آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-20:57 کد خبر:5947

رئیس میراث فرهنگی چالوس خبر داد:

بازدید روزانه 15‌ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی چالوس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چالوس با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از نمایشگاه اقوام ایرانی در شهر هچیرود چالوس گفت: روزانه 15‌ هزار نفر از مسافران و گردشگران از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سید‌ علی‌اصغر موسوی صبح امروز در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی شهرستان چالوس در جمع خبرنگاران گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی اقوام ایرانی که از هفتم فروردین در شهر هچیرود آغاز شد و گروه‌های مختلفی از استان‌های کشور آثار صنایع‌دستی خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره نوروزی که تا 12 فروردین ادامه دارد، افزود: اقوام ترکمن، آذری، لر، بختیاری و کرد از استان‌های گلستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، اصفهان، زنجان، گیلان، قزوین، تهران، اردبیل و مازندران شرکت کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: این اقوام علاوه بر اینکه غرفه‌های خود را به صورت سنتی و با تاکید بر آیین‌ها و سنت‌های خود برپا کرده‌اند، در نمایشگاه صنایع‌دستی نیز غذاهای محلی و صنایع‌دستی خود را در معرض دید و خرید گردشگران قرار می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری هچیرود در برپایی این نمایشگاه که در منطقه کیاکلا در حال برگزاری است تلاش وافری داشته است، اضافه کرد: شهروندان چالوس و شهرستان‌های اطراف نیز علاوه بر مسافران نوروزی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چالوس با اشاره به اینکه در طول روز حدود 15 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، گفت: این نمایشگاه تا 12 فروردین در منطقه کیاکلا شهر هچیرود برای بازدید عموم دایر است.

وی در پایان با اشاره به تهیه برنامه‌ زمان‌بندی نظارت بر تاسیسات گردشگری برای ایام نوروز در شهرستان چالوس، گفت: تهیه بروشور گردشگری، مراسم استقبال نمادین از نخستین مسافران نوروزی به شهرستان با اهدای گل، شیرینی و بسته گردشگری، تهیه و نصب بنر خوشامدگویی و تبریک سال نو در ورودی مجموعه‌های گردشگری از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چالوس برای ایام نوروز بود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :