آخرین عناوین

جمعه 14 فروردين 1394-20:3 کد خبر:5988

داستانی جدید از دعوای زرگری بین دو عضو شورای شهر ساری:

مناظره غیر مستقیم توسط رییس و عضو شورای شهر ساری

مناظره غیر مستقیم توسط رییس شورا و عضو حقوقدان شورای شهر ساری با محوریت رسانه ها در حال انجام است.


به گزارش خزرخبر،پس از برگزاری انتخابات رییس و هیات رییسه و کمیسیون های مختلف شورای شهر ساری که با حاشیه های قابل تامل و تاثیر گذاری همراه بود اینبار نوبت به افشاگری دو عضو هم گروه رسید.

سید محمد آقامیری عضو حقوقدان و مجرب شورای شهر ساری که در زمان انتخابات تعیین رییس شورای شهر ساری در آخرین دوره طی چند ماه قبل با علیجان شمشیربند هم گروه و هم فکر بوده اند و سعی و تلاش حاشیه دار زیادی را جهت بدست گرفتن ریاست این دوره شورا انجام داده اند با انتقادهایی که آقامیری طی چند ماه و هفته اخیر نموده است شکاف تازه ای بین این دو عضو بوجود آمد.

انتقادهای آقامیری به شهردار ، رییس شورا و رییس کمیسون فرهنگی شورا از یک طرف و پاسخ های ریاست شورا و رییس کمیسیون فرهنگی شورا از طرف دیگر و رسانه ای کردن این انتقادها و پاسخ ها از طرف دیگر،باعث شد تا مناظره ای غیر مستقیم بین این نیروهای همگروه و همفکر بوجود آید.

با برگزاری اولین نشست همدلی و همزبانی در سال جدید بین شهردار،اعضای شورای شهر و ...در شهرداری ساری تصور بر این بود که این انتقادها کمتر شده و روبوسی ها ، خوش و بش ها و خنده ها جای انتقادها و متلک ها را پر کنند اما با ادامه انتقادها در رسانه ها،این داستان واقعی وارد مرحله جدیدی شد.

بر اساس این گزارش،سوالاتی در ذهن مردم ساری که به فعالیت های جهادی شهردار و تیم کاری او امیدوار شده اند و همچنین سیاسیون مختلف پیش آمده است که نمونه های از آنها را منتشر می کنیم:

الف)آقامیری که حمایت خاص و معنا داری از شمشیربند و گروه همفکر شورایی خود و همچنین شهردار و تیم کاری او در زمان انتخابات ریاست شورا و رای مجدد به ادامه فعالیت عبوری به عنوان شهردار کرده است چه مسائلی پیش آمد که او نوک انتقادهای تیز خود را متوجه تیم خود نموده است؟

ب)آیا آقامیری انتقادهای خود را نتوانسته در جلسات شورا بیان کند؟اگر اعلام نمود آیا جوابی قانع کننده از سوی رییس شورا در یافت نکرد که مجبور به رسانه ای کردن انتقادهای خود شد؟

ج)آیا آقامیری با انتقادهای گاه و بیگاهی که شروع نمود هدف خاصی دارد؟آیا هدف آقامیری واقعا توسعه ساری می باشد و یا باز هم مسائلی در پشت پرده وجود دارد که مردم و رسانه ها از آن بی اطلاع می باشند؟

د)اگر واقعا انتقادات و اعتراض هایی به جلسات برگزار شده و موارد مصوب شده در شورای شهر ساری وجود داشت و دارد چرا آقامیری از ابتدا نسبت به افشاگری آنها اقدام نکرد؟

غ)آیا آقامیری خود را فراتر از قانون می داند که دستگاه های مسئول در مقابل صورت جلسات و مصوبات شورا اقدامی نکرده اند اما آقامیری سعی در تحریک مسئولان و دستگاه های مسئول جهت ورود به مسائل داخلی شورا را دارد؟

ف)چرا از وقتی که شمشیربند ریاست شورا را بر عهده گرفته است انتقادها بیشتر شده است؟

ق)آیا واقعا شمشیربند تاکنون نتوانست تا پاسخ های موجهی به انتقادهای آقامیری بدهد؟

ش)این نکته را نیز باید قبول نمود که در بسیاری از موارد شمشیربند عملا نتوانست جایگاه ریاست را حفظ کند و تحت تاثیر برخی از اعضای دیگر تصمیماتی گرفت که باعث بوجود آمدن حاشیه های زیادی شده است،حال سوال اینجاست که آقامیری و تیم مقابل شمشیربند به دنبال تغییر رییس شورا می باشند و یا اینکه قصد دارند تا با فشار به رییس شورا و همفکرانش،شهردار را تحت فشار جهت رسیدن به مقاصد و برنامه هایشان قرار دهند؟

ل)برخی از اعضای شورا که در پشت آقامیری و شمشیربند خود را درگیر این ماجرای مضحک و سیاسی نکرده اند و سعی می کنند با نشست های به اصلاح خیرخواهانه در اتاق های همدیگر و فقط با جو سازی و تحت تاثیر قرار دادن این دو عضو به اهداف خود برسند آیا به فکر آینده ساری می باشند؟

ک)آیا باید ادعاهای این اعضای شورای شهر ساری را که در جلسات مختلف و مخصوصا در حضور رسانه ها خود را متحد و یک دل نشان می دهند باور کرد و یا این دعواها و انتقادهای زرگری را؟

س)سوال بعدی اینجاست که آیا این دو عضو شورا هنوز متوجه نشده اند که محدود نمودن رسانه ها جهت شرکت در جلسات شورا توسط برخی از اعضای پر ادعای جدید،ترفندی جهت تفرقه اندازی بین اعضای همفکر و سوء استفاده از این افشاگری ها می باشد که نتایج آن به  وضوح مشخص می باشد؟(یکی از نقاط ضعف رییس جدید شورا)

گ)موضوع بعدی در این انتقادها و افشاگری های این دو عضوشورای شهر ساری را باید در ضعف روابط عمومی شورای شهر ساری جستجو کرد که در زمان های مختلف و وقتی که برخی از افراد و رسانه های غیر منطقی و بی انصاف و....از این انتقادهای بعضا سازنده ،سوء استفاده های شخصی و تیمی می نمایند سکوت می نماید و سعی در بدست گرفتن این انتقادها و هدایت آن نمی کند؟( مگر آنکه روابط عمومی شورای ساری هم به دنبال اهداف خاص خود می باشد که دور از واقعیت نیست).

ن)سوال بعدی این می باشد که چرا این دو عضو شورا حاضر نیستند تا در یک نشست علنی رسانه ای به مناظره ای سازنده اقدام کنند؟

ح)سوالات مطرح شده بالا تلنگری به این دو عضو شورا و برخی از اعضای شورایی که در پشت این دو عضو خود را پنهان کرده اند می باشد تا به خود آیند و تحت تاثیر برخی از افراد چند رنگ اطراف خود ،مسائل داخلی سیاسی و شخصی را به توسعه و پیشرفت ساری وصل نکنند،چرا که اگر این انتقادها و جنگ های زرگری بخواهد به توسعه و پیشرفت شهر ساری ضربه وارد کنند مطمئنا مسائلی خصوصی از هر یک از اعضای شورای شهر ساری افشا خواهد شد که مطمئنا عواقبی فراتر از انتقادهای رسانه ای خواهد داشت که قابل جبران نخواهد بود.

به زودی بخشی از مسائل پشت پرده شورای شهر ساری را که به صورت مستند در اختیار می باشند منتشر خواهیم کرد تا اعضای شورا خود و تفکرات خود را فراتر از مردم ندانند و دست از حاشیه سازی های بی ارزش و تیمی بردارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • راحله فرهنگی
    يکشنبه 16 فروردين 1394-22:56


    باز جلسات شورا شروع شد و بازار داغ بحث و جدل های اعضای محترم شورا که به سلامتی هر دفه هم یکی رو نشانه می گیرن که کاملا تخریبش کنن و پیش مردم شهر آبرویی براش باقی نذارن، بهتره بدونید این آقایان محترم همه حزب باد هستند و همه و همه فقط و فقط به نفع خودشون جلو می رن و دلشون برای هیچ احدی از مردم این شهر نسوخته و نمیسوزه و تنها دلواپسی که دارن محکم کردن جایگاه خودشون توی کرسی های بالاتره نه چیز دیگه ای