آخرین عناوین

جمعه 25 خرداد 1397-20:23 کد خبر:61322

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه خبر‌ داد:

فعالیت 2200 نفر‌روز امداد‌گر در طرح ملی امداد ‌و نجات تابستانه سوادکوه

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه از فعالیت 2200 نفر‌روز امداد‌گر جمعیت هلال‌احمر در طرح ملی امداد‌ و نجات تابستانه در این شهرستان خبر‌ داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،وحید متانی امروز از آغاز طرح ملی امداد ‌و نجات تابستانه در سوادکوه خبر‌ داد و گفت:همزمان با آغاز طرح امداد ‌و نجات تابستانه که از تاریخ 24 خردادماه تا 31 شهریورماه به مدت 100 روز برای رفاه و آسایش هموطنان و مسافران تابستانی در سراسر کشور اجرا می‌شود، در سوادکوه هم برنامه‌های لازم تدارک دیده‌ شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با توجه به اینکه در ورودی استان مازندران قرار‌دارد و پذیرای مسافران نقاط مختلف کشور است، افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی مانند سال‌های گذشته در کنار سایر نیروهای خدمت‌رسان با بهره‌گیری از همه‌ توان عملیاتی خود در پنج پایگاه امداد جاده‌ای گدوک، دوگل، ارفع‌ده، جوارم و شیر گاه فعالیت می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به تجهیزات مورد استفاده جمعیت هلال‌احمر سوادکوه اشاره و خاطر‌نشان کرد: استفاده از پنج دستگاه خودرو آمبولانس مجهز و دو دستگاه خودرو نجات مجهز به تجهیزات امدادی هیدرولیک و پنوماتیک برای رها‌سازی محبوسین و سایر فعالیت‌های تصادفات جاده ای و دو دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار برای پشتیبانی نیروهای مستقر استفاده می‌شود.

متانی از بکارگیری روزانه تعداد 22 نفر نیروی عملیاتی مجرب و آموزش‌دیده شامل 17 نفر نجات‌گر داوطلب و 5 نفر نجات‌گر کادر در 5 پایگاه امداد و نجات جاده ای و به صورت شبانه‌روزی در مسیر 100 کیلومتری محور سوادکوه از گردنه گدوک تا منطقه هفت‌تن قائمشهر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی امداد‌ و نجات تابستانه در سوادکوه تعداد دو هزار و 200 نفر‌روز عوامل امدادی فعالیت دارند و شماره تلفن 112 ندای امداد استان و شماره 01142450132 کشیک امداد جمعیت هلال‌احمر شهرستان سوادکوه آماده پاسخگویی به هرگونه حوادث احتمالی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :