آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-20:50 کد خبر:5944

رئیس اداره میراث فرهنگی آمل خبر داد:

ایجاد تورهای آمل‌گردی رایگان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمل از افزایش اقامت مسافران در آمل در ایام نوروز خبر داد و گفت: اجرای تورهای رایگان آمل‌گردی در اقامت گردشگران موثر بود.


به گزارش خزرخبر،محمدرضا شیدفر صبح امروز در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: با آغاز مسافرت‌های نوروزی از 27 اسفند ماه 93 تا روز گذشته حدود 3 میلیون و 580 هزار نفر از مسافران و گردشگران وارد آمل شدند.

وی افزود: این میزان گردشگر از چهار مدخل ورودی به شهرستان آمل ورود پیدا کردند که بیشترین تردد و ورودی از محور مواصلاتی هراز که از جاده‌های مهم و شریانی کشور است، به ثبت رسید.

* اقامت 85 هزار مسافر در آمل

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی آمل با تاکید بر اینکه از این تعداد 85 هزار مسافر در آمل اقامت گزیدند، ادامه داد: این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

شیدفر محور مواصلاتی هراز را از پرترددترین مسیرهای زیبا و توریستی ایران دانست و گفت: حدود 60 درصد از مسافران و زائران آستان قدس رضوی و امام رضا(ع) در طول سال با عبور از جاده هراز به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمل اقامت مسافران را در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، مسافرخانه، کمپ‌های موقت، پارک‌ها، مدارس و زائرسراها دانست و گفت: حدود 6 هزار گردشگر نیز در 22 مدرسه و بیش از 200 کلاس مجهز این شهرستان اقامت گزیدند.

* ایجاد تورهای گردشگران رایگان در مازندران

این مسئول علت افزایش اقامت در آمل را اجرای تورهای رایگان آمل‌گردی توسط انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی دانست و افزود: تور یک‌روزه رایگان آمل‌گردی در بین مسافران دو مدرسه ستاد اسکان در این شهرستان اجرایی می‌شود و همچنین ایجاد تورهای یک‌روزه ارزان‌قیمت در آمل برای اقامت گردشگران ایجاد بهانه کرده است.

شیدفر میزان اقامت مسافران از یک تا دو شب طی سال‌های گذشته را به دو تا چهار شب در سال جاری عنوان کرد و گفت: میزان بازدید از آثار تاریخی، ابنیه‌ها و دو موزه این شهرستان نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است همچنین مازندران دارای جاذبه‌های بی‌نظیر و فراوان تاریخی، طبیعی و مذهبی است که با اطلاع‌رسانی مطلوب، آگاهی دادن به مسافران و ایجاد تور رایگان می‌توان بر تعداد گردشگران افزود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :