آخرین عناوین

دوشنبه 25 اسفند 1393-15:28 کد خبر:5730

هشدار مدیر کل پزشکی قانونی مازندران :

نزاع؛ بیشترین مراجعات نوروزی پزشکی قانونی/مردم در تصادفات تحمل داشته باشند

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: نوروز هر سال، نزاع بیشترین مراجعات مراکز پزشکی قانونی را به خود اختصاص می دهد. 


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، علی عباسی، درگیری هایی که به دنبال تصادفات جزئی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده را از جمله مراجعات پزشکی قانونی دانست و گفت: به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری های فیزیکی منجر می شود. 

عباسی افزود: بسیاری از این درگیری ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می شود و در پزشکی قانونی هم مشاهده کرده ایم آنچه زمینه اولیه دعوا و منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزئی بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث رانندگی غیرعمدی هستند اظهار داشت: موارد نادری وجود دارد که در تصادفی، عمد در کار باشد و در غالب حوادث رانندگی که عمدتاً سهوی هستند، به علت تحمل پایین افراد به منازعه و تبعات بعدی آن ختم می شود.

وی با اشاره به افزایش سفرهای برون شهری در روزهای پیش رو که آغاز تعطیلات نوروزی هستند گفت: در ایامی که هستیم به علت تعطیلات نوروزی، سفرهای برون شهری افزایش پیدا می کنند و حجم ترافیک خودروها بیشتر می شود و بالطبع وقتی مسافرت برون شهری بالا باشد و حجم خودرو در خیابان زیاد، احتمال وقوع تصادف نیز بیشتر می شود.

عباسی از همه مسافران خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه صدر برخورد نمایند تا ضمن طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی ذیربط، خاطرات خوش سفر با وقایعی تلخ تر از یک تصادف تلخ نشود.

این مقام اجرایی استان با یادآوری هشدارهای دستگاه های ذیربط برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ابراز امیدواری کرد همه مسافران در نوروز سال1394 سفر شاد و بی خطری داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :