آخرین عناوین

سه شنبه 31 تير 1393-16:31 کد خبر:572

ارمغان جدید مدیران ورزشی در مازندران/برپایی مسابقات کشتی در شب‎ قدر

وقتی ورزش بهانه ای برای شکستن حرمت‎ها و دور کردن جوانان از عبادت می‎شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ،مسئولان ورزشی این شهرستان در اقدامی تامل‏برانگیز در شب پنج‎شنبه 19 ماه مبارک رمضان که شب حزن و اندوه شیعیان است، مسابقات چهار جانبه کشتی برگزار کردند.

این مسابقات استانی زمانی برگزار شد که تمام سالن‎های ورزشی شهرستان به دلیل فرا رسیدن لیالی قدر و ضربت خوردن حضرت علی(ع) تعطیل شده بود.

نکته مهم اینکه عدم برنامه ریزی و مدیریت در اداره ورزش و جوانان همچنین هیئت کشتی در این اتفاق موج می‎زند.

شکسته شدن حرمت شب‌های عزاداری امیرالمومنین حضرت علی(ع) و شب‎هایی که مقدرات یک سال انسان رقم خواهد خورد، با مشغول کردن جوانان مومن به برنامه های غیرضروری زنگ خطری است که مسئولین باید هوشیار باشند تا اتفاقات این چنینی مردم را از مسیر اصلی منحرف نکند.

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندورود در گفت‌وگو با بلاغ در خصوص دلیل برگزاری این مسابقات در این زمان خاص، اذعان داشت: ما به مسئولین برگزار کننده گفته بودیم که این مسابقه نباید برگزار شود و آنها بدون اطلاع ما اقدام به برگزاری این مسابقه کردند.

وی افزود: قبل از ماه رمضان جلسه هماهنگی مسابقات در این ماه با مسئولان سالن‎های ورزشی در سطح شهرستان برگزار شد و در آن جلسه تاکید کردیم که از نوزدهم ماه مبارک رمضان به مدت پنج شب نباید هیچگونه مسابقه ای برگزار شود.

محمد آهنگری اظهار داشت: چند روز قبل از برگزاری مسابقه در تماس‎هایی تلفنی به شورای ورزشی و دهیار روستای دارابکلا میزبان این مسابقات و هیئت کشتی میاندورود تاکید کردم که این مسابقات نباید برگزار شود اما با این وجود شاهد چنین اتفاقی بودیم.

این اظهارات در حالی بیان می‎شود که جواد اسفندیاری مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان در روز پنج‎شنبه در گفتگو با بلاغ از برگزاری این مسابقه خبر داده بود که این مساله نشان از آگاه بودن تربیت بدنی از برگزاری این مسابقه و فرافکنی آقای مدیر دارد.

با وجود چنین ناهماهنگی‎هایی آیا مسئولین برگزاری مسابقه اعم از شورای ورزشی و دهیاری دارابکلا همچنین هیئت کشتی میاندورود در جریان حرمت این شب نبودند؟!

متاسفانه در روزها و شب‎هایی که باید سیل مشتاقان برای تقدیر و سرنوشت خود به درگاه خداوند پناه ببرند، برخی مسئولان و متولیان راه را بی راهه می‎روند، عامدانه و یا از روی سهل‎انگاری جوانان را از مسیر تزکیه نفس دور می‎کنند که جای بسی تأمل دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :