آخرین عناوین

سه شنبه 15 خرداد 1397-12:33 کد خبر:61165

معاون اداره کل بنادر مازندران خبر داد:

تخریب سازه غیرمجاز در منطقه ساحلی شهرک خزرشهر فریدونکنار

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از تخریب و جمع آوری دومین سازه غیرمجاز دریایی طی سال‌جاری در سواحل فریدونکنار خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،محسن مصطفایی از تخریب و جمع آوری دومین سازه غیرمجاز دریایی طی سال‌جاری در سواحل استان خبر داد.

وی افزود:این اداره کل در راستای انجام و ظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی استان مازندران، با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به تخریب یک سازه غیرمجاز متعلق به اشخاص حقیقی در مناطق ساحلی شهرک خزرشهر از توابع شهرستان فریدونکنار اقدام کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و ماده واحده مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی ممنوع است.

مصطفایی با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل متذکر ادامه دادشد:به ‌منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب‌های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام کنند.

وی گفت:پیش از این و در دومین روز از ماه جاری، تخریب نخستین سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران، متعلق به اشخاص حقیقی در مناطق ساحلی روستای ونوش از توابع شهرستان نوشهر انجام شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :