آخرین عناوین

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394-11:21 کد خبر:6089

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی:

کسی جلوی فعالیت سیاسی دانشجویان را نگرفته/ دانشگاه های حاشیه خزر زبان ما را نمی فهمند

همکاری سازمان ها و ادارات در مازندران با دانشگاه چشمگیر نیست و نیازمند بازنگری جدی است این مسئله برای ما عجیب است در حالیکه صنایع استراتژیک کشور نظیر صنایع دفاعی از ما استفاده می کنند در استان خودمان مورد بی توجهی قرار می گیریم.


 به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش ، صبح دیروز دانشگاه نوشیروانی بابل میزان تنی چند از سردبیران خبرگزاری ها و سایت های خبری استان بود تا پس از گذشت بیش از 14 ماه از ریاست دکتر واثقی امیری بر بزرگترین دانشگاه صنعتی شمال کشور در نشستی خبری شرکت کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی ابتدا با تبریک سال نو و حلول ماه رجب با  تشریح دستاوردهای یکساله این دانشگاه اظهار داشت:نوشیروانی با حدود 6 هزار دانشجو، 154 نفر به عنوان هیات علمی تمام وقت، حدود 40 بورسیه و 54 رشته گرایش تا دکتری بزرگترین دانشگاه صنعتی شمال ایران است.

وی افزود: این دانشگاه مجری طرح های کلان منطقه ای و ملی است و با صنایع دفاعی کشور همکاری تنگاتنگی داردو هم اکنون حدود 28 کانون و انجمن علمی و 22 نشریه دانشجویی در حوزه مختلف در آن فعال است.

واثقی با تاکید بر این مسئله که ما پیش از تعیین شعار سال 94 توسط رهبری با افزایش مشارکت کارکنان و انتخابی کردن روسای دانشکده ها و مدیران گروه ها شعار همدلی و همزبانی را در دستور کار داشتیم تصریح کرد: تشکیل شورای صنفی کارکنان برای نخستین بار از دیگر اقداماتی بود که در راستای سیاست های کلی دولت و آزادی عمل و اندیشه در دانشگاه صورت گرفت.

وی به روز شدن ترفیعات سالانه ، کاهش بوروکراسی اداری ، افزایش توسعه فضای ورزشی، تغییر در پروسه جذب نیرو و تمایل به نخبه گرایی را از دیگر اقدامات این دانشگاه در سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: راه اندازی مجدد موسسه مشارکت های مردمی مهمترین اتفاق در سال گذشته بود که به توسعه کمی و کیفی دانشگاه و همکاری مردم در فضای علمی کمک شایان توجهی کرد.

واثقی گفت: علی رغم مضایق گسترده مالی در سال گذشته موفق به توسعه کیفی و رشد فعالیت های مختلف در دانشگاه شدیم و امسال نیز همین رویه را در دستور کار داریم و در همین راستا خیزی بلند برای تدوین برنامه راهبردی دانشگاه برداشته ایم و تا تصمیماتمان با افق 1404 و برنامه ها ی بالادستی همگام باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه آن را در حد تئوری دانست و افزود: متاسفانه علی رغم اینکه طرح تبدیل شیرابه به آب کشاورزی در ساری اجرا شد و پایان کار گرفت اما همکاری سازمان ها و ادارات در مازندران با دانشگاه چشمگیر نیست و نیازمند بازنگری جدی است این مسئله تنها در حد حرف و تئوری مانده و برای ما عجیب است در حالیکه صنایع استراتژیک کشور نظیر صنایع دفاعی از ما استفاده می کنند در استان خودمان مورد بی توجهی قرار می گیریم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار وارش نیوز درباره سرنوشت کرسی های آزاداندیشی و تعطیلی چندماهه آن در دانشگاه نوشیروانی گفت: این درخواست باید از طرف دانشجویان و اساتید باشد و امری دستوری نیست. آئین نامه کرسی ها بسیار ساده و روان است و ما هماهنگی های لازم در این خصوص را انجام داده ایم و منتظریم تقاضا بدهند. زیرا ما علی رغم حواشی ای که ممکن است این برنامه داشته باشد با اصل آن مخالفتی نداریم.

واثقی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار وارش نیوز درباره کیفیت ارتباط این دانشگاه با مراکز علمی حاشیه خزر گفت: ما میزبان هجدهمین نشست در همین خصوص در بابل هستیم و سیاست های کلی وزارت علوم بر افزایش ارتباط در تمام سطوح است اما بالاترین مشکل این است که زبان مشترکی با کشورهای حاشیه خزر نداریم و اکثر آنها انگلیسی نمی دانند و اگر هم بدانند اجازه ندارند جز به زبان روسی با زبان دیگری حرف بزنند که همین مسئله ارتباط را دشوار کرده است.

به علاوه اینکه تقاضای مشخصی از طرف مقابل نداریم و تنها ارتباط مان محدود به چند سخنرانی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان با بیان اینکه در سالجاری نیز سیاست های گذشته را با جدیت بیشتری پی خواهیم گرفت از افزایش فضای فیزیکی دانشگاه با استفاده از مشارکت های مردمی خبر دادو اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه فضای ورزشی دانشگاه از دیگر برنامه های ما در سال جاری است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :