آخرین عناوین

يکشنبه 24 اسفند 1393-14:44 کد خبر:5722

مهم ترین اخبار ناجای مازندران در چند روز اخیر

 

مهمتریت اخبار و حوادث استان به نقل از معانت اجتماعی ناجای مازندران منتشر شد.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از معاونت اجتماعی ناجای مازندران،در شهرستان بابل فردي که در درگيري با برادر کوچک خود با شليک گلوله به سمت منزل وي مرگ مادر خود را رقم زد توسط ماموران پليس آگاهي اين شهرستان دستگير شد .

سرهنگ علي فقيه عبدالهي فرمانده انتظامي شهرستان بابل در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت: درپي کسب خبري از مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر يک مورد درگيري خانوادگي بين دوبردار به نام هاي "قاسم وامير- ط " که در همسايگي همديگر زندگي مي کردند در شهر امير کلاي اين شهرستان بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود : در اين درگيري برادر بزرگتر به نام " قاسم – ط " با اسلحه شکاري اقدام به تير اندازي به سمت منزل برادر کوچکتر به نام " امير" اقدام کرد که در نتيجه گلوله اشتباها به مادرشان که پشت درب منزل بوده اصابت کرد .

فقيه عبدالهي خاطر نشان کرد : دراين حادثه مادر خانواده که به شدت مصدوم شده بود توسط عوامل امدادي به بيمارستان منتقل شد .

وي در ادامه تصريح کرد: مادر اين افراد به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخت وعامل تير اندازي که با به جا گذاشتن سلاح قبل از حضور ماموران از صحنه متواري شده بود در کمتر از 12 ساعت در يکي از مناطق روستائي شهرستان همجوار شناسايي ودستگير شد .

متهم در بازجوئي هاي به عمل آمده اظهار داشت : به قصد ترساندن بردار خود به سمت منزلش شليک کردم که گلوله به مادرمان که پشت در قرار گرفته بود اصابت کرد .
متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي و موضوع در دست بررسي است .


کشف 31 فقره سرقت در شهرستان " آمل "

در اجراي طرح هاي عملياتي در شهرستان " آمل " مازندران، با شناسايي و دستگيري سارقان سابقه دار، 31 فقره سرقت کشف و ضبط شد .

سرهنگ " ولي اله گنجيان مقدم " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اينکه وقوع سرقت در جامعه موجب نارضايتي شهروندان مي شود و از طرفي تاثيري منفي بر احساس امنيت جامعه خواهد داشت ، مبارزه و پيشگيري از سرقت در اولويت کاري پليس قرار دارد .

وي خاطرنشان ساخت : با تدابير خاص و هوشمندانه از سوي قرارگاه مبارزه با سرقت و اعزام گشت هاي هدفمند به نقاط آلوده و از پيش تعيين شده ، کنترل و پايش سارقان سابقه دار و همچنين برخورد و مبارزه با مالخران ، تعداد زيادي از سارقان و مالخران لوازم داخل خودرو ، ساختمان نيمه كاره ، منزل ، مغازه و دوچرخه شناسائي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اين مطلب که نيروي انتظامي به تنهايي قادر به کنترل جرايم و آسيب هاي اجتماعي از جمله سرقت نيست ، خاطر نشان کرد : کاهش سرقت نيازمند ورود و اقدام جهادي همه دستگاه هاي ذيربط است .

وي گفت : تقويت و مشارکت سازمان‌ ها در زمينه توليد امنيت و مبارزه با سرقت و همچنين بکارگيري توان نيرو هاي پليس و دستگاه ‌ها در امر تشديد مبارزه بسيار موثر است.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل همکاري و مشارکت مردم را در پيشگيري از جرايم به ويژه سرقت مهم دانست و گفت: براي دستيابي به امنيت اجتماعي مطلوب در جامعه، جدي گرفتن مشاركت مردمي بسيار مهم است و مشاركت مردمي در تحقق آرمان هاي ديني و برقراري امنيت يك امر اجتناب ناپذير است؛ بنابر اين اقدامات اجتماعي، مکمل خوبي براي اقدامات انتظامي هستند.

سرهنگ گنجيان با اشاره به اينکه عدم رعايت اصول ايمني و بي احتياطي شهروندان نقش زيادي در موفقيت سارقان دارد ، افزود : يکي از راه هاي پيشگيري از سرقت ، توجه جدي به امر آموزش همگاني و تعامل با پليس مي باشد و اگر مردم به هشدارهاي پليس توجه كرده و راه را بر روي سارقان ببندند قطعاً شاهد كمترين سرقت در جامعه خواهيم بود.

وي همچنين در ادامه افزود : ماموران پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي، جاعل و کلاهبردار به نام " حسين-ي " را که به اتهام کلاهبرداريهاي متعدد تحت تعقيب پليس آگاهي شهرستان نور بوده را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در خاتمه ضمن بيان اينکه متهمان دستگيرشده، تاکنون به 31 فقره سرقت اعتراف کرده و تحقيقات در رابطه با ديگر سرقت هاي اين متهمان ادامه دارد، از مردم خواست: هرگونه مورد مشكوك را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسيدگي شود.

هشدار فرمانده انتظامي مازندران به هنجارشکنان در چهارشنبه آخرسال

سردار جعفري نسب در جمع فرماندهي و مسئولان انتظامي شهرستان "جويبار" مازندران، با اشاره به طرح ويژه پليس براي کاهش و پيشگيري از حوادث و سوانح چهارشنبه آخرسال ، از مقابله جدي با هرگونه ناهنجاري ها خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، فرمانده انتظامي استان مازندران روز گذشته با حضور در ستاد فرماندهي انتظامي شهرستان جويبار در نشست تخصصي با فرماندهي و مسئولان انتظامي اين شهرستان بر نظارت ويژه بر واحدهاي صنفي و برخورد جدي با فروشندگان مواد محترقه، سارقان ، هنجارشکنان و... در روزهاي پاياني سال و چهارشنبه آخرسال تاکيد کرد.

سردار "مسعود جعفري نسب " با اشاره به نزديك شدن چهارشنبه آخرسال، گفت: هر ساله افراد فرصت طلب و سودجو با فرا رسيدن چهارشنبه آخر سال اقدام به عرضه مواد محترقه مي‌كنند.

وي با بيان اينكه استفاده از مواد محترقه حوادث ناگواري را براي شهروندان در پي داشته است، افزود: به منظور جلوگيري از اقدامات سوء امنيتي و انتظامي، طرح ويژه نظارت جدي بر فعاليت واحدهاي صنفي در هفته‌هاي پاياني سال اجراء مي‌شود.
وي تصريح كرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اين زمينه از سوي واحدهاي صنفي، ضمن تشكيل پرونده براي متخلفان و ارسال آنها به دادسرا، واحد صنفي متخلف پلمپ و از ادامه فعاليت آن جلوگيري مي‌شود.

جعفري نسب با بيان اينكه خوشبختانه هر ساله شاهد كاهش فروش مواد محترقه و منفجره و استفاده آن در سطح استان نسبت به سالهاي قبل هستيم، به خانواده ‌ها توصيه كرد : نسبت به كنترل فرزندان خود در اين روز‌ توجه بيشتري داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشيم.

اين مقام ارشد انتظامي استان با بيان اين مطلب كه ، ايام پايان سال و شروع سال جديد و چندين برابر شدن اياب و ذهاب ، شلوغي بازار و ترافيك ممكن است توجه مجرمان را به ارتكاب اعمال مجرمانه دو چندان كند ، اظهار داشت : شهروندان با هوشياري پليس را در برخورد شديد با سارقان و افراد متخلف ياري کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :