آخرین عناوین

يکشنبه 2 فروردين 1394-15:24 کد خبر:5807

فرماندار بهشهر اعلام کرد:

گردشگری بهشهر با بهره گرفتن از ظرفیت روستاهای شهرستان رونق می گیرد

فرماندار بهشهر گفت : صنعت گردشگری بهشهر با بهره گرفتن بیشتر از ظرفیت روستاهای مناطق کوهستانی شهرستان رونق می گیرد .


به گزارش خزرخبر،محمدتقی نورزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : در سال های اخیر ،همه توجه و نگاه ها به سمت جذب گردشگر در مسیر دریا و یا جنگل ها قرار گرفته و توجهی به بهره مندی از توانایی بالای روستاهای بکر مازندران در جذب گردشگران داخلی و خارجی نشده است .
وی بیان کرد : روستا گردی و استفاده از ظرفیت های این بخش ، از جمله بخش های مغفول مانده و حلقه مفقوده گردشگری در استان گردشگرپذیر مازندران و شهرستان بهشهر است .
فرماندار بهشهر بیان کرد : بکر بودن روستاهای کوهستانی بهشهر از لحاظ ساخت و ساز و وجود منازل فراوان قدیمی در آن ها، از جمله دلایلی است که می توان به آینده این صنعت در این بخش امیدوار بود .
نورزاد ادامه داد : این خانه ها به دلیل حفظ کردن بافت قدیمی و سبک زندگی روستایی ، بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد که حضور گروه های گردشگر داخلی و خارجی به این روستاها ، نشانه این ادعا است .
وی گفت : شاید در سفر اول به این استان ، گردشگران اشتیاق زیادی برای حضور در دریا داشته باشند اما در سفرهای بعدی این انگیزه ها کاهش یافته و بدون شک آن ها به دنبال حضور در مکان هایی به جز سواحل شلوغ و پرتردد شهرهای استان هستند .
فرماندار بهشهر بیان کرد : یکی از مزیت های روستاگردی ، آرامش فراوان آن در مقایسه با سواحل دریا و حتی نقاط جنگلی است که این مزیت می تواند موجب ترغیب گردشگران برای انجام این سفر شود .
نورزاد افزود: ارزان بودن ،مناظر زیبا و بکر ، سرسبزی های تمام نشدنی و چشم اندازهای بی نظیر و بسیاری از مزیت های دیگر می تواند انگیزه حضور در روستاها را میان گردشگران ایجاد کند .
وی ادامه داد: از جمله فواید اجرای طرح گردشگری روستایی ، فراهم شدن فرصت های شغلی برای افراد گوناگون در مقایسه با گردشگری شهری است .
فرماندار بهشهر گفت : اگر یک گروه توریستی بخواهند در مناطق شهری حضور یابند ، حداکثر برای 2 یا 3 نفر شغل ایجاد می شود اما اگر همین طرح در روستاها اجرا شود ، برای تعداد بیشتری فرصت اشتغال و منابع درآمدی ایجاد خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :