آخرین عناوین

جمعه 14 فروردين 1394-17:34 کد خبر:5987

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

افزایش 3 درصدی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: از آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، عملیات امداد و نجات در سطح مازندران نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.


به گزارش خزرخبر،مهدی ولی‌پور دقایقی قبل در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 25 اسفند ماه 93 تا شب گذشته سیزدهم فروردین ماه امسال 515 عملیات امداد و نجات در سطح مازندران داشتیم که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از تعداد عملیات امداد و نجات 152 مورد عملیات جاده‌ای بوده است، گفت: عملیات امداد و نجات جاده‌ای نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان‌ کرد: طی ایام نوروزی 6 هزار و 110 مصدوم از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند که نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

ولی‌پور با بیان اینکه 5 هزار و 917 نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند که 99 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، اظهار کرد: همچنین 193 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اسکان اضطراری 2 هزار و 71 نفر طی نوروز امسال در مازندران، اضافه کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 107 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران تصریح کرد: طی نوروز امسال در بخش امداد و نجات 3 هزار و 457 نیروی امدادی در قالب 902 تیم از 15 اسفند ماه 93 لغایت شب سیزدهم فروردین برای مسافران خدمات ارائه کردند.

ولی‌پور اذعان کرد: در بخش ایمنی و سلامت 712 هزار و 870 نفر مراجعه کننده از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند که نسبت به سال قبل 23 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: همچنین 630 هزار و 818 بسته فرهنگی و آموزشی حاوی لوح فشرده و راهنمای نقشه استان بین مسافران توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 130 درصد افزایش داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان‌ کرد: 8 هزار و 807 نفر به خیمه‌های نماز جمعیت هلال‌احمر استان در نوروز امسال مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

ولی‌پور با اشاره به مراجعه 9 هزار و 630 نفر به ایستگاه‌های سلامت، اضافه کرد: انجام تست قند خون و فشارخون رایگان و ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب از جمله خدمات بوده که نسبت به مدت‌مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 213 نفر به فضاهای دوستدار کودک مراجعه کردند، گفت: همچنین یک‌هزار و 910 نفر از اعضای جوان و کادر درمان برای ارائه خدمات حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران به کاهش آمار حوادث جاده‌ای و آمار انتقال مصدومان به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده اقدامات پیشگیرانه و  کاهش حوادث جاده‌ای بوده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :