آخرین عناوین

چهارشنبه 12 فروردين 1394-1:29 کد خبر:5970

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد:

گردشگری دریایی در اولویت برنامه ها/ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان ساخت هتل های 4 ستاره

معاون رئیس‌جمهور گفت: 950 پروژه توسط بخش خصوصی در دست اجرا داریم که با اعتباری معادل 20 هزار میلیارد تومان در حال اجر بوده و این پروژه‌ها میانگین پیشرفت فیزیکی 45 درصد دارند.


به گزارش خزرخبر، مسعود سلطانی‌فر امشب در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، افزود:به 500 هزار نفر نوروزبان بی‌نوروز در 462 ستادهای خدمات سفر خسته نباشید می‌گویم.

وی با بیان اینکه رقابتی برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم داریم، گفت: این رقابت مقدس، ریشه در انگیزه برای خدمت‌رسانی به مردم است که مورد تایید مسئولان مختلف قرار دارد.

سلطانی‌فر با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: استاندار مازندران از نیروهای اجرایی می باشد که توانست ستاد خدمات سفر را به خوبی مدیریت نماید.

وی با بیان اینکه مقاصد گردشگری در کشور افزایش یافته است، خاطر نشان  کرد: استراتژی ما در گردشگری داخلی، ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری است.

وی با تاکید بر ایجاد مقاصد گردشگری جدید، افزود: باید با ایجاد تجهیزات، بتوانیم در پاییز و زمستان هم برای مردم سفر تعریف کنیم.

سلطانی‌فر گفت: شمال و به ویژه گیلان و مازندران در ایام پایانی هفته شاهد حضور گردشگران هستند و گردشگری در استان‌های شمالی به صورت برنامه ای دائمی درآمده است.

این مسئول افزود: به دلیل تحریم‌ها بخش‌هایی از اقتصاد ما در رکود بود که با تلاش دولت، با وجود همه مشکلات بخش گردشگری در دوره رونق و توسعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش یافته است، گفت: به ویژه شاهد ورود گردشگران غربی و آمریکایی به کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمار ورود گردشگران این کشورها به ایران در سال‌های گذشته به صفر رسیده بود، ادامه داد: رشد 75 درصدی در ورودی گردشگران آلمان به کشور را شاهد هستیم.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: 950 پروژه توسط بخش خصوصی در دست اجرا داریم که با اعتباری معادل 20 هزار میلیارد تومان در حال اجر بوده  و این پروژه‌ها میانگین پیشرفت فیزیکی 45 درصد دارند.

وی با بیان اینکه بناهای هم وزن میراث جهانی زیادی داریم، ادامه داد: بیش از 20 پروژه آماده ثبت در یونسکو داریم که البته سهمیه ثبت سالانه، یک مورد است.

سلطانی‌فر با اشاره به استقبال گردشگران عرب از گردشگری مذهبی  که مقصد دوم آنها گردشگری استان‌های شمالی است، افزود: 50 درصد از گردشگران ما با هدف گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شوند و در این بخش باید تمرکز بیشتر داشته باشیم.

وی با اشاره به رعایت اصول گردشگری حلال در کشور، تصریح کرد: باید به قطب اصلی گردشگری حلال در دنیا تبدیل شویم و سالانه می‌توانیم 10 میلیون گردشگر شیعه جذب کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که مردم  مازندران شیرینی حضور  گردشگران داخلی و خارجی را لمس کرده اند افزود: گردشگران خارجی مسلمان به خاطر محیط امن به کشور ما سفر می‌کنند و سبب ترویج فرهنگ اسلامی ما می‌شوند و گردشگران خارجی هم تاکنون یک مورد گزارش منفی نداشتیم که اعتقادات مذهبی و اخلاقی ما را رعایت نکنند.

وی گفت: این موضوع شعار نیست که درآمد گردشگری باید به سقف درآمد نفتی دست یابد و دور از دسترس نیست که در پایان درآمد 20 ساله به این مهم دست یابیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه رهبری هم این مسئله را در قالب برنامه ششم ابلاغ کرده اند، خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور هم بر رشد و حمایت از گردشگری تاکید دارد و باید همت کنیم تا مشکلات برطرف شود.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در مازندران باید در گردشگری دریایی اقدام ویژه انجام دهیم، اظهار داشت: در همه شهرهای ساحلی دنیا خانواده‌ها در کنار خودروی شخصی، قایق شخصی هم دارند.

وی با بیان اینکه سواحل ما دارای جاذبه‌های گردشگری است که باید تردد دریایی برای گردشگران وجود داشته باشد، تصریح کرد: با وزارتخانه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم تا از اسکله‌ها و تاسیسات بندری استفاده کنیم و گردشگری دریایی را به شدت توسعه دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه گردشگران داخلی و خارجی گویای واقعیت‌های زیادی است، تصریح کرد: در گردشگری داخلی بیشتر نیازمند هتل‌های دو ستاره، یک ستاره و مهمان‌پذیرها هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگر خارجی از هتل چهار و پنج ستاره استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با به نتیجه رسیدن مذاکرات، با افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور مواجه خواهیم شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: باید به جای ویلاسازی، نسبت به احداث هتل‌های بزرگ اقدام کنیم.

وی با اشاره به وجود ویلاهای استیجاری، تصریح کرد: استفاده از هتل برای گردشگران داخلی به خوبی نهادینه نشده و شاید  بعضی از این مراکز، خدمت مناسبی هم به مردم ارائه نکنند که باعث شده مردم از اسکان در هتل استقبال نکنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر ساماندهی ویلاهای شخصی در استان‌های شمالی، خاطر نشان کرد: ساماندهی خانه مسافران در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه مازندران از جهت اقامت مسافران در صدر کشور قرار دارد، گفت: مازندران بار سنگینی را از جهت گردشگری بر دوش می‌کشد.

معاون رئیس جمهور در پایان با تاکید بر احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره، گفت: هر اندازه متقاضی برای احداث این هتل‌ها داشته باشیم مورد حمایت قرار داده و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :