آخرین عناوین

سه شنبه 4 فروردين 1394-22:5 کد خبر:5855

با حضور 16 استان کشور برگزار می شود:

نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در ساری برپا می‌شود

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساری و میاندورود از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در ساری با حضور 16 استان کشور خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رضا مهدیان بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر، درباره آغاز به‌کار نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در ساری اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از تاریخ 5 تا 15 فروردین، در 24 غرفه و با حضور آثار شاخص صنایع‌دستی 16 استان کشور شامل مازندران، خراسان، سمنان، همدان، گلستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، لرستان و یزد در مجتمع تجاری تفریحی توریستی نگین دریا به صورت رسمی آغاز به‌کار می‌کند.

وی درباره فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز بیان داشت: در 17 دی ماه سال گذشته نخستین جلسه ستاد با حضور 9 کمیته مربوط  آن آغاز شد و در ادامه با صلاحدید سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به 13 کمیته، برای رفاه و ارائه خدمات بیشتر افزایش یافت.

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساری و میاندورود افزود: مهم‌ترین کمیته جدید، کمیته بوم‌گردی نام دارد که این کمیته فعالیت خود را با همکاری خانه‌های روستایی دارای بافت سنتی و دریافت مجوز از طرف سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران آغاز کرده و هدف آن هدایت مسافران به سوی روستاها و بهره‌مندی از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و طبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه بوم‌گردی سبب اشتغال‌زایی در بخش روستایی، راه‌سازی، درآمدزایی روستاییان و معرفی جاذبه‌های تفریحی تاریخی خواهد شد، ادامه داد: روستاییان متقاضی این طرح پس از طی مراحل اداری می‌توانند تحت عنوان خانه‌مسافر فعالیت خود را آغاز کنند و انجام این طرح سبب کاهش مشکلات اقامتی مسافران و سهولت فعالیت کسانی که دارای امکانات اقامتی استیجاری هستند می‌شود.

مهدیان تصریح کرد: در حال حاضر مرکز رزرواسیون اقامتی استیجاری با عنوان شرکت بهشت‌گستر و زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در هر شهرستان یک نماینده دارد که در ساری با نام خانه‌مسافر فعالیت می‌کنند.

این مسئول به 35 واحد پذیرایی بین‌شهری و 48 دفتر سیاحتی و جهانگردی دارای مجوز استان اشاره کرد و یادآور شد: مسافران می‌توانند با مراجعه به ستادهای اسکان واقع در مدرسه حضرت زینب (س) و 29 آبان درباره مراکز اقامتی اطلاعات لازم را به دست آورند.

مهدیان ادامه داد: در این راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک با 34 مدرسه، ناحیه دو با 28 مدرسه، 16 واحد اقامتی شامل هتل، متل و ... در خدمت مسافران خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: تمام واحدهای هلال‌احمر به صورت شبانه‌روزی، مراکز بهداشت با پزشک کشیک و 64 نانوایی در ساری آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :