آخرین عناوین

دوشنبه 25 اسفند 1393-15:17 کد خبر:5729

پختگی در اوج جوانی/علی تقوی راد

چرایی انتخاب سید محمد جعفری در اتاق بازرگانی

اعتماد بنفس ،رفتار دیپلماتیک ،پرهیز از حواشی و نگاهی کلان به مسائل در کنار اعتقاد به تخصص و مشورت خصایصی نیست که بشود با رزومه سازی در فرد نهادینه کرد،اما جعفری نشان داده که زمینه پیشرفت در او فراهم است.


خزرخبر:از روزی که سید محمد جعفری در میان هیاهوی حاکم بر فضای یازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری  راه خود را به سمت ساختمان قدیمی شورای شهر ساری پیش گرفت تا همین چند ساعت قبل که در قالب گروه تحول گرایان اخلاق و توسعه به اتاق بازرگانی رسید کمتر از دوسال می گذرد اما همین مسیر کوتاه طی شده توسط او خالی از پیام نیست.

سید محمد جعفری بعنوان عضو شورای شهر ساری دقیقا زمانی چهره شد که به عنوان رقیب اصلی در رسیدن به کرسی ریاست شورای شهر،  بازی حریف مسلح اش را با شطرنجی ماهرانه به وقت اضافه کشاند و حتی در وقت اضافه هم چهره ای دست و پا بسته نبود تا در رقابتی نفس گیر و تنها با اختلاف یک رای پر حرف و حدیث ،عنوان ریاست شورای شهر را از کف بدهد.

عمر شورای چهارم هنوز به نیمه هم نرسیده است اما تجربه یک سال و شش ماه گذشته و چالش های بوجود آمده در این مدت آنقدر بوده است که بتواند «ذات افراد» را نشان دهد.

این چند خط ، یک داستان معمولی یا بازگشت به گذشته برای نبش قبر و یا حتی تلاشی برای قهرمان سازی از جوانی که با زیرکی توانسته ریاست انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور و رئیس دبیرخانه اجرایی فراکسیون حمایت مجلس شورای اسلامی را کسب کند تا خود را به فضایی که در این شهر هنوز می خواهد سنتی بیاندیشند و علاقه ای به تغییرات نشان نمی دهند اثبات نماید نیست،بلکه هدف تلنگری است برای شناخت هرچه بهتر از کسی که در اوج جوانی به پختگی رسیده است،احتمالا همین خصیصه اش بود که بازرگانان حرفه ای فعال در انتخابات اتاق بازرگانی را برای گنجاندن نام وی در لیست «تحول خواهان اخلاق و توسعه» مجاب کرد،انتخابی که در نهایت اعتباری هم برای آنها شد،کسب 381 رای جعفری  و نشستن  وی بر سکوی دوم و اختلاف  ناچیز او  با نفر اول (که تنها هفت رای بود) نشان از ارج و قرب وی در میان چهره های باسابقه و وزین بازرگانی استان و وزنی برای پارلمان بخش خصوصی محسوب می شود.

با توجه به روند رو به افزایش جایگاه اتاق بازرگانی در اقتصاد کشور و دورنمایی که از پایان ایران هراسی و شکستن تحریم ها در حال شکل گیری است می توان با عینک خوش بینی به آینده اقتصاد کشور اندیشید و امیدوار بود که نقش جوانان جوهر داری همچون جعفری در فضای آینده کشور تا چه اندازه پر رنگ و تعیین کننده است.

اعتماد بنفس ،رفتار دیپلماتیک ،پرهیز از حواشی و نگاهی کلان به مسائل در کنار اعتقاد به تخصص و مشورت خصایصی نیست که بشود با رزومه سازی در فرد نهادینه کرد،اما جعفری نشان داده که زمینه پیشرفت در او فراهم است.

اینک که اعتماد پارلمان بخش خصوصی تاییدی بر تاییدیه شهروندانی شده است که در خرداد 92 به برنامه های  سید محمد جعفری «آری» گفتند ،فرصت تازه ای برای مرکز مازندران پدید آمده است تا سرمایه اجتماعی تازه اش را بشناسد و به او بعنوان بخشی از آینده استان و کشور بنگرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :