آخرین عناوین

چهارشنبه 12 فروردين 1394-0:53 کد خبر:5968

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران:

گردشگری از محورهای مهم توسعه مازندران است/توسعه پایدار در صنعت گردشگری اولویت برنامه ها است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه گردشگری از محورهای مهم توسعه در استان است، گفت: در استان از همدلی جدی در اعتلای صنعت گردشگری هم برخوردار هستیم.


به گزارش خزرخبر، دلاور بزرگ‌نیا امشب در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، اظهار کرد: در سالی که با منویات رهبری به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی یاد شده، در استان از همدلی جدی در اعتلای صنعت گردشگری هم برخوردار هستیم و گردشگری از محورهای مهم توسعه در استان است.

وی با بیان اینکه امسال در کمیته‌های ما تجربه نوینی وجود دارد، گفت: کمیته دهیاری‌ها برای نخستین‌بار در کشور، در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تشکیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نتیجه رصد سال گذشته اقدامات ستاد، ایجاد کمیته دهیاری‌ها در سال جاری بود، گفت: گردشگران بسیاری در روستاهای مازندران ساکن شدند که حدود دو میلیون نفر است.

بزرگ نیا با بیان اینکه در مازندران در یک سال اخیر فرصت‌های خوبی برای گردشگری شکل گرفته است، گفت: گردشگری سلامت فرصتی نوظهور برای گردشگری مازندران است.

وی اظهار داشت: با نگاه به حوزه‌های مختلف گردشگری، سرمایه‌گذاری در مازندران شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مازندران در یک‌سال اخیر فرصت‌های خوبی برای گردشگری شکل گرفته است، گفت: گردشگری سلامت فرصتی نوظهور برای گردشگری مازندران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه استاندار مازندران ورود خوبی در حوزه گردشگری دارد، تصریح کرد: حوزه گردشگری دریایی هم از موارد مورد توجه نماینده عالی دولت در استان است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه مازندران سه بندر مهم و فعال دارد اما زمینه‌ای برای علاقه‌مندان به گردشگری دریایی وجود ندارد، ادامه داد: با دستور استاندار مازندران، این بنادر موظف شدند زمینه‌های گردشگری دریایی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه شناور تفریحی توریستی در چند ماه آینده به ایران تحویل داده می‌شود،خاطرنشان کرد: در مازندران نزدیک به 20 پروژه هتل چهار و پنج ستاره داریم که میانگین پیشرفت فیزیکی 30 درصد دارند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران بیشترین آمار واحدهای پذیرایی را دارد و الان هم واحدهای اقامتی ما پاسخگوی حضور گردشگران نیست، افزود: زمینه خوبی برای حمایت صندوق توسعه ملی از پروژه‌های گردشگری مازندران وجود دارد.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه مازندران در همه زمینه‌های گردشگری، شرایط متنوع دارد، گفت: ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی مازندران به خوبی در کشور معرفی نشده و در این زمینه غفلت داشتیم.

وی ادامه داد: برای گردشگران خارجی هم اگر این معرفی صورت گیرد مازندران می‌تواند مقصد نخست گردشگران خارجی باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :