آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-20:53 کد خبر:5945

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

پیش‌بینی اشتغال‌زایی 200 هزار نفر طی 5 سال آینده در مازندران/در اشتغال خرد در کشور برتر هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه 150 هزار بیکار در مازندران داریم، گفت: پیش‌بینی ما این است که با اشتغال‌زایی 200 هزار نفر طی پنج سال آینده به نرخ تک رقمی هفت درصد دست یابیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی بابایی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال در سال جدید که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر اهمیت موضوع اشتغال در مازندران، این جلسه در نخستین روزهای سال جدید برگزار شد.

وی با بیان اینکه اهمیت موضوع اشتغال تا جایی است که رهبری و رئیس جمهور بر آن تاکید دارند، گفت: براساس شاخص مهمی که به نام بیمه شده اصلی و یا شغل پایدار داریم، تعداد اشتغال ایجاد شده تعیین می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: طی پنج سال آینده باید 200 هزار اشتغال جدید ایجاد شود تا به نرخ هشت درصد برسیم.

بابایی با بیان اینکه 366 هزار و 320 هزار بیمه شده اجباری در سال 92 در استان وجود داشت که در سال 93 این رقم بیش از 23 هزار نفر افزایش یافت، تصریح کرد: هیچ تشکیکی در این آمار وجود ندارد و عملکردی واقعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 92 تعداد یک‌هزار و 424 نفر در بیمه سلامت جذب شدند و در سال 93 هم این رقم به 2 هزار و 23 نفر افزایش یافت، ادامه داد: در اشتغال خرد جزو استان‌های برتر کشور هستیم و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌ایم.

بابایی با بیان اینکه 150 هزار بیکار در مازندران داریم، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که با اشتغال‌زایی 200 هزار نفر در پنج سال آینده به نرخ تک رقمی هفت درصد دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه مهم این است که اشتغال پایدار در استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: نگاه تثبیت اشتغال در استان رقم خواهد خورد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :