آخرین عناوین

جمعه 14 فروردين 1394-0:41 کد خبر:5985

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

افزایش صدهزار نفرشب اقامت در هتل‌های مازندران در دور دوم سفرهای نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از افزایش صدهزار نفرشب اقامت در هتل‌های مازندران در دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ گردشگری سبب شده که کیفیت سفر در مازندران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت اقامت‌گاهی مازندران از دیگر عوامل ارتقای کیفیت سفر است، ادامه داد: به ویژه در دور دوم سفرها ظرفیت اقامت‌گاهی ما تا یک‌صد هزار نفرشب در مازندران افزایش داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها و ستادهای شهرستانی مجبور شدند ظرفیت کمپ‌های اقامتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: در نخستین روز از دور دوم سفرها ظرفیت شب اقامت 740 هزار نفری مازندران به 940 هزار نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه امسال چادرخوابی در مازندران بسیار محدود بود، ادامه داد: حتی می‌توان ادعا کرد امسال چادرخوابی در استان نداشتیم.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه هیچ اقدام جدی از طرف هتل‌داران برای تبلیغات مشخص در تنوع بسته سفر و یا حتی علاقه‌مندی به نزول نرخ‌ها صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: پیگیری ستاد اجرایی خدمات سفر و همکاری خوب جامعه هتل‌داران بود که سبب ارتقای کیفیت سفر شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه بر این باور هستیم که اگر هتل‌ها از استانداردهای لازم برخوردار باشند در نرخ خدمات هتل‌ها دخالت نکنیم، ادامه داد: اما وقتی هتل‌ها به استانداردها دست نیافته‌اند اما قیمت خدمات استاندارد را از مشتری مطالبه می‌کنند ما هم نمی‌توانیم حقوق مشتری را نادیده بگیریم.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه گردشگر داخلی، گردشگر هتل‌های پرستاره نیست، تصریح کرد: عمده گردشگران داخلی به دنبال هتل‌ها و مراکز اقامتی ارزان‌ قیمت هستند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تعهد دارد نسبت به پرونده‌های آماده اقدام کرده و تسهیلات سرمایه‌گذاری پرداخت کند، اظهار کرد: اگر اصول در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی رعایت شود مازندران باید سهم بیشتری در دریافت تسهیلات داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه به خاطر موقعیت سفر، سرمایه‌گذار با علاقه برای سرمایه‌گذاری به استان می‌آید، متذکر شد: به همین دلیل، سهمیه‌بندی در تسهیلات صندوق توسعه ملی، بی‌عدالتی در حق مازندران است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :