آخرین عناوین

يکشنبه 2 فروردين 1394-19:31 کد خبر:5812

معاون گردشگری مازندران خبر داد:

مازندران پرترددترین استان کشور تاکنون

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به افزایش ورودی مسافران نوروزی به استان، گفت: در ۲ روز نخست نوروز ۹۴، مازندران پرترددترین استان کشور در بین سایر نقاط ایران بوده است.


به گزارش خزرخبر،مهران حسنی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: براساس اعلام رئیس پلیس راهور ناجا که ظهر امروز سفری به غرب مازندران داشته‌اند، استان مازندران به عنوان پرترددترین استان کشور در روزهای نخست نوروز 94 قلمداد شده است.

وی افزود: هم اکنون سه محور از 4 محور پرتردد کشور شامل محورهای سوادکوه، هراز و کندوان مربوط به مازندران بوده و محور دیگر پرتردد کشور نیز از استان همجوار گیلان مربوط به شمال کشور گزارش شده است.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت و جاده‌ای در دو روز نخست امسال در استان، تصریح کرد: بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور ناجا طی روز جاری در مازندران، این استان در بین 6 استان کشور از حیث پرتصادف ترین استان‌های کشور نیز قرار ندارد.

حسنی با بیان اینکه مازندران در ایام نوروز جز پرتردد ترین استان‌های کشور بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از هفته آینده و بازگشت مسافران از مناطق جنوب شرقی و شرق کشور، حضور گردشگران به مناطق شمالی کشور خصوصا مازندران افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بوم‌گردی و حضور گردشگران در روستاهای استان امسال رونق گرفته است، از مراجعه بیش از 180 هزار نفر به روستاهای گردشگرپذیر استان خبر داد و گفت: 17 روستای هدف گردشگری مازندران در نوروز امسال مقصد مسافران نوروزی بوده است.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از برگزاری 13 نمایشگاه صنایع دستی در 11 شهرستان استان خبر داد و افزود: تاکنون این نمایشگاه‌های سراسری در برخی شهرستان‌های مازندران آغاز شده و استقبال خوبی از سوی شهروندان و گردشگران نوروزی از این نمایشگاه‌ها شده است.

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از 25 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مستقر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :