کردن عملیات تخلیه و بارگیری بین اپراتورها، بهبود سرویس دهی درب ورود و خروج، وجود نیروگاه بخش خصوصی ۷۵ مگاواتی، وجود پست برق و وجود کار صنعتی به میزان ۲۰هزار مترمکعب بر ثانیه و دایر کردن شعبه ارزی و ریالی بانک ملی در بندر را از مهمترین اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون وارد بندر می شود.

افزایش ها و کاهش ها

 وی با اظهار اینکه شمار دستگاههای مکنده از دو دستگاه به پنج دستگاه افزایش می یابد، گفت: راه اندازی شش دستگاه جرثقیل بکرا با اجرای سه پروژه به مبغ ۱۰۰ میلیارد ریال، اجرای پروژه بازسازی و مونتاژ از دیگر برنامه های ماست.

مدیر بندر امیرآباد، با بیان اینکه با اجرای طرح های در دست اقدام، انتظار نوبت کشتی ها در لنگرگاه ۳۳ درصد کاهش یافت، اظهار داشت: سرویس تایم کشتی ها در اسکله ۳۷ درصد کاهش یافته است و در مجموع مدت ماندگاری کشتی از 5/7 روز به 7/3 روز کاهش یافت.

خدمتگزار با اعلام اینکه با اجرای طرح های در دست اقدام از ظرفیت امیرآباد از 5/4میلیون تن به 5/5میلیون تن افزایش می یابد، گفت: همچنین می توان از 806 فروند کشتی پهلوگیری کرد.

وی از رشد 87 درصدی میزان ترانزیت خارجی خبر داد و افزود: رشد تخلیه و بارگیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را 3 درصد و رشد ورود شناور در پای اسکله را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را 4 درصد بوده است.

مدیربندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، با بیان اینکه از بهمن ماه ترانزیت سوخت راه اندازی شد، اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۱۰۲ تن ترانزیت سوختی در دو ماه اخیر بعد از دو سال و نیم وقفه انجام شد.

خدمتگزار در ادامه از بهره برداری فاز اول بندر و افزایش شمار اسکله ها به ۱۳ پست در سال آینده خبر داد و گفت: سه پست اسکله و یک پست دیواره حفاظت بتنی در دست اقدام است و تا شهریورماه به بهره برداری می رسد.

 واردات 100 هزار تن مازوت در سال آینده

وی با اعلام اینکه قرار است در سال آینده، 100هزار تن مازوت از طریق راه آهن وارد بندر شود، افزود: شمار واگن (2هزار و 260 واگن) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشه است .

مدیر بندر امیرآباد، بیان داشت: ظرفیت سیلوها در بندر امیرآباد در سال آینده به ۵۳۸ هزار تن می رسد و همچنین 282 هزارتن آهن آلات و یک میلیون و ۲۵۱ هزار تن غلات در سال جاری وارد بندر امیرآباد شده است.

اولویت اول، جذب نیروهای بومی بود

خدمتگزار به اخراج برخی نیروها اشاره کرد و گفت: از روزی که آمدم اعلام کردم کسی حق اخراج نیروها را ندارد مگر اینکه فرد یا افرادی مشکلات خاص و مغایر با قوانین موجود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما جذب نیروهای بومی بود، اظهار داشت: اولین حرکت ما ایجاد کمیته اشتغال برای ساماندهی نیروها بود.

مدیر بندر امیرآباد، در پایان با اعلام اینکه مخالف عزل و نصب های پی در پی هستم، گفت: عادتم اینگونه است یا کسی را منصوب نمی کنم یا اگر منصوب کردم از انتصاب خود حمایت می کنم، اما به زور کسی را در سمتی نگه نمی دارم. 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :