آخرین عناوین

دوشنبه 25 اسفند 1393-22:45 کد خبر:5734

در واکنش به اظهارات مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران:

مشاور شهردار ساری، مدیرکل دفتر پژوهش استانداری را به مناظره فرا خواند

مشاور شهردار ساری در واکنش به مصاحبه مدیرکل دفتر پژوهشی استاندار مازندران ،او را به مناظره فراخواند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازندشورا، لطف الله آجدانی چه پیش از ورود ربیع فلاح به ساختمان سفید رنگ استانداری و چه پس از آن یکی از مهم‌ترین حامیان وی بود.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران همواره در مقابل اظهارات منتقدین از فلاح، واکنش نشان داده و از وی حمایت می‌کند.

این بار پس از سخنان مهدی عبوری شهردار ساری علیه استاندار مازندران این لطف الله آجدانی بود که از پیشقراولان دفاع از ربیع فلاح شد و ضمن نقد اظهارات شهردار ساری وی را به مناظره دعوت نمود.

مصاحبه آجدانی در نقد ادبیات عبوری کافی بود تا محمدی کیادهی مشاور شهردار ساری دعوت به مناظره را بی‌جواب نگذارد و ضمن واکنش تند به اظهارات آجدانی، با تشریح بخشی از عملکرد شهرداری ساری در سال های اخیر، اقدامات استاندار مازندران را نقد و خواهان ارائه گزارش در اجتماع صد هزار نفری 13 رجب شد.

محمدی کیادهی در واکنش به بازنشر مصاحبه آجدانی در پایگاه خبری مازند شورا، مطلبی برای این سایت ارسال داشتند که عینا منتشر می‌شود.

 مدير مسئول محترم سايت مازند شورا

در پي بازنشر گفتگوي آقاي لطف اله آجداني مدير كل محترم آموزش و پژوهش استانداري مازندران در آن رسانه به نظر رسيد نكاتي براي تنوير افكار عمومي معروض داشته و قضاوت را نيز به عهده مردم شريف بگذاريم.

آنچه آقاي آجداني در پاسخ سخنراني آقاي عبوري شهردار محترم ساري بيان داشته اند، چيزي شبيه به كيفر خواست بود. با ادبيات خاص خودش كه البته قبلاً بخاطر همين روش اختلاف انگيز از پست مشاور رسانه ايي استاندار عزل و ظاهراً ممنوع المصاحبه هم شده بود اكنون بدرستي روشن نيست اين مواضع و يا ادبيات توهين آميز هماهنگ با شخص مقام استاندار و يا استانداري تنظيم شده يا صرفاً يك نظر شخصي يا حداقل نظر حوزه آموزشي و پژوهشي استانداري است در هر صورت موارد توهين آميز اين مقام آموزش و پژوهش منصوب استاندار محترم را مرور مي كنيم .

- ......... قطعاً به لحاظ حقوقي ( عبوري ) نشان دادند كه به درستي با اختيارات واقعي خود آشنايي ندارند .

-........ نوع رفتار ايشان ( عبوري ) توهين به شعور مردم است .

- در شأن يك شهردار نيست كه از حربه تهديد استفاده كند .

- ادعاي ايشان ( عبوري ) بر اساس توهم است .

- ( عبوري ) با رويكرد انتخابي به اظهارات و رفتارهاي اين چنيني پناه آورده است .

- به صراحت و صداقت اشاره مي كنم كه نشانه هايي از جريان لمپيسم را مي توانيم در اين نوع اشارات و گفته هاي ايشان ( عبوري ) در اختيار مخاطب قرار دهيم .

- عبوري اشتباه استراتژيكي را مرتكب شده . ...... با توسل به جريان شعار بگم بگم هاي پوپوليستي ...... كه پيش آمده و حناي بي رنگي است . ...........

- با اين قهرمان بازيها باورشان شده كه قهرمان است .

- براي مردم فهيم شهر ساري متأسف شدم .

- رويكرد شهردار ( عبوري ) علاوه به اينكه خارج از حدود اختيارات قانوني خود است ، ناديده گرفتن اين اهميت مورد تأكيد مقام معظم رهبري و رئيس جمهور مي باشد .

- دانش آقاي عبوري براي توسعه شهر بسيار اندك است .

- پيشنهاد مي كنم ايشان ( عبوري ) يك دوره كلاس آموزشي براي يادگيري فرايند توسعه و فكر توسعه محور ببينند .

خوانندگان عزيز ملاحظه مي فرمايند ناله آقاي عبوري شهردار محترم از چه كساني و چيست. وقتي يك مقام آموزشي و پژوهشي استانداري كلمات و جملاتي به كار مي برند كه بعضاً اگر آقاي عبوري شاكي شوند بر اساس ماده 697 قانون مجازات اسلامي حبس و شلاق دارد .

آقاي آجداني به عنوان يك مقام استانداري بايد بدانند بر اساس تبصره 3 اصلاحي حكم شهرداري مركز استان پس از انتخاب شوراي اسلامي توسط وزير كشور صادر مي شود و آقاي عبوري مانند آقاي استاندار منصوب وزير كشور مي باشند با اين تفاوت كه شهردار مركز استان پس از انتخاب منتخبين مردم از سوي وزير كشور منصوب شده اند پس از توهين به شهردار هم توهين به مقام دولتي و هم توهين به منتخبين مردم است .

يادم مي آيد زماني كه دو نماينده ساري در دوره چهارم مجلس وقتي انتخاب شده بودند عده اي به دفتر اين دو نماينده حمله كرده و تمامي ساختمان را به هم ريخته و شيشه هاي آنرا شكسته بودند . ظريفي اهل ذوق بر ديوار تخريبي دفتر اين دو نماينده قطعه شعري روي يك مقوا نوشته بود:

 سنگ بد گوهر اگر كاسه زرين بشكست          قيمت سنگ نيافزايد و زر كم نشود

اين شعر چند روزي بر آثار تخريبي ساختمان خود نمايي و آثار رسوايي حمله كنندگان شده بود كه نهايتاً مقامات سياسي امنيتي استانداري نامه اي را به دفتر ارسال داشته اند كه هر چه سريعتر اين شعر را جمع آوري كنيد كه وجود اين شعر نوشته شده در مقوا موجب تحريك مي شود و .... و جواب من در آنروز اين بود كه آنچه موجب تحريك است اين شعر نيست بلكه عمل حمله كنندگان و تحريك كنندگان است ..... اكنون پس از چند سال مجدداً اين افكار در استانداري پژوهش يا آموزش داده مي شود كه خدمت به مردم از نوع مديريت آقاي عبوري لمپيسم است جناب آقاي آجداني كه آقاي عبوري را در حد صحبت با استاندار نمي دانند بايد جواب بدهند ورود خود وي به اين مباحث در كدام ماده قانون يا آئين نامه و شرح وظايف آموزشي و پژوهشي استاندار است.

آقاي آجداني، شهردار را به مناظره دعوت كرده اند حتماً اطلاع دارند كه جشن صد هزار نفري 13 رجب فرصت خوبي است تا استاندار يا هر مقام مسئول استانداري در آن حضور پيدا كنند و حداقل گزارشي به مردم بدهند كه استانداري براي شهر مظلوم و مردم بزرگوار و باهوش ساري چه اقدامات كرده اند و يا حتي چه برنامه اي براي آينده ساري دارند و آقاي عبوري هم پروژه هاي انجام شده در طول خدمتش را به اضافه پنج پروژه تكميل شده ( نه كلنگ زني ) را در همان شب افتتاح خواهند كرد . به نظرم مناظره خوبي خواهد شد . من مي توانم وقتي را براي استاندار و اگر آقاي آجداني جرأت حضور را دارند براي ايشان فراهم كنم .

آقاي آجداني خوب شد به حرف آمده اند و ما واقعاً تشكر مي كنيم كه بالاخره كسي از استانداري حالا در حد توهين هم باشه پاسخگو بوده است ولي از كلي گويي و طفره رفتن ايشان مي شد فهميد كه در جريان حتي جزئي ترين مسائل شهري و استاني نمي باشند البته نمي دانم به كساني كه مي خواهند توسط ديگران خودي نشان دهند و مطرح شوند اصطلاح ليسمي اش چه مي باشد در هر حال متشكر مي شويم از نزديكي خود به استاندار محترم مازندران يا از جايگاه پژوهشي خود استفاده كنيد و به مردم گزارش دهيد مجموعه استانداري براي مركز استان مازندران چه اقداماتي انجام داده اند مطمئن باشد پس از گزارش شما به مردم بنده با اطلاعات اندكي كه دارم به مردم گزارش مي دهم طرح تفصيلي جديد ساري كه آقاي استاندار رئيس كميسيون ماده پنج آن مي باشد و با گزارش استاني براي تصويب به تهران ارسال شد چيست؟ مخالفت كميسيون ماده پنج شورايعالي شهرسازي در استان با پيشنهادهاي سازندگي شهرداري ساري چيست؟ توزيع اعتبارات استان براي مركز استان چگونه است؟ نقش و كمك استاندار در وصول بدهي هاي شهرداري از دستگاههاي دولتي واردات كل چه بوده است؟

در پايان جهت اطلاع حضرت ايشان گوشه اي از عملكرد اساسي و زير بنايي آقاي عبوري را اعلام مي كنم . آخه اصلاً زيبنده نيست كه مدير كل آموزش و پژوهش استانداري مازندران كه اتفاقاً شهروند ساري است در جريان پروژه هاي شهري كه با مديريت جهادي و با حداقل زمان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت را در جريان نباشند.

- مهمترين اقدامي كه صورت پذيرفت افزايشي بودجه شهرداري از 350 ميليارد به 790 ميليارد در عرض 3 سال است مي باشد

- آقای عبوري توسعه ساري را همه جانبه مي داند به همين خاطر در كنار كارهاي عمراني به مباحث فرهنگي كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري مي باشد اهتمام ويژه اي دارند و اين تفكر عميق منجر به تشكيل معاونت فرهنگي شهرداري براي اولين بار در شهرداري شده است و بودجه قابل ملاحظه اي كه اتفاقاً قانونگذار در ماده 68 قانون شهرداري به آن اشاره كرده است اختصاص يافته است و امروز اين موضوع در شهرداري ساري تقريباً نهادينه شده است كه هر پروژه عمراني بايد يك پيوست فرهنگي داشته باشد و دارد .

- كانالهاي بزرگ و اساسي كه يكي از كارهاي زيربنايي شهر ساري است جهت كاهش آب ماندگي و آب گرفتگي به طول حدود 60 كيلومتر احداث و انجام شد و زير خاك دفن شد البته به آقاي آجداني حق مي دهيم كه اين مورد را كه زير خاك است اصلاً نمي تواند مشاهده كند ولي آمار دقيقش را من برايش ارسال مي كنم.  

- افزايش پاركهاي محله اي از 12 پارك به 24 پارك كه مهمترين و بزرگترين و زيباترين آن پارك ملل است كه توسط رئيس مجلس و وزير آقاي آجداني ( كشور ) افتتاح شد .

- پلهاي زيرگذر و روگذر در مسير جاده ترانزيت داخل شهري و قطار شهري و پلهاي عابر پياده به تعداد 7 پل كه مهمترين آن پل دوم عبور زغالچال پل سردار نوري است و زيرگذر هاي راه آهن مي باشد و پل بسيار بزرگ كه مي تواند نماد ساري شود يعني پل كابلي داراب كه انشاا... به زودي افتتاح خواهد شد .

- تعريض و تخريب و احداث خيابانهايي كه چند سال طرح آن مصوب شده بود ولي از افتتاح آن خبري نبود بطوري كه بيش از صد ها ملك خريداري و تملك و آزاد سازي انجام گرفت كه مهمترين آنها سي متر شهبند ساري كه با اقدام جهادي دو فاز آن مورد بهره برداري قرار گرفت و همچنين كمربندي غربي ادامه سه راه جويبار به جاده قائمشهر كه بيش از صد ملك خريداري و آزاد سازي شده است و آرزوي چندين ساله مردم برآورده شد .

- ايجاد ميادين و باز پيرايي ميادين و پاركها قديمي با طرحهاي جديد و مبلمان مدرن كه در ايجاد شهر پويا و زنده بسيار مهم مورد استقبال عمومي قرار گرفت

- تملك بيش از هزار هكتار از عرصه جنگلي در جنوب شهر ساري جهت احداث پارك جنگلي كه هم اكنون مشغول فنس كشي محيط آن مي باشد و ساري را مي تواند به قطب گردشگري ايران تبديل كند

- درحوزه بهداشت شهري با تقويت سازمان پسماند اقدامات بسيار زيربنائي و اساسي انجام گرفت با همكاري دانشگاه و اعتماد به دانشجويان بومي براي اولين بار در ايران تصويه شيرابه زباله به آب قابل استفاده در بخش كشاورزي و صنعتي صورت گرفت وهمزمان بزرگترين قرارداد كارخانه زباله سوز كه توليد برق هم در فرايند آن وجود دارد با كشور چين انجام گرفت و بزودي نصب و راه اندازي خواهد شد.

- رفتن به سمت شهري هوشمند از جمله طرحهايي بود كه آقاي عبوري به آن تأكيد دارد و سازمان فن آوري و اطلاعات اين مسئوليت مهم را امروزه با حذف روش سنتي در اداره شهرداري به اتوماسيون به انجام رسانيده است و آنرا در سطح شهر و شهروندان هم  در حال توسعه است كه ساري كارت نمودن هايي از پيشرفت فن آوري به روز دنيا مي باشد كه شهروندان با ساري كارت ميتوانند در حوزه حمل ونقل و بازار و ورزش و... از آن استفاده كنند.

- شهرداري ساري از داشتن برنامه ميان مدت و بلند مدت رنج ميبرد آقاي عبوري با همكاري دانشگاه و دانشجويان بومي برنامه پنج ساله و برنامه 20 ساله را تدوين كرده اند كه در نوع خود كار بسيار بزرگي و اساسي وزيربناي است

- واگذاري اختياري به سازمانهاي دهگانه وابسته به شهرداري وشهرداران مناطق سه گانه و برون سپاري مسئوليتهاي شهرداري اقدام ديگر اساسي بوده كه موجب افزايش راندمان كاري شده است و توزيع عادلانه اعتبارات شهرداري موجب گرديد در تمامي شهر ساري بصورت بكسان از خدمات بهره مند شوند بطوري كه اگر پياده روسازي در مركز شهر انجام مي شود همزمان در تمامي حاشيه شهرها هم اين خدمت را دريافت كنند ويا نهضت آسفالت به تمامي مناطق سرايت كرده است .

البته اينها گوشه ايي از اقدامات جهادي شهرداري ساري به مديريت آقاي عبوري بوده كه براي اطلاع جناب آقاي آجداني نياز به ذكر نام بود و گرنه شهروندان باهوش ما دارند از آن هم اكنون و هر روزه استفاده ميكنند.

در پايان ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه همه ميدانيم بسياري از اعتبارات ملي در كشور وجود دارد كه گاهي وجود طرح مستلزم دريافت آن است و گاهي لابي گري، چرا كه اختيار اين بودجه هاي شناور بدست مقام وزارتخانه هاي مختلف است كه آقاي عبوري با دارا بودن هر دو جنبه در اين زمينه نيز انقلابي كرد كه در طول بعد از انقلاب شهرداري ساري نزديك به 20 ميليارد از اين بودجه ها را شناسايي وجذب كرده بود ولي آقاي عبوري در طول اين سه سال 50 ميليارد تومان دولتي به تنهايي جذب كرده و البته ماجراي 23 ميليارد كشف شده عبوري كه اتفاقاً داستاني شده كه جداي از اين 50 ميليارد است . حال جناب آجداني به اين پرسش جواب بدهيد آيا در پژوهش شما در استانداري به اين نوع عملكرد جهادي كه گوشه ايي ازآن را عرض كردم چه نوع ليسمي تعلق مي گيرد ( لمپيسم – پوپوليسمي و ...)

آيا هيچ يك از اين پروژه ها را از نزديك ديده ايد و عظمت آن پي برده ايد؟ آيا اصولاً به اين فكر كرده ايد يا پژوهش كرده ايد كه چرا شهروندان ساري اينقدر به آقاي عبوري عشق مي ورزند و حاضرند برايش (اهدافش) جانفشاني كنند و شما را شبانه كه نه بلكه روزانه راهي ديارتان كنند و آخرين سئوال اينكه بنظر شما فردي كه اين همه توانمندي و عرضه و لياقت خدمت دارد و در سطح كلان و استان و شهري موفق است آيا نمي تواند استاندار يا وزير و يا نماينده مجلس شود؟

 محمدي كيادهي

مشاور عالي و نماينده ويژه شهردار در امور شوراها

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    سه شنبه 26 اسفند 1393-8:51


    اعضای محترم شهر ساری وشهردارجوان سا ری با وجود شما زنده وپویا شده است ارزوی موفقیت برای مهندس نقیبی