آخرین عناوین

پنجشنبه 13 فروردين 1394-23:27 کد خبر:5981

معاون گردشگری مازندران خبر داد:

بیش از ۹ میلیون گردشگر در مازندران اقامت کردند/افزایش گردشگران نسبت به سال قبل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۵۴ نفر شب از مسافران نوروزی در اقامت‌گاه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.


به گزارش خزرخبر،مهران حسنی در گفت‌و‌گو با تسنیم، افزود: از ابتدای نوروز 94 تا پایان 12 فروردین 94، تعداد گردشگران نوروزی مقیم در استان به میزان 9 میلیون و 486 هزار و 554 نفر شب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی دارد.

وی افزود: علی‌رغم آغاز بازگشت مسافران نوروزی به موطن خود، هنوز بسیاری از گردشگران، 13 فروردین را در دامان طبیعت مازندران گذراندند که از آنان تقاضا می‌شود تا در حفظ عرصه‌های طبیعی و گردشگری سهیم باشند.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به برگزاری 5 نمایشگاه ملی و 8 نمایشگاه استانی صنایع دستی نوروز امسال در استان، تصریح کرد: هنوز 3 نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای مازندران دایر است.

حسنی با بیان اینکه جشن رهاسازی ماهیان قرمز سفره هفت سین به صورت نمادین توسط جمعی از دوستداران محیط زیست امروز برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم قرار است با حضور مردم موسیقی زنده محلی در این مکان برگزار شود.

وی با اعلام اینکه دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در روز طبیعت فعال و اعضای ستاد در آماده‌باش هستند، افزود: مردم و مسافران در صورت بروز هرگونه مشکل مراتب را با شماره تلفن 33356324 پیش شماره 011 مستقر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خیابان جام جم اعلام کنند.

معاون گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری 7 جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ایام قبل و حین نوروز 94، گفت: تعدادی از این جلسات با حضور مشاور معاون گردشگری سازمان، معاون گردشگری سازمان، استاندار مازندران و معاون رئیس جمهور در ساری برگزار شده است.

وی از فعال بودن 12 کمیته خدمات سفر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران خبر داد و افزود: کمیته بوم گردی با هدف شناسایی روستاهای هدف گردشگری و معرفی آن به گردشگران در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران فعال شده است.

حسنی با بیان اینکه روز طبیعت جنگل‌های استان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی و مردم است، گفت: مردم در حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی مازندران تلاش کنند.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه میزان تصادفات نوروزی در مازندران کاهش یافته است، افزود: بر اساس اعلام رئیس پلیس راهور ناجا، بیشترین تردد خودروها در نوروز 94 مربوط به مازندران بوده است.

وی از استقبال مردم از بازارچه‌های صنایع دستی استان در نوروز 94 خبر داد و تصریح کرد: 402 هزار و 847 نفر گردشگر نوروزی با مراجعه به بازارچه‌های صنایع دستی استان، 2 میلیارد و 166 میلیون تومان از صنایع دستی هنرمندان کشور را خریداری کردند.

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تا ظهر شنبه 15 فروردین 94 در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مستقر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :