آخرین عناوین

چهارشنبه 5 فروردين 1394-19:50 کد خبر:5864

مدیرکل آموزش سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

تعاونی‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع‌دستی تشکیل می‌شود/برپایی 400 مجموعه نمایشگاهی در کشور

مدیرکل آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تعاونی‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع‌دستی تشکیل می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدعبدالمجید شریف‌زاده عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ساری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از 400 مجموعه نمایشگاهی با بیش از 40 هزار غرفه به صورت پراکنده در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دائر است، تصریح کرد: آثار هنرمندان در بیش از 100 رشته صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها در معرض علاقه‌مندان قرار دارد.

مدیرکل آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها با هدف معرفی آثار هنرمندان برگزار می‌شود، افزود: این بازارچه‌ها فضایی فراهم می‌کند که هنرمند به صورت مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشد و نیاز و سلیقه مخاطب به هنرمند، منتقل شود.

شریف‌زاده با بیان اینکه با تسهیلات مناسبی که در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار می‌دهیم فضای مناسبی برای تولید و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، ادامه داد: حوزه صنایع‌دستی از مهم‌ترین فضاها برای توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه به سمت ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع‌دستی هم حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: تسهیلات با درصد سود کم در سال جدید هم در اختیار هنرمندان این حوزه قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان با بیان اینکه صادرات صنایع‌دستی به صورت کلی در کشور انجام می‌شود، متذکر شد: امیدواریم با کمک دولت بتوانیم به اهداف این حوزه که حضور در بازارهای جهانی است دست یابیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :