آخرین عناوین

چهارشنبه 12 فروردين 1394-1:9 کد خبر:5969

استاندار مازندران:

نگهداری از میراث فرهنگی مازندران نیازمند توجه ملی/اقامت بیش از 8میلیون مسافر در مازندران

استاندار مازندران گفت: میراث فرهنگی ما قدمت چند هزارساله دارند که نیازمند توجه ملی در بحث نگهداری از آنها می باشیم.


به گزارش خزرخبر، ربیع فلاح امشب در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور  افزود: موقعیت مازندران نه تنها در کشور بلکه در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه مازندران در طول سال پذیرای گردشگران از سراسر کشور و همچنین مسافران خارجی است، گفت: همکاران ما در ستاد اجرایی خدمات سفر، تلاش زیادی انجام دادند تا براساس نیاز مازندران، ستاد سفر به صورت دائمی فعال باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیاز است به لحاظ حضور گردشگران بی‌شمار، کار ویژه‌ای برای مازندران انجام شود، تصریح کرد: در سراسر استان به لطف همکاری بخش‌های مختلف و کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد سفر، گردشگران حضور دارند و تبادل همکاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت اسکان گردشگران در مازندران بیش از 740 هزار نفرشب است که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشت، ادامه داد: تا روز گذشته هشت میلیون و یکصد هزار نفرشب اقامت در مازندران داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال کاهش تصادفات و فوتی‌ها را داشتیم و کاهش 24 درصدی در این زمینه، نشان از تلاش نیروی امدادی و خدمات‌رسانی است.

فلاح با بیان اینکه تلاش ما بر ایجاد آرامش برای گردشگران در استان است، افزود: در ایام نخست سال که روزهای فاطمیه را داشتیم تلفیق نوروز و ایام فاطمیه به شکلی بود که شان هر دو مورد به صورت توام رعایت شود و علمای استان در این زمینه رضایت داشتند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد روستاهای مازندران بیش از شهرها ظرفیت دارند، اظهار کرد: امسال حدود دو میلیون نفر از گردشگران از روستاهای استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه روستاها مازندران زیبا هستند و باغات ما همیشه سرسبزی را دارند، افزود: شرایط و آیین‌هایی که روستاها دارند با نواندیشی در زمینه گردشگری در استان مواجه هستیم که آن هم روستاگردی است و برای سال 94 تلاش می‌کنیم گردشگران بیشتری از روستاها بازدید کنند.

فلاح با اشاره به اینکه سراسر مازندران به عنوان کلان‌شهر تلقی می‌شود، اظهار  کرد: میراث فرهنگی ما قدمت چند هزارساله دارد و نسبت به مرمت و حفاظت از این میراث باید تلاش کنیم و این مسئله در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی، نیازمند کمک ملی هستیم، گفت: فرصت استثنایی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فرصت استثنایی برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران در استان وجود دارد افزود:رسانه های مازندران در ایام نوروز در ستاد خدمات سفر فعالیت های چشمگیری داشته اند که باید به نحو مطلوب از آنها تقدیر به عمل آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :