آخرین عناوین

چهارشنبه 12 فروردين 1394-14:22 کد خبر:5972

فرمانده پلیس راهور ناجا:

خروجی 3 محور مازندران به سمت تهران با تردد سنگین همراه است/رعایت قانون رانندگی توسط 92 درصد از مردم

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: خروجی 3 محور مازندران به سمت تهران با تردد سنگین همراه است.


به گزارش خزرخبر  و به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا پیش‎ از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پلیس راه ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خروجی هر سه محور مازندران به سمت تهران با تردد سنگین همراه است.

وی گفت: محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه دارای محدودیت ترافیکی است.

مومنی با اشاره به اینکه خروجی محورهای هراز، سوادکوه و کندوان به سمت تهران بار بیشتری دارد، تصریح کرد: این محورها بار ترافیکی پرحجم و سنگین دارند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل‌های جاده‌ای باید لحظه به لحظه باشد، ادامه داد: جاده کیاسر در مازندران به نسبت دیگر محورها خلوت‌تر است و می‌تواند مسیر جایگزین مناسبی باشد.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما بر این است که از بعدازظهر امروز ترافیک محورها افزایش یابد، گفت: بهترین شکل بازگشت از سفر به گونه‌ای است که مردم در روز 13 فروردین در منازل خود باشند و بتوانند از محیط پیرامون خود برای روز طبیعت استفاده کنند و با استراحت در روز 14 فروردین، برای یک‌سال کاری پرتلاش آماده شوند.

مومنی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته حجم تصادفات کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها به سمت شرق کشیده شده و بیشتر استان‌ها فردا روز صافی پیش رو دارند.

وی با اشاره به اینکه سفر خستگی به همراه دارد و باعث کاهش تمرکز راننده می‌شود، اظهار کرد: از همه مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان در حالت خستگی رانندگی نکنند و برای رسیدن به مقصد، شتاب و عجله نداشته باشند.

فرمانده پلیس راه با بیان اینکه با توجه به محورهای پرترافیک، دو تا سه برابر زمان عادی باید در این محورها در ترافیک بمانند، ادامه داد: برای ایمنی راه‌ها، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را در دستور کار داریم و در این زمینه تعدادی خودرو را هم متوقف کردیم.

وی با بیان اینکه با وجود 50 هزار نیرو، آمادگی 100 درصد داریم تا موج بازگشت سفرها را مدیریت کنیم، گفت: بیش از 92 درصد از مردم قانون را رعایت کردند و کاهش میزان تخلفات را امسال شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه گاهی قبض جریمه، قبض نجات آن فرد است، ادامه داد: اعمال جریمه برای ما هدف نیست، اما برای نجات جان افراد این کار را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دور نخست سفرهای نوروزی کاهش هشت درصدی تصادفات را شاهد بودیم، افزود: در 24 ساعت گذشته هم با کاهش 25 تا 30 درصدی حوادث مواجه بودیم.

مومنی با بیان اینکه از ابتدای طرح‌های نوروزی استان‌های مازندران، قم، گیلان و اصفهان پرترددترین محورهای کشور بودند، گفت: تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و کرمان هم پرتصادف‌ترین استان‌های کشور بودند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :