آخرین عناوین

دوشنبه 3 فروردين 1394-15:32 کد خبر:5821

پرعملیات‌ترین پایگاه امدادی مازندران نیازمند راه دسترسی مناسب

در حالی پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر سی‌سنگان نوشهر به عنوان پرعملیات‌ترین پایگاه امداد و نجات مازندران محسوب می‌شود که از داشتن راه دسترسی مناسب و اختصاصی برای خروج آمبولانس محروم است و نیازمند توجه جدی مسئولان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، شهرستان نوشهر همه ساله در طول ایام سال پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که از اقصی نقاط کشور و جهان به این منطقه سفر می‌کنند و این در حالی است حجم مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز و تابستان به طور بسیار چشمگیری افزایش می‌یابد و بنابراین خدمات‌رسانی به این قشر عظیم مسافر و گردشگر کاری سخت و دشوار است.

اکنون که در روزهای نخست نوروز به سر می‌بریم، بیشتر شهرهای مازندران میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگرانی است که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج کشور برای گذراندن ایام تعطیلات نوروز به این منطقه سفر کرده‌اند و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز با فعالیت شبانه‌روزی خود فضای بسیار خوب و مطمئنی را برای گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم کردند که جای تقدیر دارد.

اما در این بین یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسانی که در ایام پیک مسافر بیشترین فعالیت را دارد و وجودش بسیار امیدبخش و حیات‌بخش است، جمعیت هلال‌احمر است که همواره با نیروهای بسیار خدوم، مردمی و بی‌ادعایش سبب آرامش خاطر مسافران و گردشگران می‌شود و بنابراین داشتن برخی زیرساخت‌ها شاید چندان هم هزینه‌بر نباشد اما بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وجود مسیر و راه دسترسی مناسب برای رسیدن به موقع آمبولانس و تیم امدادی در محل حادثه و بر بالین مصدوم یا مصدومان است که در این باره حتی زمان یک ثانیه‌ای برای نجات جان یک انسان از سوی تیم امداد و نجات هلال‌احمر کاملا حیاتی است.

اما در این بین پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر مستقر در پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر که به عنوان پرعملیات‌ترین پایگاه امداد و نجات در سطح مازندران محسوب می‌شود، از داشتن راه دسترسی مناسب و اختصاصی برای خروج آمبولانس از محوطه این پارک برای حضور سریع و به موقع در محل حادثه محروم است و با توجه به اینکه مسافران و گردشگران نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند، ضرورت دارد مسئولان امر برای حل این مشکل توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

مسئول جمعیت هلال‌احمر شهرستان نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر درباره عدم راه دسترسی اختصاصی برای خروج آمبولانس امداد و نجات هلال‌احمر نوشهر از داخل محوطه پارک جنگلی سی‌سنگان به بیرون در مواقع اضطراری، گفت: پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان نوشهر مستقر در پارک جنگلی سی‌سنگان در محور شرقی نوشهر نیازمند راه دسترسی جداگانه و اختصاصی به بیرون از این پارک جنگلی است.

امیرحسین عسگرزاده با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر سی‌سنگان از پرعملیات‌ترین پایگاه‌های استان مازندران محسوب می‌شود، افزود: این پایگاه حدود بیست متر درون فضای پارک جنگلی سی‌سنگان واقع شده است و راه ورود و خروج آمبولانس امداد، از همان راه ورودی خودروهای مسافران و گردشگران است و بنابراین در زمانی که نیاز به خروج سریع از پارک جنگلی برای رسیدن به موقع در محل وقوع حادثه هستیم به دلیل تردد بالای خودروهای گردشگران، ناخواسته گرفتار وقفه در انجام عملیات به‌موقع می‌شویم.

وی تصریح کرد: در امداد و نجات، حتی یک ثانیه هم بسیار حیاتی است و چه بسا یک ثانیه دیر رسیدن بر بالین مصدوم یا مصدومان حوادث، ممکن است به قیمت از دست دادن جان فرد یا افراد مصدوم منجر شود.

عسگرزاده ادامه داد: ما نیازمند فضای مناسب در بیرون از پارک جنگلی سی‌سنگان برای استقرار آمبولانس امداد و نجات داریم و البته این فضا نیز در جلوی پارک وجود دارد و ضروری است برای رفاه حال شهروندان، مسافران و گردشگران با این درخواست در همین ایام نوروز موافقت شود تا بیش از این زمان از دست نرود.

وی به عملکرد پایگاه‌های هلال‌احمر از 25 اسفند 93 تا دوم فروردین 94 پرداخت و افزود: تاکنون در این مدت یک هزار و 620 نفر به پایگاه‌های راهنمایی هلال‌احمر که در راستای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استقرار یافتند، مراجعه کردند.

مسئول جمعیت هلال‌احمر شهرستان نوشهر با بیان اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان به ایستگاه سلامت 83 نفر و ایستگاه فضای دوست‌دار کودک 42 نفر بودند، بیان کرد: 843 بسته فرهنگی و یک هزار و 350 نسخه نقشه و بروشور در بین مسافران و گردشگران نوروزی نوشهر توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت مورد اسکان اضطراری نیز از سوی هلال‌احمر نوشهر انجام شده است، بیان کرد: پایگاه امداد و نجات بخش کجور نیز در طول این مدت یک مورد رهاسازی مصدوم و اعزام به مرکز درمانی، دو مورد عملیات جاده‌ای و یک مورد درمان سرپایی در محل انجام دادند.

عسگرزاده اظهار کرد: علاوه بر مراجعه حضوری مسافران و گردشگران به پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر، تاکنون سه مورد اعزام به بیمارستان و شش مورد نیز درمان سرپایی انجام شد.

وی یادآور شد: پایگاه امداد و نجات سی‌‌سنگان در سال 93 در بین 34 پایگاه امداد و نجات مازندران از نظر تعداد عملیات‌‌های امدادی در مازندران رتبه نخست و در سطح کشور رتبه پنجم را کسب کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :