آخرین عناوین

دوشنبه 31 ارديبهشت 1397-19:42 کد خبر:59892

مدیرکل دامپزشکی مازندران خبر داد:

ممنوعیت واردات جگر بدون مجوز از دیگر استانها به مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی تخلف است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی تخلف است و با عرضه کنندگان آن برخورد می شود.

براساس این گزارش، سیدحسین رضوانی با اشاره به افزایش مصرف جگر در ماه مبارک رمضان افزود: با افزایش مصرف جگر در ماه رمضان و تامین نشدن نیاز استان با کشتارهای داخلی ، با مجوز و تحت نظارت دامپزشکی استان ، جگر منجمد از برخی استان ها وارد می شود.

وی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو با مصرف جگر آلوده، با واردات هرگونه جگر از استانهای دیگر به مازندران خارج از شبکه نظارت های دامپزشکی بشدت برخورد می شود .

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد، مصرف کنندگان گوشت قرمز به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو ، لازم لاشه دام ذبح شده ۲۴ ساعت و جگر، قلوه، قلب و شش‌ها ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و بعد مصرف شود.

رضوانی در ادامه از بکارگیری 1364 بازرس ثابت و سیار برای نظارت بر عرضه فراورده های دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : ۳۱ گروه ثابت با ۱۸۹ بازرس و ۳۱ گروه سیار با ۶۵۱ بازرس بر نحوه فعالیت مراکز عرضه و فروش محصولات دامی استان نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان دامپزشکی با سرکشی از جگرکی‌ها و قهوه خانه‌های استان تلاش می‌کنند تا سلامت مصرف کنندگان را تامین کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها با شماره ۳۳۳۴۲۳۹۱ و یا با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

طرح نظارت بهداشتی بر فراورده‌های دامی ویژه ماه مبارک رمضان از پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۷ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رضوانی با بیان اینکه ۱۱ کشتارگاه استان به دستگاه پیش سردکن مجهز شدند، افزود: تعطیلی سه کشتارگاه سنتی که به دستگاه پیش سرد کن مجهز نبودند در دستور کار قرار دارد و این واحدها بزودی بسته می‌شوند.

۲ کشتارگاه صنعتی در شهر‌های ساری ، بابل، دو کشتارگاه نیمه صنعتی نور و عباس آباد و کشتارگاه‌های سنتی آمل، چالوس، نوشهر، عباس آباد و رامسر فعال هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :