آخرین عناوین

سه شنبه 26 اسفند 1393-17:8 کد خبر:5736

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران اعلام کرد:

اجرای هفته فرهنگی در تمامی شهرستان ها/برگزاری برنامه های ویژه در ایام عید برای اقشار مختلف

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه قرار شد در هر یک از شهرستان های استان هفته فرهنگی اجرا شود، گفت: نگاه ما در این برنامه ها بومی و سنتی است و از سال آینده این برنامه اجرایی می شود.


به گزارش خزرخبر،سید اسماعیل احمدی ،برگزاری ۲۱ کنسرت موسیقی سنتی و پاپ و هفت نمایشگاه کتاب را از مهمترین برنامه های نوروزی بیان کرد.

 وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر است، گفت: در هفت شهرستان هفت نمایشگاه برگزار می شود و برگزاری ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه ها است.

وی افزود:نمایشگاه آثار هنرهای تجمسمی در هشت شهرستان، نمایشگاه صنایع دستی در سه شهرستان، نصب اقلام تبلیغاتی بنر با موضوع فاطمی، اجتماعی و فرهنگی، برگزاری اجرای موسیقی سنتی و پاپ به تعداد ۲۱ مورد پس از ایام فاطمیه از دیگر برنامه ها است.

احمدی خاطر نشان کرد:برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمی، دو جنگ شادی در دو شهرستان، برپایی سفره هفت سین در بیشتر شهرستان ها، مراسم نوروزخوانی، نمایشگاه عکس نوروزی با موضوع فرهنگی و اجرای عمومی نمایش در پنج شهرستان از دیگر کارهای فرهنگی است.

وی اظهار داشت: در ۶۳۰ کانون مساجد روستایی و ۳۷۰ کانون فرهنگی شهری برنامه های فرهنگی ویژه نوروز اجرا می شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با تاکید بر اینکه مساجد باید در ایام نوروز دایر باشد تصریح کرد: ۲۵۰ کتابخانه عمومی مساجد نیز برای فعالیتهای کتابخوانی دایر است.

احمدی برگزاری مراسم روز خبرنگار، جشنواره مطبوعات و رسانه های مجازی، جشنواره ای نامه ای به امام رضا (ع) که از سال آینده به صورت بین المللی در استان برگزار می شود را از جمله برنامه های سال فرهنگ و اقتصاد در استان اعلام کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: همایش خانواده صنعت چاپ، سلسله نشست های فرق های انحرافی و نوظهور و طرح دریا از دیگر برنامه ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده با همکاری استانداری، برنامه های متنوعی را برای طرح های دریا خواهیم داشت، گفت: امیدواریم در این زمینه طرحی مناسبت اجرا شود.

وی با عنوان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو کمیته فرهنگی راهیان نور است، گفت: ارسال بسته های فرهنگی به مناطق عملیاتی صورت گرفته است.

احمدی، جشنواره شعر علوی، هفته کتاب و کتابخوانی، همایش روز مازندران، ترویج از خادمان نشر کتاب، تجلیل از مفاخر ادبی نظیر نیما یوشیج و سلمان هراتی و نمایشگاه سراسری کتاب را از دیگر عناوین برنامه های سال جاری بوده است.

وی از راه اندازی دومین مرکز فرهنگی دیجیتال در نکا خبر داد و گفت: بعد از تعطیلات نیز این مرکز در بابل راه اندازی می شود که در کشف استعدادها تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه قرار شد در هر یک از شهرستان های استان هفته فرهنگی اجرا شود، گفت: نگاه ما در این برنامه ها بومی و سنتی است و از سال آینده این برنامه اجرایی می شود.

وی یادآور شد: همچنین از سال آینده نمایشگاه تخصصی و سراسری دیجیتال در استان برگزار می شود و نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان از دیگر عناوین برنامه هاست.

احمدی، هفتمین جشنواره اردیبهشت تئاتر، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان، پنجمین جشنواره تئاتر ترنج، برگزاری آیین های تعزیه و نمایشگاه عکس محرمی از جمله برنامه هاست.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هزار عکس محرمی به دبیرخانه جشنواره عکس ارسال شد و این دبیرخانه در نکا دایر می شود.

اسماعیل با بیان اینکه جشنواره فیلم وارش از بهترین رویدادهای سینمایی استان بوده است گفت: ارسال ۱۱۰ فیلم خارجی به این جشنواره نشان از اهمیت این رویداد است.

وی نمایشگاه مد و لباس، تهیه و تولید دو آلبوم موسیقی سنتی با عنوان تی تی، آزادگله ۲ و چل چلا از دیگر عناوین برنامه های هنری در استان بوده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه، امسال برنامه های قرآنی زیادی طراحی کردیم، گفت: برپایی نمایشگاههای قرآن و کارهای قرآنی از جمله اقدامات بوده است.

 وی بودجه قرآنی سال ۹۳ را بیش از ۱۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیش از هزار کانون فرهنگی، ۹۹ کتابخانه باز و ۲۵۰ کتابخانه مخزن دار، ۲۴ کانون تخصصی در استان فعالیت می کند.

احمدی، نسبت کانونهای فرهنگی را ۶۰ به ۴۰ بیان کرد و گفت: دو کانون مساجد به مرکز دیجیتال مجهز شده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار نفر در سایت صندوق هنرمندان عضو هستند گفت: هنرمندان برای بهره مندی از تسهیلات باید در این سایت عضو شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر پالایش خبرنگاران گفت: در سال جاری حدود ۹۰۰ خبرنگار معرفی شدند و نیاز است خانه مطبوعات در این حوزه اقدام داشته باشند.

وی همچنین آموزش رسانه ها و اصحاب خبر را امری ضروری دانست و گفت: آموزش نیاز حوزه رسانه هاست.

احمدی با اشاره به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان یادآور شد: این دوره انتخابات بخوبی در استان برگزار شد و اعضای هیئت اجرایی بر سلامت آن تاکید کردند و اکنون شکایت ها در حال بررسی است و امیدواریم زودتر نتیجه اعلام شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه شکایت ها در حال بررسی است و بلافاصله پس از تعطیلات امیدواریم نتایج اعلام شود.

وی همچنین با بیان اینکه انجمن صنفی بانوان خبرنگار در استان مورد تایید نیست اظهار داشت: تنها خانه  مطبوعات مورد تایید است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :