آخرین عناوین

سه شنبه 4 فروردين 1394-21:58 کد خبر:5852

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خبر داد:

برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در 3 شهر مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: چهارم و پنجم فروردین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شهرهای نوشهر، ساری و تنکابن برپا می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا پیش‌ از ظهر امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 13 نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی و سوغات در 11 شهرستان با 564 غرفه در مازندران فعال می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر پنج نمایشگاه استانی در سه روز نخست فروردین در شهرهای مازندران فعال شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 34 هزار و 170 نفر از نمایشگاه‌ و بازارچه صنایع‌دستی و سوغات مازندران در روزهای نخست فروردین بازدید کردند، افزود: تاکنون 955 میلیون ریال در نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی و سوغات مازندران خرید و فروش انجام شد.

بزرگ‌نیا با اعلام اینکه نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شهرستان‌های نوشهر، ساری و تنکابن در چهارم و پنجم فروردین ماه سال‌جاری افتتاح می‌شود، یادآور شد: 24 استان در نمایشگاه ملی مازندران در رشته‌های معرق چوب، معرق فلز، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی (چرم)، معرق چرم، کاشی هفت رنگ، گلیم‌بافی، گلیم‌سوزنی، میناکاری و نمد مالی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در سال 90 تا 93، 12 اثر در بخش صنایع‌دستی مهر اصالت یونسکو (بین‌المللی) را دریافت کردند، افزود: در سال 91 تا 93، 24 اثر صنایع‌دستی مازندران مهر اصالت ملی را اخذ کردند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در سال 90 عبدالله گلردی در لاک‌تراشی و انسیه خلیلی در متکازین مهر اصالت یونسکو را دریافت کردند، تصریح کرد: در سال 91، 20 اثر صنایع‌دستی در مهر اصالت ملی و 10 اثر مهر اصالت بین‌المللی دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: سال گذشته چهار اثر صنایع‌دستی مازندران در شیشه و لاک‌تراشی مهر اصالت ملی را کسب کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :