آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-20:47 کد خبر:5942

فرماندار ویژه آمل خبر داد:

رشد 38 درصدی بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی آمل

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون حدود 7 هزار و 100 مسافر از اماکن تاریخی و گردشگری آمل بازدید داشتند، از رشد 38 درصد این بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، غلام‌حسین شفیع‌زاده یک‌شنبه ‌شب در جلسه ستاد اسکان نوروزی مازندران که به میزبانی این شهرستان دنبال شد، اظهار داشت: آمل از شهرهای مهم و استراتژیک است و با داشتن محور مواصلاتی هراز به عنوان مهم‌ترین ورودی به شمال کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفر در این شهرستان از قبل نوروز با برگزاری جلسات متعدد آمادگی لازم را ایجاد کرده و هم‌اکنون با کیفیت و کمیت مطلوب درحال ارائه خدمات به مسافران است.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با آغاز فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی توانستیم دست به کارهای مطلوبی بزنیم در حالی که میزان اقامت گردشگران در این شهرستان نسبت به سال گذشته نزدیک به شش درصد افزایش داشت، خاطرنشان کرد: حدود 60 نهاد و دستگاه اجرایی هم‌اکنون در حال فعالیت در ستاد تسهیلات سفر نوروزی بوده و تمام تلاش‌شان ارائه خدمات مطلوب به مسافران است.

شفیع‌زاده با اعلام اینکه با اهداف گوناگون افزایش تعداد گردشگران، رضایت‌مندی و استقبال از مسافران فعالیت داریم، عنوان کرد: اجرای آیین سنتی و بومی نوروزخوانی که از میراث کهن‌مان بوده به همراه اهدای جوایز و بسته فرهنگی، پذیرایی آش و دست‌پخته‌های بومی در نخستین ساعات نوروز 94 از مسافران نوروزی در محور هراز استقبال کردیم.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه 13 سفره هفت‌سین بزرگ برای استفاده مردم در سطح شهر آمل برپا شده، گفت: با توجه به برپایی سفره هفت‌سین برای نخستین بار در این شهرستان، هرساله شاهد گسترانیدن بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین کشور در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به در اختیار داشتن اورژانس هوایی 115 در سطح کشور و اختصاص پدهای مختلف برای نشستن و پرواز این بالگرد که در مواقع اضطراری می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها نجات دهد، افزود: حدود 180 واحد پذیرایی اقامتی، استراحتی و بین‌راهی در این شهرستان برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی مهیا بوده و این شهرستان به تنهایی سه درصد تاسیسات و واحدهای پذیرایی کشور را در خود جای داده است.

این مسئول بیان داشت: جایگاه‌های سوخت و واحدهای خبازی این شهرستان نیز به صورت کشیک برای تعطیلات نوروز فعال بوده و ارائه خدمات به مردم را در دستور کار خود دارند.

شفیع‌زاده با اعلام اینکه 22 مدرسه درس با نزدیک به 220 مدرسه در طرح اسکان نوروزی فعالیت گسترده دارند، عنوان کرد: همچنین با همکاری ادارات آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان برای نخستین بار تور رایگان آمل‌گردی برای مسافران دو مدرسه ملک‌زاده و آیت‌الله فرسیو جهت دیدن اماکن تاریخی، زیارتی، مناظر طبیعی و گردشگری در نظر گرفته شده و یک مدرسه این شهرستان نیز با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات مطلوب به صورت اینترنتی با شرکت در طرح رزرواسیون به مسافران خدمات می‌دهد.

معاون استاندار مازندران با تاکید براینکه هم‌اکنون حدود 3 هزار و 580 مسافر در سطح 22 مدارس اسکان یافتند، گفت: خوشبختانه تاکنون در آمل براثر تصادفات رانندگی خسارت منجر به فوت و جرح شدید گزارش نشد.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 7 هزار و 100 مسافر در این شهرستان از اماکن تاریخی و گردشگری بازدید داشتند، از رشد 38 درصد این بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :