آخرین عناوین

دوشنبه 10 فروردين 1394-21:1 کد خبر:5949

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران:

اقامت گردشگران در مازندران از مرز 7 میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: اقامت گردشگران در مازندران از مرز هفت میلیون نفر گذشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بازدید از تمام موزه‌ها، سایت موزه و بناهای تاریخی دولتی رایگان است، اظهار کرد: گردشگران تاکنون 136 هزار مورد از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی افزود: بیش از 276 هزار مورد از اماکن تاریخی مازندران بازدید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران به رکوردزنی میزان اقامت گردشگران در دور دوم سفر به مازندران اشاره کرد و گفت: 9 فروردین بیش از 900 هزار نفر شب گردشگر در مازندران اقامت داشتند.

وی با اشاره به اینکه از 27 اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از 7 میلیون مسافر نفر شب اقامت در مازندران گزارش شده است، افزود: هفتم فروردین سال‌جاری با اختصاص 10 درصد تردد کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

بزرگ‌نیا تصریح کرد: در هشتم فروردین مازندران 10/5 درصد تردد کشور را به خود اختصاص داد که در 9 فروردین میزان تردد در محورهای مازندران به 9/7 درصد رسید که رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی به تعداد بازدید‌های نظارتی انجام شده از صنوف مختلف شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی، مراکز بهداشتی، درمانی، حمل و نقل و مواد غذایی اشاره کرد و افزود: تاکنون 3 هزار و 931 مورد بازدید به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تعداد تشویق از تاسیسات گردشگری، اقامتی و سایر صنوف را 117 مورد دانست و ادامه داد: تاکنون 186 مورد تذکر به تاسیسات گردشگری، اقامتی و سایر صنوف صورت گرفت.

بزرگ‌نیا گفت: تاکنون 4 هزار و 225 مورد ماموریت از سوی اورژانس 115 مازندران انجام شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :