آخرین عناوین

سه شنبه 4 فروردين 1394-13:8 کد خبر:5847

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خبر داد:

پرترددترین محورهای مازندران اعلام شد/پیش‌بینی 2 میلیون تردد در مازندران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران محور بابلسر به فریدونکنار، ساری به قائمشهر و محمودآباد به نور را پرترددترین محور در این استان اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمدآفرین محمدزاده صبح امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌ منظور ارائه خدمات مناسب از 10 اسفندماه 93 پیش‌فروش بلیت و برنامه‌ریزی برای تهیه ناوگان مطلوب صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مازندران با 159 شرکت حمل و نقل مسافر با تمام ظرفیت‌ها آمادگی جابه‌جایی مسافر در استان را دارد، بیان داشت: با توجه به نوروز فاطمی و شرایط جوی، مسافرت‌های درون‌استانی تحت‌الشعاع قرار کرد و مازندران بیشتر  پذیرای مسافر بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از آمادگی خدمات‌رسانی 11 پایانه مسافربری برای برگشت مسافر از مازندران خبر داد و افزود: برای جابه‌جایی مسافرت‌های غیرمترقبه هم آمادگی خدمات‌رسانی داریم.

محمدزاده با اشاره به اینکه از 25 اسفند 93 تا سومین روز عید نوروز 588 هزار و 61 دستگاه خودرو وارد استان شد و 424 هزار و 392 دستگاه خودرو از مازندران خارج شد، ادامه داد: سیستم آی.تی.اس قابلیت رصد ورود و خروج خودروها را دارد.

وی شاخص اسکان مسافر در مازندران را حدود 163 هزار و 669 وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: سهم تردد مازندران از کل کشور تا امروز 10/3 درصد است که رتبه سوم را از لحاظ میزان تردد به خود اختصاص داد.

این مسئول محور بابلسر به فریدونکنار، ساری به قائم‌شهر و محمودآباد به نور را پرترددترین محور در استان دانست و گفت: با توجه به تاکیدات ایمنی شاهد تصادفاتی بودیم که 9 کشته برجای گذاشت.

محمدزاده ادامه داد: میزان کشته‌شده‌های ناشی از تصادف از 25 اسفند 93 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 16 مورد بود با کاهش مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه در حمل و نقل عمومی تاکنون تصادفی صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: روز گذشته چهار کشته ناشی از تصادفات در محور کیاسر، نور و بابل داشتیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: 44 دوربین نظارت تصویری، هشت دوربین ثبت پلاک‌خوان و 73 دستگاه ترددشمار برخط  تمامی محورهای مازندران را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح با توجه به مشکلات زیرساختی مخابرات نسبت به انتقال تصویر به هلال احمر اقدام شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات به مسافران ارائه شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: انتقال تصاویر به پلیس‌راه به صورت آزمایشی انجام شد که از 12 فروردین افتتاح رسمی انجام می‌شود.

وی از استقرار 44 جرثقیل و 100 خودروی امدادی درمحورهای مازندران به‌منظور خدمات‌رسانی خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در طول طرح بیش از دو میلیون تردد در استان داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه میزان تعرفه‌های جابه‌جایی مسافران خودروهای حمل و نقل عمومی در مازندران تغییر نکرده است، گفت: تعرفه خودروهای حمل و نقل عمومی درون استانی به لحاظ اینکه سال گذشته با افزایش مواجه نبود امسال به منظور یکسان‌سازی تعرفه‌ها نرخ واقعی صورت گرفت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :