آخرین عناوین

يکشنبه 24 اسفند 1393-12:3 کد خبر:5718

هشدار جدی فرماندار ساری به مدیران شهرستان:

مسئولانی که در ستاد نیستند باید پاسخگوی اتفاقات روز باشند/حقوق شهروندی شوخی نیست!

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه حقوق شهروندی تاکید رئیس جمهور است گفت:مسئولینی که در ستاد تسهیلات سفر حضور ندارند باید پاسخگوی اتفاقات روز دستگاه خود باشند.


به گزارش خزر خبر و به نقل از وارش،فرمانداری ساری میزبان شورای اداری این شهرستان بود تا در کمتر از یک هفته مانده به آغاز سال 1394 خورشیدی تکلیف برخی از موضع گیری های نوروزی نماینده سیاسی و اجتماعی دولت در مرکز استان مازندران مشخص شود.

جواد واحدی که از فرمانداران باقی مانده از دولت پیشین است، به نظر تنها کسی است که به معنای واقعی خود را با دولت تازه تطبیق داده و ذیل همان گروهی قرار می گیرد که روحانی از آنها به عنوان همراهان گفتمان دولت یازدهم نام برد، که نیازی به تغییرشان نیست.

واحدی در این نشست از نکاتی پرده برداشت که در ایام پایانی سال تازه غنچه اش شکفته شده و در حال بدل شدن به بحثی فراگیر در مازندران است، یعنی "حقوق شهروندی"!

فرماندار مرکز استان در این جلسه با بیان اینکه حقوق شهروندی تاکید رئیس جمهور است و بنابراین همه در بدنه دولت موظف به جدی گرفتن آن هستند گفت: با برخی مسائل نمی توان شوخی کرد یا از کنار آنها با شعار رد شد، زیرا بن مایه یک گفتمان را می سازد و"حقوق شهروندی" دقیقا در همین دسته قرار می گیرد.

وی با خطاب قرار دادن دستگاه های فعال در ستاد تسهیلات نوروزی ساری از آنها خواست این بحث را در ایام نوروز جدی بگیرند و با حفظ شان و جایگاه ایام فاطمیه به همه نشان دهند که چگونه حق شهروندی به عنوان آرمانی دینی قابل تبلور است.

واحدی در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی ساری به عنوان شهری فرهنگی و مهمان پذیر، با تاکید بر  تفرجگاه های باستانی و منابع طبیعی و زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: وظیفه همه دست اندرکاران است که به مسافران نشان دهند نه تنها ساری چیزی از شهرهای تاریخی ایران نظیر اصفهان، یزد و شیراز کم ندارد، بلکه جزو معدود مناطقی است که در شاهنامه فردوسی از آن یاد شده و در نسخ تاریخی نیز ساری شهری است با مردمانی پذیرنده و مهمان نواز.

نماینده سیاسی و اجتماعی دولت در مرکز استان با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم خدمات رسانی نوروزی به مسافران خدشه ای در خدمات روزمره مردم شهرستان ساری ایجاد کند یادآور شد: رئیس جمهوری به سلامت، دقت و احترام در برخورد دولت با مردم اشاره کرده اند که ما ضمن تاکید بر این سه عامل، سرعت را نیز مدنظر قرار می دهیم تا بتوانیم خدمات رسانی مناسب و توام با تکریم را در اسرع وقت ارائه دهیم که این مهم جز با جدی گرفتن وظیفه خدمت رسانی و تدبیر همه دست اندرکاران ممکن نخواهد شد.

وی در ادامه تمرکز بر جاده فرح آباد به عنوان مهمترین مسیر گردشگری ساری به سمت دریا را از الویت های فرمانداری ساری اعلام کرد و گفت: ما همانگونه که رئیس جمهور و وزیر کشور خواسته اند نیازهای مردم را شناسایی کرده ایم و متوجه شده ایم جاده فرح آباد همچون لوحی سپید است که می توان بر آن نقشی موثر به جا گذاشت که از آن جمله باید به جانمایی تابلوهای راهنما، پاکیزه کردن حاشیه راه از نخاله ها و نمایش پیام های امیدبخش دولت توجه شود.

وی همچنین خواستار توجه و نظارت جدی میزاث و تعزیرات بر قیمت هتل ها و رستوران های شد و خطاب به مسئولان گفت: مدیران شهرستانی در صورتی که نمی‌توانند در ستاد به صورت دائم حضور داشته باشند باید نسبت به مسائلی که در روز اتفاق می‌افتد پاسخ‌گو باشند.

واحدی برای نخستین بار در بین فرمانداران مازندران به اهمیت فناوری اطلاعات در سفرهای نوروزی اشاره کرد و با یادآوری راه اندازی نسل چهارم خدمات اینترنتی تلفن همراه ایرانسل(4G ) در ساری گفت: امروزه هر مسافر همراه خود مسافر کوچک دیگری دارد که به راحتی در جیب یا کیفش جا می شود و اینترنت همراه دیگر بخشی از زندگی روزمره مردم، مخصوصا جوانان شده است.

به همین خاطر اداره مخابرات شهرستان ساری و شرکت مخابرات مازندران باید شرایط را برای ارائه فضای اینترنتی مناسب با کمترین میزان قطعی و بالاترین سرعت ممکن فراهم کنند تا مسافران همواره ساری را به عنوان شهری با زیرساخت های فناوری خوب به یاد بیاورند و نهایت لذت را از حضور خود در مرکز استان مازندران ببرند.

فرماندار ساری نصب اطلاعاتی کوتاه اما جامع از پیشینه ساری و نقش حیاتی آن در تاریخ تشیع در ایران را در مراکز فرهنگی، اقامتی، زیارتی و تفریحی ایده ای خوب دانست و افزود: انشا الله دستاوردهای دولت یازدهم در سفرهای نوروزی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد، زیرا آنها باید دولت را محرم خود بدانند و از این احساس برخوردار شوند که دولت هرچه کرده است را با آنها در میان می گذارد.

وی با تاکید فراوان بر نظارت جدی بر قیمت ها گفت: مسافران نباید ما را به عنوان شهری گران بشناسند، بلکه باید از ساری به عنوان شهری منصف  یاد کنند که ضمن بهره مندی از سود قانونی، انصاف را نیز رعایت می کند.

واحدی همچنین با اشاره به اثرگذاری تخفیف های ویژه نوروزی بر ماندگاری هرچه بیشتر مسافران در شهرهای گردشگرپذیر، به اماکن اقامتی استان پیشنهاد داد در نوروز امسال خدمات مخصوص و تخفیف های ویژه ای را برای مسافران در نظر بگیرند.

نماینده سیاسی و اجتماعی دولت در مرکز استان مازندران اصلی ترین شاخصه نوروز امسال در ساری را فرهنگ دانست و گفت: ما باید به همه مهمانانمان نشان دهیم که این دولت آمده است تا پایه های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی را تقویت کند و جایگاه واقعی شهروند ایرانی را به وی برگرداند، بنابراین همینکه همه تلاش می کنیم تا مهمانانمان احساس غربت نکنند خود بزرگترین عملکرد فرهنگی است.

فرماندار ساری در با قدردانی از همه نهادهای دست اندرکار در پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار داشت: در عید امسال قصد تقویت هرچه بیشتر رابطه فرمانداری ساری با رسانه ها را داریم می خواهیم از آنها به عنوان مشاورانی مشفق و همراهانی صمیمی بیشترین بهره را ببریم.

واحدی در پایان متذکر شد: مدیران شهرستانی خودشان شخصا در محل کار حضور پیدا کنند و در صورتی که امکان حضور برای آنها در محل کار فراهم نیست، تلفن‌ آنها در دسترس باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :