آخرین عناوین

سه شنبه 25 فروردين 1394-22:34 کد خبر:6046

پر کردن جیب کاسبان غیربومی به چه قیمت؟!

برگزاری نمایشگاه‎های بهاره بازار مرکز مازندران را فلج کرد/پاسخگوی چک‌های برگشتی بازاریان کیست؟

اینگونه اقدامات که معلوم نیست با چه هدفی و چگونه و از روی چه منطق و برنامه‌ای صورت می‌گیرد، نه تنها به بازار کمک نمی‌کند بلکه بازار را سرخورده می‌کند و روز به روز وضع را بدتر از دیروز برای بازاری رقم می‌زند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، هرساله در ایام پایانی سال، برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در مرکز مازندران، سبب رکود کاسبی بازاریان این شهر می‌شود که این موضوع در سال جدید با اعتراض شدید کفش‌فروشان ساری مواجه شده است.

برای اطلاع از دلایل اعتراض، محمد وفایی‌نژاد رئیس اتحادیه کفش‌فروشان و پیشکسوت و معتمد بازار کفش مرکز مازندران، اظهار کرد: هر بازاری در طول سال حساب ویژه‌ای را روی بازار شب عید باز می‌کند و بر اساس آن در قبال خریدهایی که از تولیدکنندگان انجام می‌دهد موعد چک‌ها را نیز نزدیک به این ایام تعیین می‌کند.

وی افزود: خیلی‌ها یا به‌صورت مغرضانه و یا با بی‌توجهی، بدون درنظر گرفتن این مسائل و احتساب هزینه‌های جانبی بازاریان از قبیل اجاره، حقوق شاگردان و ... اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در مرکز مازندران می‌کنند که این مسئله آن هم در زمان طلایی پایانی سال، موجب اعتراض بازاریان به‌ویژه اتحادیه کفش‌فروشان شده است.

رئیس اتحادیه کفش‌فروشان ساری، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف 12 روز از اسفندماه را اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره می‌کند، شهرداری و فرمانداری ساری نیز در مناطق مختلف شهر اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون نظیر نمایشگاه‌های بلوار کشاورز و کمربندی شرقی می‌کنند و پس از این ماجراها هم در ایام پایانی سال تمام سد معبرها را هم که آزاد می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: با این اقدامات، پاسخگوی کاسبی بازاریان کیست؟ تکلیف فروش و بدهکاری‌های بازاریان با آن همه مخارجی که نظیر مالیات، اجاره و ... دارند چه می‎شود؟

وفایی‎نژاد تأکید کرد: اینگونه اقدامات که معلوم نیست با چه هدفی و چگونه و از روی چه منطق و برنامه‌ای صورت می‌گیرد، نه تنها به بازار کمک نمی‌کند بلکه بازار را سرخورده می‌کند و روز به روز وضع را بدتر از دیروز برای بازاری رقم می‌زند.

وی ادامه داد: این انصاف است که یک بازاری، با سابقه نیم‌قرن فعالیت نتواند حتی از پاس کردن چک‌هایش هم برآید، مسئولان تنها با یک مراجعه چنددقیقه‌ای به بانک سپه بازار ساری می‌توانند به‌راحتی اوج برگشتی‌های چک بازاریان را بررسی کنند و ببینند پر کردن جیب مالک نمایشگاه و کاسبان غیربومی فوایدش بر باد رفتن حیثیت کاری برخی کسبه و هزار و یک گرفتاری برای آنان و خانواده‌های‌شان است.

رئیس اتحادیه کفش‌فروشان ساری در پایان گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر ما، پاسخی از مسئولان دریافت نکردیم و لذا با اجتماع در مسجد رانندگان و دعوت از مهندس محمد دامادی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از او خواستیم تا چاره‌ای برای حل مشکل بازاریان بیندیشد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :