آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-14:58 کد خبر:5939

اظهارات جالب توجه شهردار و اعضای شورای شهر ساری

انجام پروژه هایی بزرگتر از سال قبل در سال جاری در ساری/فضای انتقادها باید باز باشد

در اولین جلسه مشترک شهردار و اعضای شورای شهر ساری اظهارات جدیدی مطرح شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری،جلسه مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهر ، شهردار، معاونان و مديران شهرداري و مديران عامل سازمان هاي تابعه به منظور هماهنگي در راستاي عملياتي كردن الزامات پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب در دفتر مهدي عبوري شهردار ساري برگزار شد.

در ابتداي اين نشست مهدي عبوري شهردار در سخناني ضمن تبريك سال جديد و با اشاره به اينكه نوروز 94 با عطر ياس نبوي درآميخته ابراز اميدواري كرد بهار فاطمي آغاز خوبي براي اجراي برنامه ها و پيگيري اهداف تعيين شده براي سال جديد باشد.

شهردار مركز استان در ادامه به مفاهيم عميق نهفته در نامگذاري سال 94 از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان ملت و دولت ، همدلي و همزباني اشاره كرد و افزود: آنچه مسلم است هم دولت قدر اين مردم هميشه در صحنه را مي داند و هم مردم مي دانند با توجه به مشكلات اقتصادي و تحريم هاي خارجي ، دولت براي اداره امور ،زحمات زيادي مي كشد اما فضاي همدلي و همزباني اينست كه مردم منسجم تر از گذشته در راستاي تحقق اهداف نظام پشت سر رهبرمعظم انقلاب حركت كنند و البته دولتمردان نيز بيش از پيش پاسخگوي مشاركت مردم باشند.واين به معناي تعطيل كردن نقدها نيست.

عبوري سپس از حمايت هاي بي دريغ اعضاي شورا در طول سال 93 قدرداني كرد و اظهار داشت: اگرچه فراز و نشيب هايي در طول سال  وجود داشت ولي خدماتي كه شورا و شهرداري به مردم شريف ساري ارائه كردند توانست رضايت نسبي شهروندان عزيز را جلب كند و اين موفقيت بزرگي است.

وي با اشاره به تحقق صد در صدي بودجه شهرداري در سالهاي 91 ، 92 و93 كه متمم نيز دريافت كرده بود، اين امر را حاصل همدلي و همزباني اعضاي شورا و شهرداري و مشاركت همه جانبه مردم دانست و گفت: اگر حمايت هاي شورا نبود شهرداري موفق به انجام كارهاي برزمين مانده اي نظير وصول مطالبات خود از سازمانها نمي شد و بديهي است اگر اين تلاش و همراهي بيشتر شود بهتر از گذشته در وصول مطالبات توفيق خواهيم داشت.

شهردار ساري افزود: در راستاي اخذ عوارض براي مردم سياستهاي تشويقي در نظر گرفتيم و براي وصول مطالبات از ادارات و نهادها البته ابزارهاي قانوني وجود دارد.

وي در بخش دوم سخنان خود به مهمترين پروژه هاي سال 94 شهرداري اشاره كرد و گفت: ادامه طرح ساماندهي حريم رودخانه تجن بطول بيش از 4كيلومتر كه مجموع اين طرح با توجه به اجراي 2كيلومتر آن در سال 93 به بيش از 6 كيلومتر مي رسد. اين طرح به وسعت تقريبي 500 هكتار در دستوركار شهرداري است كه بي شك در توسعه گردشگري ،بحث اشتغال،زيباسازي شهر و ايجاد فضاي طبيعي آرام موثر خواهد بود و حاشيه تجن به يك منطقه بي نظير در كشور تبديل خواهد شد.

عبوري اجراي طرح عظيم بوستان ملل ظرف يكصد روز را از مصاديق مديريت جهادي عنوان كرد و اظهار داشت: اينكار توسط مديران شهرداري انجام شده و اين بدان معناست كه شهرداري توان و ظرفيت اجراي پروژه هاي بزرگ را دارد. وي از افتتاح فاز دوم پروژه ميانگذر شمالي همزمان با 13 رجب خبرداد و افزود: اين امر به منزله تحقق انتظار 32 ساله شهروندان ساروي است كه البته فاز نخست آن مورد بهره برداري قرار گرفت.

شهردار ساري با اعلام اين كه فاز دوم پل سردار شهيد نوري ذغالچال كه حلال ترافيك اين بخش از شهر مي باشد تا دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد به تلاش مجدانه شهرداري جهت اجراي پروژه كمربندي شمالي اشاره كرد و تاكيد نمود: تمام تلاش خودمان را بكار ميگيريم تا دغدغه هاي مردم ساري را برطرف كنيم.

وي با اشاره به ادامه طرح احداث كانالهاي هدايت آبهاي سطحي در سال 94، اعلام كرد: بازسازي و بهسازي پارك قائم و ساماندهي بستر رودخانه در اين محدوده نيز از برنامه هاي ماست  ساكنان بعد از پل تجن نيز متوجه خدمت رساني شورا و شهرداري خواهند شد.

عبوري از خيابان ارتباطي فرهنگ –طالقاني به عنوان ديگر پروژه سال جاري ياد كرد و گفت: اين پروژه در طرح تفصيلي شهر هم وجود داشت زيرسازي آن هم انجام شد و در سال جاري به عنوان يك طرح بزرگ ترافيكي جديد اجرا خواهد شد . علاوه بر اين زيرگذر پل گردن را خواهيم داشت كه از دغدغه هاي چندين ساله مردم منطقه هست . اين پروژه را با دو دهنه 6/5 متري اجرا خواهيم كرد زيرگذري با اين ابعاد براي اولين بار اجرا خواهد شد و ويژگي مهم آن ساخت باكسها توسط پرسنل سازمان عمران شهرداري است و در 13 رجب كلنگ آن به زمين زده خواهد شد.

وي در ادامه به اجراي پروژه بزرگ شهربازي در سال 94 اشاره كرد و اظهار داشت: اين هم از آرزوهاي سي ساله مردم صبور ساري است. مقدمات كار فراهم شده و در حال خريد تجهيزات فاز اول طرح هستيم اين پروژه در محل بام شهر اجرا مي شود كه بي شك به يك منطقه ديدني و پرمسافر تبديل خواهد شد امسال فاز اول اين پروژه بزرگ به بهره برداري خواهد رسيد.

شهردار ساري افزود: تكميل پل داراب و بازگشايي 1/5 كيلومتراز مسير بعد از پل طرح ديگري است كه در سال جاري انجام مي شود البته كل تجهيزات پل نصب شده و در مرحله بتن ريزي عرشه هستيم و تا مرداد 94 كابلهاي پل هم نصب خواهد شد و با عنايت اعضاي شورا مبلغ 8ميليارد تومان براي بازگشايي مسير اعتبار پيش بيني شده است و طرح مهم ديگر ما پل روگذر يكطرفه از بلوار كشاورز به كمربندي جنوبي است كه مطالعات فاز اول آن آغاز شده است.

وارد فاز جديدي از توسعه ساري شديم

عبوري سپس با بيان اينكه اكنون وارد فاز جديدي از توسعه ساري شديم اين را مطابق با خواست مردم و نمايندگان آنها در شورا عنوان كرد و افزود: رشد 500 درصدي بودجه شهرداري ساري از سال 91 تا 94 نشان از عزم جدي اعضاي شورادارد كه تمام تلاش خود را معطوف به خدمت رساني و اجراي برنامه هاي مورد نياز شهروندان كردند . وي تاكيد كرد: ديگر دوره آن به سر رسيده كه با پول مردم ساري بخواهيم ساري را بسازيم بلكه اين از توان شهر نيز خارج است زيرا با پول مردم حداكثر بتوان سالي يك پروژه اجرا كرد نه ده پروژه بطور همزمان اما عدم اتكا به پول مردم همتي مي طلبد كه ما به شكر خدا به سمت  آن رفتيم و براي تكميل حركت خود بايد سازمان سرمايه گذاري را تاسيس كنيم  اما فعلا وزارت كشور با ايجاد اين سازمان موافقت نكرد.

شهرداري به جمع 8 سهامدار بانك شهر پيوست.

شهردار ساري با اعلام اينكه شهرداري ساري با پيوستن به جمع 8 سهامدار بانك شهر در كنار شهرهاي بزرگي چون تهران، اصفهان، كرج،قم و تبريز قرار گرفت اظهار داشت: اكنون شهردار ساري مي تواند از اين فرصت براي دستيابي به توسعه شهري استفاده كند.

وي با بيان اين كه شهرداري ساري در جذب سرمايه گذار نيز خوب عمل كرد افزود: چند طرحي كه توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي در حال اجرا است پيشرفت خوبي داشته و اين امر نويد بخش توسعه سرمايه گذاري در شهر ساري است و استفاده مناسب از اعتبارات دولتي هم جزو توفيقات شهرداري بوده است.

عبوري تاكيد كرد: تمام تلاشها، پيگيري ها و حرفهاي ما براي احقاق حق مردم ساري است و انتظار داريم اعضاي شورا همچنان حمايت كنند و همصدا با مديران شهرداري در جهت احقاق حقوق مردم مركز استان حركت نمايند كه از قديم گفته اند حق گرفتني است.

وي در بخش پاياني سخنانش تصويب طرح جامع را به منزله تضمين آينده 50 ساله شهرداري ارزيابي كرد و گفت: با اينكه رسم بر اين نيست كه شهرداري و شوراي عالي شهرسازي و معماري از طرح دفاع كند بنده به اتفاق مهندس مدينه در جلسه اين شورا حضور يافته و به گونه اي از حقوق شهر كه بايد در طرح جامع لحاظ شود دفاع كرديم كه اكثر قريب به اتفاق حاضرين اذعان كردند براي اولين بار چنين دفاعي را شاهد بودند.

شهردار ساري اضافه كرد: در واقع پيش بيني هاي غلطي كه براي طرح جامع ساري انجام داده بودند اگر جلوگيري نمي شد فاجعه اي براي شهر به دنبال داشت و بايد از آقاي مهندس دامادي نيز كه از طرح دفاع كردند تشكر كنم.

تاكيد پاياني عبوري ضرورت بها دادن به نيروهاي متخصص، مجرب و مسئوليت پذير شهرداري و استفاده از آنها بود تا خواست اعضاي شورا مبني بر ارزشيابي فعاليت كاركنان تحقق پيدا كند.

تقدير يكپارچه اعضاي شورا از عملكرد شهرداري

گفتنيست در ادامه اين نشست عليجان شمشيربند رييس شوراي اسلامي شهر ساري ضمن تبريك سال نو بر ضرورت عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري پيرامون نامگذاري سال 94 تحت عنوان دولت و ملت همدلي و همزباني تاكيد كرد و گفت: شهردار محترم و همكاران ايشان آنچه در توان داشتند براي ساختن شهر بكار گرفتند كه منجر به توفيقات بزرگي شد و  ضايتمندي مردم ساري از عملكرد شهرداري خود بهترين تقدير است.

وي ادامه داد: يكي از اثرات اجراي طرح هاي عمراني و تفريحي –توريستي در شهر اين بود كه امسال ساري به توقفگاه مسافران و گردشگران تبديل شد درحالي كه تا پيش از اين گذرگاه مسافرين بود و بديهي است كه توقف مسافران در شهر واجد درآمدهاي اقتصادي براي شهر خواهد بود.

شمشيربند با بيان اينكه اعضاي شورا بر اساس عملكرد شهرداري از اين نهاد حمايت مي كنند از طرف مردم به شهردار و همكارانش خسته نباشيد گفت و تصريح كرد: شوراي شهر و شهرداري ساري قطعا بيش از توانشان عمل كردند و لازم است با جذب سرمايه ها اين رويه تداوم يابد.

سپس پرويز شعباني عضو هيات رييسه شوراي شهر نيز با تبريك سال جديد و قدرداني از تلاشهاي مجدانه شهرداري اظهار داشت:در راستاي شعار سال كه همدلي و همزباني مردم و مسئولان است تذكراتي را به مديران شهر عرض مي كنم از جمله صرفه جويي در هزينه بودجه ، توجه به مناطق كمتر توسعه يافته و  اولويت قراردادن آسفالت معابر ، تواضع و تحمل و نقدپذيري و نظارت جدي بر عملكرد مديران، تقويت واحد بازرسي،تكريم ارباب رجوع و تمهيدات لازم جهت انتخاباتي كه امسال در پيش است به نظر جز ضروريات مي باشد و بايد مورد توجه شهرداري قرار گيرد.

سيد مسعود مدينه نيز بهار فاطمي را به همه شيفتگان فرهنگ علوي و فاطمي تبريك گفت و با بيان اينكه رضايت مردم از عملكرد مديريت شهري بهترين عيدي براي مديران است از تمامي كساني كه براي جلب رضايت شهروندان تلاش كرده و مي كنند قدرداني نمود.

 سيد محمد جعفري نيز همدلي و همزباني را حلقه مفقوده در روابط بين مردم و مسئولان دانست و ابراز خرسندي كرد كه سال 94 از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان دولت و ملت همدلي و همزباني نام گرفته است. 

وي افزود: بي شك شهردار محترم ساري بدون مديران توانمند نمي تواند كارهايش را پيش ببرد و لذا جا دارد از زحمات آقاي عبوري و شهرداران مناطق ، مديران و كاركنان شهرداري تشكر كنم چون شاهد رضايت مردم هستم.

سيد محمد آقاميري هم بهار نورابه مديران شهرداري تبريك گفت و ضمن خسته نباشيد به شهردار و همكارانش تاكيد كرد: نوشدن ها بايد توام با پي ريزي انديشه اي نو باشد.

وي ادامه داد: سال گذشته با پيروي و تاسي از كلام رهبري معظم انقلاب ،با مديريت جهادي و پيريزي اقتصاد مقاومتي سربلند بوديم. امسال هم معظم له سال 94 را سال همدلي و همزباني نامگذاري كردند همزبان كه بوديم و هستيم اما امام علي (ع) مي فرمايد بزرگترين چهره نفاق اينست كه سخن از دل نباشد پس بياييم همدل شويم در عمل به پيام رهبري تلاش كنيم.

 آقاميري گفت: ما معصوم نيستيم لذا اگر در امور عمراني و به ويژه فرهنگي انتقاداتي هست تحمل كنيم چه در پشت شهردار باشيم يا در مقابل او، البته گاهي افرادي كه در پشت هستند مقرب ترند بنابراين نبايد فضاي انتقاد را تخريب كنيم بلكه اگر انتقاد نادرست بود بي اعتنا باشيم اگر غير منصفانه بود عصباني نشويم اگر از روي بي اطلاعي بود لبخند بزنيم و اگر عادلانه بود از آن درس بگيريم.

 این عضو با تجربه شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه پیشنهاد می دهم تا دومین جلسه همدلی با حضور نماینده رهبری در استان،فرماندار،نمایندگان ساری در مجلس،شهردار و اعضای شورای شهر ساری و دعوت از استاندار در ساختمان شهرداری و یا شورا برگزار شود خاطر نشان کرد:بهتر است تا جلسات همدلی و همزبانی با صاحبان اصلی شهر یعنی مردم ساری در محلات و مناطق مختلف شهری در ماه های بعدی و به صورت مستمر نیز برگزار گردد.

فرامرز نقيبي ديگر عضو شوراي شهر سال 93 را سال درخشش شهرداري عنوان كرد و گفت: موفقيت هاي عبوري در گرو زحمات مديران و نيروهاي شهرداري است كه بايد قدردانسته شود.

وي اظهار داشت : شورا و شهرداري ساري بحمدالله همدل و همزبان هستند اميد كه امسال اين همدلي بيشتر شود.

نقيبي ياداور شد: حل مشكلات ساري بدست 13 عضو شورا و شهردار ،نماينده محترم ولي فقيه در استان ، نمايندگان و فرماندار ساري است كه بنده از آن به گروه 4+14 تعبير مي كنم كه اگر رفاقت زياد و خودزني ها حذف شود كارهاي زيادي صورت خواهد گرفت.

وي اظهار داشت: به خاطر رضايتمندي مردم از شهردار محترم و همكارانش تشكر مي كنم.

جمال باقري نسامي رييس كميسيون بهداشت شورا نيز با تاكيد بر رضايت مردم از عملكرد شهرداري گفت: بدون شك ارتقا سطح رضايتمندي مردم بالاترين هدف شهرداري است كه شهرداري ساري در اين امر موفقيت هاي زيادي داشت و انتظار ميرود اندك كاستي ها در مناطق حاشيه اي و كوچه پس كوچه ها نيز مرتفع شود.

 درپايان اين نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري با اهدا لوح سپاس از شهردار و معاونان و مديران شهرداري تجليل كردند.

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :