آخرین عناوین

سه شنبه 22 خرداد 1397-17:22 کد خبر:61273

بخشدار مرکزی کلاردشت خبر داد:

صدور حکم حبس و اقامت اجباری برای دهیاری یک روستای کلاردشت

دهیار دوره چهارم یکی از روستاهای کلاردشت به اتهام کلاهبرداری و صدور ۲۴ فقره جواز غیرمجاز به حبس و اقامت اجباری در جنوب کشور محکوم شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، دادگاه کیفری شعبه دو کلاردشت، دهیاری دوره چهارم یکی از روستاهای کلاردشت به اتهام کلاهبرداری، استفاده از اوراق مجهول، تحصیل مال از طریق نامشروع با سوءاستفاده و تقلب از امتیازات، جعل، صدور جواز غیرمجاز و تحصیل مالی از طریق نامشروع، محکوم شدند.

علیرضا ذکاییان بخشدار مرکزی کلاردشت با اشاره به صدور حکم حبس، رد مال و اقامت اجباری برای دهیار قبلی یکی از روستاهای غربی شهرستان از سوی دادگاه کلاردشت اظهار داشت: پرونده این دهیاری و شورا با اعتراض جمعی از خانواده های معظم شهدا و اهالی روستا در دستور کار بخشداری و دستگاه قضایی قرار گرفت و سرانجام منجر به صدور حکم محکومیت برای متخلفان شد.

براساس این گزارش، طبق رای دادگاه، دهیاری این روستا به دلیل صدور جواز نسبت به املاکی که خارج از محدوده بافت روستا بوده و دریافت وجه از متقاضیان بابت امور دهیاری و تحصیل مال نامشروع به تحمل دو سال حبس تعزیری و رد مال نامشروع محکوم شده است.

علاوه بر این بابت صدور ۲۴ فقره جواز غیرمجاز به استناد تبصره ۲ ماده ۳ اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغ‌های با احتساب بهای اراضی زراعی به قیمت روز زمین با کاربری جدید، ضمن ابطال مجوزهای صادره به پرداخت دو برابر بهای مذکور چهار میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان به‌عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم‌شده است.

همچنین دادگاه کیفری کلاردشت، از بابت بزه تحصیل مال از طریق نامشروع و از حیث تکمیل مجازات با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی،متهم را به دو سال اقامت اجباری در شهرستان شادگان استان خوزستان محکوم کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :